Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa 6kk ja käytämme vieläkin kondomeja
Olen tehnyt haluni selväksi, että haluan siirtyä johonkin vakituisempaan ehkäisymuotoon (pillerit), mutta hän jotenkin aina sivuuttaa aiheen. Mistäköhän on oikein kyse? Onko naisella kenties sukupuolitauteja, joista ei kehtaa avautua? Vai voiko syynä olla ihan sekin, että hän on yksinkertaisesti niin itsekäs/laiska, että jättää ehkäisyn täysin minun vastuulle?
M25
Kommentit (49)
Kaikille ei edes hormooniehkäisy toimi. Oletko kysynyt onko hän ennen käyttänyt muuta kuin kondomeja?
Eihän kondomeja jätetä pois, ennen kuin vauva olisi ok.
...ja huh huh siis sinun itsekkyyttäsi, mies. Eiköhän naisilla ole ihan riittämiin lisääntymisbiologisia taakkoja. Eli päätös on naisen, haluaako hän riskeerata terveyttään/mielialojaan esim. Pillereillä! (2)
Hän ei halua sivuvaikutuksia? Hänellä on hyvä iho, säännölliset ja ei-kivuliaat kuukautiset, tuntee kehonsa (esim. kierron) hänellä on iloinen ja tasainen mieliala...?
Minäkään en aloittanut pillereitä tai muuta ehkäisyä parisuhteessa, koska en halua laskea elämänlaatuani.
Me ollaan seurusteltu mun poikaystävän kanssa 1,5 vuotta ja käytetään kondomeita. Hormonaalinen ehkäisy ei mulle sovi (tosi monia eri pillereitä kokeiltu) enkä koe mitään härveliä tarpeelliseksi.
Ala itse vetää hormoneja, joiden sivuvaikutuksiin kuuluu mm. masentuneisuus, itkuisuus ja oman luonteen muuttuminen täysin. Sitten voidaan jatkaa keskustelua.
Ehkä ne sukupuolitaudit ovatkin ap:lla...? Onko sinulla ollut vilkas seksihistoria? Esimerkiksi hpv voi olla iso riesa naisella.
Vetäisitkö itse hormoneja päivittäin?
Ajatella, me ollaan miehen kanssa oltu naimisissa pian 11 vuotta ja edelleen on kortsu käytössä. Kaikille kun ei käy hormonaalinen ehkäisy tai eivät halua kuormittaa kroppaansa ylimääräisillä hormoneilla.
Me olemme olleet kuusi vuotta naimisissa ja käytämme edelleen kondomeja. Kaikki kokeilemani hormonivalmisteet ovat saaneet minusta turvonneen, ailahtelevan ja syvästi masentuneen raivohullun.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan seurusteltu mun poikaystävän kanssa 1,5 vuotta ja käytetään kondomeita. Hormonaalinen ehkäisy ei mulle sovi (tosi monia eri pillereitä kokeiltu) enkä koe mitään härveliä tarpeelliseksi.
No minulle ei kyllä sopisi tuollainen suhde, jossa nainen on valmis uhraamaan minun nautinnon joidenkin pienten päänsärkyjen ja muiden sivuoireiden takia.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli kaksi vuotta, ja käytämme edelleen kondomia. Minä en halua tunkea tarpeettomia ylimääräisiä hormooneja elimistööni ainoastaan ehkäisyn vuoksi. Miksi et menisi itse vasektomiaan, miksi naisen pitäisi uhrautua?
Vierailija kirjoitti:
joko miehille on pillereitä?
Noup. Liikaa kuulemma sivuvaikutuksia (jännä juttu, sivuvaikutukset olivat listan mukaan täsmälleen samat kuin naisten e-pillereissä...).
No en itsekkään siirtyisi käyttämään hormonaalisia ehkäisymuotoja. Kaikille ne eivät sovi vaan aiheuttavat sivuoireita kuten aggressiivisuutta, haluttomuutta jne. yksilökohtaisesti. Toki avoin keskustelu aiheesta on paikallaan. Voihan olla ettei tyttöystäväsi luota siihen ettet sinä tuo tauteja mukanasi..ilmeisesti ette ole käyneet testeissä? (Ja sehän on muuten kortsusta luopumisen a ja o vakkari suhteeseen ryhdyttäessä!!)
E-pillerit lisäävät kuolemanriskiä, kondomit eivät. Valinnan pitäisi olla selvä.
Sinä haluat, mutta hän ei halua. Yksinkertaista.