Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa 6kk ja käytämme vieläkin kondomeja
Olen tehnyt haluni selväksi, että haluan siirtyä johonkin vakituisempaan ehkäisymuotoon (pillerit), mutta hän jotenkin aina sivuuttaa aiheen. Mistäköhän on oikein kyse? Onko naisella kenties sukupuolitauteja, joista ei kehtaa avautua? Vai voiko syynä olla ihan sekin, että hän on yksinkertaisesti niin itsekäs/laiska, että jättää ehkäisyn täysin minun vastuulle?
M25
Kommentit (49)
jatkakaa samalla linjalla kumi on hyvä väline
sitäpaitsi suostuisitko menemään seksitautitesteihin
Hyh, miksi ihmeessä kondomi pitäisi jättää pois. Hirveä sotku joka ei kunnolla lähde pesemälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joko miehille on pillereitä?
Noup. Liikaa kuulemma sivuvaikutuksia (jännä juttu, sivuvaikutukset olivat listan mukaan täsmälleen samat kuin naisten e-pillereissä...).
Muistaakseni oireita oli lihominen ja akne. Epäily kasvaneesta itsemurhariskistä, mutta tutkimusta aiheesta ei ole.
Naisia on kuollut e-pillereihin, riskit jopa niin suuria osassa että joissain maissa tietyt kiellettiin. Ei oo niin tarkkaa naisilla, niitähän riittää vaikka muutama menisikin...............
Minusta se on naisen päätös mitä ehkäisyä käytetään.
kumi on hyvä ehkäisy myös vakkari suhteessa ja paljon yleisemmin käytetty kuin ap ehkä tajuaakaan
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on naisen päätös mitä ehkäisyä käytetään.
Minun mielestäni vakkarisuhteessa se on molempien vastuulla eikä vaan jomman kumman päätös. Se toki on naisen päätös laittaako kehoonsa hormoneja ja jäljelle jäävistä vaihtoehdoista (ei terveyttä vahingoittavista) keskustellaan yhdessä.
Hormonaalinen ehkäisy estää naisen kehon luonnollisen hormonitoiminnan ja estää ovulaation. Tällöin luonnollisia seksihaluja ei ole. Sitäkö sinä tyttöystävällesi haluat? Että te miehet olette urpoja.
Ja kondomin käyttö on yhtälailla teidän molempienne vastuulla. Ainut vain, että kondomi nyt pysyy paremmin miehessä kiinni kuin naisessa. Ei sitä miehen kiusaksi tarkoitettu ole, kuten te aina kuvittelette. Vaan molempien turvaksi.
N27
Jospa ap steriloisit itsesi? Sen jälkeen vielä puhtaat kattavat tautitestaukset, niin eiköhän kondomit voi jättää pois. Älä siis lisäänny ap.
Minä olen ollut mieheni kanssa 14 vuotta ja käytämme kondomeja.
Olen kokeillut muutamaa erilaista hormonaalista ehkäisyä ja ne tekevät minusta todella äkäisen ja herkästi ärsyyntyvän. Lisäksi seksihalut katoavat aivan täysin, no ehkäisyteho on ainakin hyvä kun ei tee mieli seksiä ollenkaan.
Meillä on kaksi lasta eikä haluta lisää, olen sanonut miehelleni, että voi käydä laitattamassa piuhansa poikki, mutta ei halua koska kuvittelee jotenkin sen vaikuttavan vehkeensä toimintaan.
Joten kortsu sitten käytössä, itseeni en enää hormooneja aio työntää.
Olen siitä samaa mieltä, että ehkäisy on molempien asia. Seuraavat 6 kk nainen voi ostaa kondomit ja asettaa ne paikoilleen. Femidomiakin voitte koettaa.
outoa ettei tyttöystävä halua edes puhua asiasta. voi kuitenkin olla ettei hän halua hormonaalista ehkäisyä tai pelkää myöskin sukupuolitauteja. kondomi on kyllä hyvä ehkäisy ja monet käyttää sitä ihan jatkuvasti.
Me käytettiin 2v kumia, mulle ei käy hormoniehkäisy. Olen ihan hirviö, jos mulla on sellainen. Mulle kokeiltiin terveyssyistä vaan Mirenaa. Nyt kuparikierukka ja senkin asettamisen jälkeen käytettiin melkein tuo 6kk. Molemmat käytiin testeissä joku kuukausi suhteen aloittamisen jälkeen.
no hiukan erikoista että olette seurustelleet jo 6 kk ja nainen ei edes halua puhua ehkäisystä?
Vierailija kirjoitti:
Eihän kondomeja jätetä pois, ennen kuin vauva olisi ok.
Kyllä jätetään jos naisella on ehkäisy.
Te, joilla vakisuhteessa käytössä kondomi.. Paljon menee rahaa ehkäisyyn kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla vakisuhteessa käytössä kondomi.. Paljon menee rahaa ehkäisyyn kuukaudessa?
~12,5-37,5€. Käytössä RFSUn lateksittomat, about 12,50/6kpl pakkaus.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en oikeastaan edes tiedä paljonko kortsupaketti maksaa. Taitaa jonkun 5-10e ja niitäkinhä on erikokoisia
Seksiä meillä on 1-3 kertaa viikossa.
T. Se 14v miehensä kanssa ollut
7v yhdessä ja edelleen kondomiehkäisy. Koskaan enää en hormoneja suostu käyttämään. Sivuvaikutukset tekivät elämästä helvettiä. Haluan olla oma normaali itseni.
Tuskinpa sinua kukaan nainen jäisi kaipaamaan.