Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä antaa kissansa juoda hanasta, harkitsen eroa

Vierailija
05.02.2016 |

Hyi s*atana.
Olin hänen luonaan, ja yhtäkkiä pokkana kääntää hanan auki kun katti hyppää tasolle. Katon suu auki kun kissa lipittää ihan hanan juuresta vettä. Mies ällistyy kun huomaa mun ilmeeni. Kysyin, että kuinka usein teet tätä? Ja vastasi, että on tehnyt aina. Meinasi tulla oksennus, oli pakko lähteä kotiin.
En vaan kestä ajatella, kuinka usein olen juonut vettä siellä mitään aavistamatta. Minulla on koira enkä IKINÄ suostuisi juomaan samasta kupista tai hanasta mitä koira on lipittänyt.
Kylmät väreet menee kun mietin kaikkia niitä suun bakteereja ja ihmisiin tarttuvia tauteja mitä kissan suussa asuu.
Mä en vaan voi ymmärtää miten toi on mahdollista.. Harkitsen oikeasti eroa, koska jos ihmisellä on tuollainen käsitys hygieniasta niin en usko, että koskaan tulee muuttumaan.
Yök, yök, yök!! Oon niin vihainen hänelle

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska/5

Vierailija
2/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuo on dealbreaker niin se oli teidän suhde sitten siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Olipa huono yritys.

Vierailija
4/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on murheet nartulla.

Vierailija
5/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Olipa huono yritys.

Mua ottaa niin päähän, että jotkut idiootit jotka kuluttaa elämänsä provoilemassa vauvapalstalla luulee kaikkien muiden tekevän samoin!! NO ei ole provo, kuten ei ole jokainen muukaan teksti täällä!

MIKSI näin paljon alapeukkuja?? Onks toi muka normaalia? Tekeeks ihmiset noin? Voittekste oikeasti juoda elukan kanssa samasta??

Vierailija
6/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti ottaa muutenkaan lemmikiksi kissaa. Kissa ei oikein petoeläimenä kovin hyvin viihdy sisälle ja uloshan sitä ei omin nokkinensa saa päästää. 

Vierailija
7/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla sisäkissa joi hanasta, muttei mitään tauteja saatu.

Vierailija
8/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Olipa huono yritys.

Mua ottaa niin päähän, että jotkut idiootit jotka kuluttaa elämänsä provoilemassa vauvapalstalla luulee kaikkien muiden tekevän samoin!! NO ei ole provo, kuten ei ole jokainen muukaan teksti täällä!

MIKSI näin paljon alapeukkuja?? Onks toi muka normaalia? Tekeeks ihmiset noin? Voittekste oikeasti juoda elukan kanssa samasta??

No tottakai voidaan. Puhtaampia ne on, kuin sinä.

Vierailija
9/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eilen olohuoneen pöydällä vesilasi ja sitten eräs kissani tuli siihen pöydälle tutkimaan, ja alkoi uittaa tassuaan lasissa ja sitten nuoli vedet tassustaan. Monta kertaa uitti tassuaan lasissa ja minua huvitti suuresti. Joskus nuo kissat maistelevat ruokaani lautaselta, ei se minua haittaa.

Vierailija
10/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

häh? No miten se toksoplasmaasi tarttuu sitten ihmiseen?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Olipa huono yritys.

No tottakai voidaan. Puhtaampia ne on, kuin sinä.

Vierailija
11/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ei haittaa, että kotieläin "maistelee" ruokaasi?? Joitko siitä lasista?? Mulle tulee oksennus kun mietin, että antaisin koiran "maistella" mun lautaselta. En todellakaan anna nuolla mua suuhun kuten jotkut kuvottavat ihmiset. Sua ei tippaakaan haittaa, että eläin nuolee persettään ja sitten sun ruokaa?? Ootko sä ihan pimeä?

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli eilen olohuoneen pöydällä vesilasi ja sitten eräs kissani tuli siihen pöydälle tutkimaan, ja alkoi uittaa tassuaan lasissa ja sitten nuoli vedet tassustaan. Monta kertaa uitti tassuaan lasissa ja minua huvitti suuresti. Joskus nuo kissat maistelevat ruokaani lautaselta, ei se minua haittaa.

Vierailija
12/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

häh? No miten se toksoplasmaasi tarttuu sitten ihmiseen?

Vierailija kirjoitti:

Tartunta ja esiintyvyys

Toksoplasma-alkueläimiä voi olla useiden nisäkkäiden kudoksissa. Tartunta saadaan yleisimmin huonosti kypsennetystä sian-, lampaan- tai naudanlihasta, jossa on toksoplasman kystamuotoja. Näiden eläinten uloste ei tartuta. Ihminen voi saada tartunnan suun kautta myös kissan ulosteista tai maaperästä johon kissan ulostetta on joutunut.

