Miksei ole "heteroja" laskiaispullia?
Kun laskiaispullia myydään kahden kappaleen pakkauksissa, niin siinä on aina joko kaksi hillopullaa tai kaksi mantelipullaa. Miksei mikään valmistaja tee pakkauksia, joissa olisi yksi manteli- ja yksi hillopulla? Yksi pulla per vuosi riittää, mutta kun haluan sen mantelipullan ja vaimo taas hillon, niin pitää syödä kaksi.
Älkääkä nyt ehdottako, että kutsu vaikka naapurit kylään syömään ne ylimääräiset, tai leivo itse. Minua kun nyt kiinnostaa ihan tasan ja vain se, miksei niitä "heteropakkauksia" ole. Kun luulisi, että kysyntää voisi olla. En usko että olen ainoa, joka sellaisen mielellään ostaisi.
Kommentit (19)
No mä oon hillopullien ystävä enkä tajua mitä järkeä on mantelimassapullassa, yäk. Ihan taloudellisista syistä niitä ei sotketa, ei kukaan varmaankaan ostaisi. Jos on taloudessa 2 syöjää tms niin ei ole suuri vaiva kuitenkaan ostaakahta laatikkoa.
Käy ostamassa jostain kahvilasta missä leivokset sun muut myydän yksittäisinä. Sieltä saa vaikka kolmen kimppaan pullat.
Tämä on taas näitä ensimmäisen maailman ongelmia. Taidat olla joku jäätävä läski, jätä pulla mässyttäminen!
Miksi kukaan ostaa niitä kaupan valmispakkauksia? Tehkää kunnollisia pullia, tai ostakaa tuoreena jostain leipomosta/kahvilasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas näitä ensimmäisen maailman ongelmia. Taidat olla joku jäätävä läski, jätä pulla mässyttäminen!
Siksi juuri haluaisinkin tuollaisen heteropakkauksen, jotta minusta ei tulisi jäätävää läskiä. Yksi pulla riittää, en minä toista tarvitse. Vaimo samaa mieltä, hänellekin riittäisi yksi. Mutta täytteen pitää olla oikea!
Ja en nyt sano että kysymyksessä on jokin maailmaa kaatava ongelma. Kunhan ihmettelen, miksei kukaan tee tuotetta, jolla voisi olla kysyntää. Eihän me lopulta tarvita suurinta osaa tuotteista mitä kaupassa on.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin kaksineuvoisen laskiaispullan, jossa on sekä mantelimassaa että hilloa.
Minä haluaisin laskiaispullan, jossa alapuoli olisi pullaa ja yläpuoli Reissumiestä.
Mitä jos vaikka laittaisit palautetta suoraan sille firmalle minkä pullia ostat? Katsos kun eivät ne pomot käy täältä av:lta lukemassa, mitä heidän toivotaan tekevän. Jos ideasi on tarpeeksi hyvä, niin kuka ties ensi vuonna voitte ostaa vaimon kanssa yhteisen laskiaispullalaatikon.
Enemmänhän siitä tulee myyntiä jos asiakkaan täytyy ostaa kaksi erillistä pakettia, joten ei niitä kauppiaan/valmistajan kannatta fiksummin pakata.
Sinunkin tilanteessa kauppa ja valmistaja saavat puolet vähemmän rahaa jos toteuttaisivat ideasi.
Ne ottais makua toisistaan eikä ois enää niin hyviä, mantelipulla maistuis marjaisalle jne. Lisäksi joku allerginen saattais tietämättään kylässä syödä mantelipullan kanssa pakatun hillopullan, joka sisältäisikin ripauksen mantelia ja tukehtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Kun laskiaispullia myydään kahden kappaleen pakkauksissa, niin siinä on aina joko kaksi hillopullaa tai kaksi mantelipullaa. Miksei mikään valmistaja tee pakkauksia, joissa olisi yksi manteli- ja yksi hillopulla? Yksi pulla per vuosi riittää, mutta kun haluan sen mantelipullan ja vaimo taas hillon, niin pitää syödä kaksi.
Älkääkä nyt ehdottako, että kutsu vaikka naapurit kylään syömään ne ylimääräiset, tai leivo itse. Minua kun nyt kiinnostaa ihan tasan ja vain se, miksei niitä "heteropakkauksia" ole. Kun luulisi, että kysyntää voisi olla. En usko että olen ainoa, joka sellaisen mielellään ostaisi.
Meille myös heteropullapakkaus, kiitos! Todella hyvä idea, vinkkaapa Fazerille ja Pullapirtille!
Päivän ongelma: homopullat.
En tiedä, mikä tuollaisten pakkausten menekki olisi. Jäisi minulta ostamatta, koska tuntemani mahdolliset syömäkumppanit ovat niin voimakkaasti hilloleirissä kanssani.
Joku tuolla ehdotti kuppilaa. Järkineuvo. Söin sellaisessa itsekin yhden hillopullan ihan järkevään hintaan viime viikolla, nyt en enää jaksanut.
Paras on laskiaispulla ilman mantelimassaa ja hilloa. Kerma riittää.
Onneksi Helsingin asematunnelin S-marketista saa laskiaspullia ilman kumpaakaan, hinta noin 2,50 euroa per pulla.
Eihän pulla mitään mahda sille, millaiseen pakkaukseen se on laitettu. Mammat, suvaitsevaisuutta.
Kannatan ap:n ehdotusta! Olen meidän perheessä(4henk.) ainut joka haluaa mantelilla ja vaihtoehdoiksi jää ostaa 2 rasiaa hillopullia ja yksi rasia mantelia, yleensä järkisyistä pakko itsekin tyytyä siihen hillopullaan.
Leipomosta onneksi saa mitä haluaa, mutta helpointa olisi pullat ostaa kauppareissulla.
Vierailija kirjoitti:
Enemmänhän siitä tulee myyntiä jos asiakkaan täytyy ostaa kaksi erillistä pakettia, joten ei niitä kauppiaan/valmistajan kannatta fiksummin pakata.
Sinunkin tilanteessa kauppa ja valmistaja saavat puolet vähemmän rahaa jos toteuttaisivat ideasi.
Mutta se leipomo, joka rupeaisi tekemään heteropakkauksia, ja se kauppaketju, joka ne ottaisi tuotevalikoimaansa, iskisivät olemassaolevaan markkinarakoon. Jos tuosta lähi-Valintatalostani saisi sellaisen pakkauksen, kiikuttaisin rahani sinne, sen sijaan että nyt käyn keskustan kahvilasta ostamassa kaksi erilaista pullaa, ja Valintatalo jää nuolemaan näppejään.
Tai miksei ole yksittäistapauslaskiaispullia?
Ainakin täällä minun kotikaupungissani yleisin on yhden hengen talous. Kaipa tässä voisi vinkua sitä, ettei ole sinkkupullia. Yhden ihmisen tuloilla ostelen pullaa ja kaikkea muutakin, kyllä ap:n kelpaa. :(
Minä haluaisin kaksineuvoisen laskiaispullan, jossa on sekä mantelimassaa että hilloa.