Valinta: alanvaihto vai miehen ura ja perhe tämän kanssa?
Jos haluat vaihtaa alaa ja opiskelu tapahtuisi toisessa kaupungissa kaukana nykyisestä. Lähtisitkö silti opiskelemaan ja jättäisit miehen luomaan uraa johtotehtävissä ja toivoisit, ettei suhteenne kaadu välimatkaan? Vai unohtaisitko opinnot ja perustaisit perheen hyvätuloisen ja -luonteisen miehen kanssa viimeistään parin vuoden sisällä nykyhetkestä? Ikää molemmilla 30 vuotta.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se opiskelu paljoa enempää kuin tuon pari vuotta vie. Onko nykyinen alasi sellainen, ettei siinä ole tulevaisuuden mahdollisuuksia tai muuten niin väärä, ettet voi sitä tehdä?
Pari vuotta ei ihan riitä. Olen erikoissairaanhoitaja ja haluan lääkäriksi, olen halunnut jo lapsesta saakka. Lähimpään lääkiskaupunkiin on kuitenkin vähintään 200 km välimatka.
Kirjoittamasi teksti voisi olla kuin omasta elämästäni. Olen lähes samanikänen ja samassa tilanteessa ja (samaa ikäluokkaa oleva) mieheni johtotehtävissä. Olemme asuneet jo aikaisemmin miehen kanssa eri paikkakunnilla pari vuotta, ja suhde kesti hyvin eron. Enää en haluaisi joutua samaan tilanteeseen, joten olen tullut siihen tulokseen, että jos jatkan opintoja, jatkan niitä kotikaupungissani tai jossain kohtuullisen matkan päässä sijaitsevassa kaupungissa. Haluaisin perheen joskus viimeistään vuoden-parin päästä, mutta haluaisin myös vielä opiskella. Voi olla että jos pääsen opiskelemaan, teen lapset opintojen aikana... Mutta, anyway, miettisin tuota opiskelua myös tilanteessasi aika tarkkaan, huono taloustilanne vaikuttaa vähän joka alalla, eikä ole enää ns. varmoja aloja/työpaikkoja.
Ohis, mutta jos olet lapsesta asti halunnut lääkäriksi, niin minkä takia opiskelit sairaanhoitajaksi?
Eihän se opiskelu paljoa enempää kuin tuon pari vuotta vie. Onko nykyinen alasi sellainen, ettei siinä ole tulevaisuuden mahdollisuuksia tai muuten niin väärä, ettet voi sitä tehdä?