Vain noin yksi kissa sadasta on tartuttava. Aivan tuore uloste ei tartuta, vaan ulosteen on pitänyt olla ympäristössä vähintään vuorokausi, jotta toksoplasma muuttuu tartuttavaksi. Tällä on merkitystä tartuntojen ehkäisyssä kotona. Toksoplasma voi siirtyä istukan kautta sikiöön, jos äiti saa tuoreen tartunnan raskauden aikana. Toksoplasma jää tartunnan jälkeen pysyvästi uinumaan ihmisen soluihin. Tavallisin lymypaikka on silmän verkkokalvo.

Toksoplasmaa esiintyy kaikkialla maailmassa, mutta kylmässä ilmastossa se on harvinaisempi kuin lämpimässä. Erityisen yleinen toksoplasma on Ranskassa. Tämän arvellaan johtuvan runsaasta raa'an lihan syönnistä. Suomalaisista 20 % on saanut toksoplasmatartunnan aikuisikään mennessä. Näistä suuri osa on äidiltä kohdussa lapseen siirtyneitä infektioita. Aikuisiässä vain noin 20–50 suomalaista vuodessa saa tartunnan. Taudit ovat vielä tätäkin harvinaisempia, koska suurin osa tartunnoista on oireettomia. Tauti ei tartu suoraan ihmisestä toiseen.

Ehkäisy

Erityisiä toimia toksoplasmoosin välttämiseksi on suositeltu vain raskaana oleville. Tällaisia ovat kissan hiekkalaatikon päivittäinen tyhjentäminen käsineet kädessä ja laatikon pesu kuumalla vedellä. Koska vain harva kissa, ja yleensä pentuvaiheessa, on tartuttava, kissan eristäminen raskaana olevasta ei ole tarpeen. Sen sijaan kissanpennun ottamista juuri raskauden aikana voi välttää. Suositeltavaa on puutarhatöiden tekeminen suojakäsinein, vihanneksien ja hedelmien peseminen tai kuoriminen ja raa'an lihan välttäminen. Myös raakojen munien syöntiä ja pastöroimatonta maitoa on suositeltavaa välttää. Käsien pesu tiheästi ja erilaisten ruokaan liittyvien työvaiheiden edellä ja jälkeen on suositeltavaa muutenkin.

Vierailija
13/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua ei haittaa, että kotieläin "maistelee" ruokaasi?? Joitko siitä lasista?? Mulle tulee oksennus kun mietin, että antaisin koiran "maistella" mun lautaselta. En todellakaan anna nuolla mua suuhun kuten jotkut kuvottavat ihmiset. Sua ei tippaakaan haittaa, että eläin nuolee persettään ja sitten sun ruokaa?? Ootko sä ihan pimeä?

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään KOIRAN antaisi...

Vierailija
14/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti ottaa muutenkaan lemmikiksi kissaa. Kissa ei oikein petoeläimenä kovin hyvin viihdy sisälle ja uloshan sitä ei omin nokkinensa saa päästää. 

Oikea asiantuntija paikalla...not.

Vierailija
15/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kissan kanssa join aikoinaan 19-vuotta samasta hanasta. Nykyään juon omien kissojen kanssa samasta mukista, ei ole vielä tautejakaan tullut.

Vierailija
16/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittusi on likaisempi kuin sen kissan suu

Vierailija
17/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse aikanaan töissä eräällä kasvattajalla kuumana kesäpäivänä join hevosten laitumen vesiastiasta kun oli pirun jano, ja laitumet olivat kaukana tallista (vesi kuljetettiin sinne autolla) :D että joku kissa vesihanasta, ei paljon hetkauta.

Vierailija
18/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulle on ok li

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään KOIRAN antaisi...

Eli sulle on ok syödä samaa ruokaa, mitä kissa on nuollut? Nuollut samalla kielellä jolla on nuollut persettään?

Sä oikeasti luulet kissan perseen olevan jotenkin puhtaampi? Mitä luulet, kumman suun bakteerit ovat vaarallisempia, kissan vai koiran purema?

Vierailija
19/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vittusi on likaisempi kuin sen kissan suu

Selvä. Normaaleja te kissaihmiset.

Vierailija
20/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuoleeko se kissa sen hanan vai mikä se ongelma on? Mun kissa juo myös hanasta, mutta ei se hana siitä likaannu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä