Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti laihdun tällä?

Vierailija
05.02.2016 |

Olen dieetillä ja syön 1500 kaloria päivässä. Olen toimistotöissä. Lenkkeilen ulkona 4 x viikossa 30-45 min kerrallaan. Olen 159 cm pitkä. Kuinka nopeasti laihdun näillä kaloreilla? Nyt painan noin 63 kiloa, tavoite on 51 kiloa. Kiitos jos joku osaa neuvoa!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kilo on 7000 kcal. Eli kun syöt 7000 kcal vähemmän kuin kulutat, laihdut kilon. Siitä vaan laskemaan. 

Vierailija
2/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä kovinkaan nopeasti kun olet noin pieni. Valitettavasti todella vaikea sanoa. Tuo 1500 per päivä on varmasti aika lähellä kulutustasi.. eikä noi lenkkeilyt nyt niin kauhean paljon kaloreita kuluta. Mutta varmasti kunto ja olo paranee laihduit tai et jos liikut ja syöt terveellistä ruokaa sen 1500kcal päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään matemaattista arviota en osaa sanoa, mutta 1500 on aika paljon, varsinkin kun liikuntaa tulee vain 2-3h viikossa. Toki jos tavoitteena on laihtua hitaasti, niin ehkä tuokin riittää. Mutta jaksatko laskea vuoden kaloreita? Itse en jaksaisi. Joko kalorit alemmas tai liikuntaa ainakin tuplamäärä, niin hommaan tulee vauhtia.

Vierailija
4/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille! Kulutan päivässä noin 2000 kaloria (aktiivisuusrannekkeen ja sykevyön arvio.) Jos en ollenkaan urheile niin tosiaan kulutus on noin 1500 kaloria päivässä. Nämä tosiasiat tiedossa en silti osaa arvioida että milloin suunnilleen olen ihannepainossani. Ajattelin että puoli kiloa lähtisi viikossa - olenko ihan hakoteillä? Ruokavalion pitäisi olla terveellinen. Ja ainakin energiaa on ihan eri tavalla kuin ennen. Osaisiko joku vielä neuvoa?

Vierailija
5/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kiloa on sun kokoiselle todella hyvin ja paljon viikossa. Voit olla tyytyväinen jos lähtee niinkin paljon. Puoli kiloa läskiä sinun kokoisesta on vähintään sama kuin kilo jostain vajaa satakiloisesta. Tsemppiä!

ps: testaa muutama viikko ja sitten vaan tiputat vähän lisää jos ei lähde. tai lisäät liikuntaa

Vierailija
6/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 12 kiloa tolla dieetillä? No puoli vuotta ainakin.

Vierailija
7/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Puoli vuotta onkin aika sopiva tahti. Olen omenavartaloinen ja aika nopeasti kilot lähtevät kun vähän tsemppaa. Syön paljon marjoja, hyviä hiilareita aamupäivällä, hyviä proteiineja ja hyviä rasvoja. Aion jatkaa näin syömistä aina, ihottumakin pysyy poissa kun en syö sokeria enkä valkoisia jauhoja. Olen tietenkin malttamaton mutta tosiaan jos puolessa vuodessa lähtisi niin olen tosi tyytyväinen!

Vierailija
8/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äskeinen ap

Vierailija
9/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi noista laskea. Eihän tuosta käy ilmi, mitä teet sen n. kahdeksan tuntia arkisin ja 16 viikonloppuisin, kun et ole töissä tai nukkumassa tai lenkillä. Eli kulutustasi on aika mahdoton arvioida. 

Kuuluuko elämääsi esim. lainkaan höytyliikuntaa (työ- ja kauppamatkat kävellen/pyörällä, lumitöitä, koiran ulkoilutus, lintubongaus/pilkkionginta/jokin muu harrastus, jonka parissa tulee liikuttua ihan huomaamatta)? Jos ei, vaan illat ja viikonloput menevät sohvalla istuen, voi olla ettet juurikaan laihdu. 

Vierailija
10/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin tuohon liikuntaa, jos vain suinkin mahdollista. Syömisistä on vaikea enää nipistää niin että saisi kuitenkin kaikki tarpeelliset ravintoaineet. Esim. salilla käyntiä tai kotijumppaa lihaskunnon takia. 

Vierailija
11/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan noista syömisistä nipistää helposti. Vaikkapa 1200ckal/ päivä niin tulis sitä vajettakin.

Vierailija
12/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan syömisistä täytyy nipistää jos ei ala tuloksia tulla. Liikkuminen vaihtelee viikottain paljonkin. Toisinaan käyn salilla ja jumpissa noiden lenkkeilyjen lisäksi. Iltaisin nostelen painoja kotona, täytyy hankkia vähän painavempia puntteja vaan. Ja venyttelen. Mulla on mielestäni aika nopea aineenvaihdunta, mutta nyt iän myötä selkeästi alkaa hidastua. Uutta tässä on toi kaloreiden laskeminen, sitä en ole aikaisemmin harrastanut.. Nyt lasken tarkkaan, että opin. Ja tää dieetti ei pääty vaan jatkuu. Täytyy sit vaan löytää oikea kalorimäärä, jolla paino pysyy 51 kilossa. Kiitos kaikille kommentoijille!

Vierailija
13/13 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas äskeinen ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme