Kuinka paljon teidän tytöt käyttävät mekkoja?
Olen ostanut paljon ihania tyttömäisiä, kauniita ja siistejä housuja lapsilleni, koska ne ovat käytännöllisempiä kuin mekot.
Mutta arvatkaapa vain, että kumpia lapset haluaisivat koko ajan käyttää; housuja vai mekkoja?
Kommentit (9)
Tyttö on nyt 2,5 v ja käyttäisi vain mekkoja ja hameita :o) Suostuu kyllä housutkin pukemaan, mutta jos kysyn, kumpi pannaan, niin mekko vie aina voiton.
Ulkoilupukeutuminen ei ole ongelma ollenkaan, koska eivät laita housuja eivätkä siis mekkojakaan koskaan haalarin alle. Jos on lämmin niin haalarin alla on vain sukkikset ja pitkähihainen paita, jos keli vaatii enemmän lämpöä väliin sujautetaan villahaalari.
Mieluiten kukallisen ; )
Hän kysyi tuossa joulun jälkeen että saanko äiti aina käyttää mekkoa?
Ja äiti tietty vastasi myöntävästi.
Meillä mekot on sullottu haalarin sisään ja vyötärö hameet saa tietty helposti pois. Livimekot ovat myös kivoja.
Kylmemmällä ilmalla sukkahousujen päälle laitetaan villahousut haalarin alle.
Olen myös tehnyt itse tytölle vähän sellaisia Pikku Myy mallisia A-linjaisia collegemekkoja jotka ovat vähän polven yläpuolelle ja niihin oon sitten tehnyt väriin sopivat collegehousut sellaiset vähän alaspäin levenevät. Mielestäni ihan kivan näköisiä. Oon siis aina käyttänyt kahta eriväristä kangasta esim vaaleanpunainen/marjapuuronpunainen ja punainen /oranssi. Mekko toisestaväristä ja siihen taskut ja kaulus vaikkapa housukankaasta.
Kahden pojan jälkeen tämä mekkomaailma tuntuu tosi ihanalta.
Kunhan neiti lähtee kävelemään, niin mekkojen käyttö varmaan lisääntyy entisestään - nyt ryömimis-/konttaamisvaiheessa ovat välillä hieman epäkäytännöllisiä, joten housuja on nyt tullut käytettyä vähän ahkerammin. Toivoisin kuitenkin, että tytöstä kasvaisi mekkoihminen, ja tulevaisuudessa vaatekaapin sisältö koostuisi pääasiassa niistä. Siksi onkin kiva kuulla muiden pari-kolmevuotiaista, jotka vaatimalla vaativat mekon päälleen. ;)
Kerhossa (ja tulevaisuudessa varmaankin myös päiväkodissa) on yleensä aina mekko/hame ja sukkikset, kotipäivinä useinmiten housut. Pienemmällä (1v11kk) on aika usein housut, koska ei käy kerhossa tms. ja minusta ne on kätevämmät kotona. Varmaankin sitten ku hänkin menee päiväkotiin, käytetään enenmmän hameita/mekkoja.
Meillä ei ole kovin neitimäistä tyttöä, mutta nyt hän on tykästynyt mekkoihin (ikää 3v10kk).
Mekon kanssa sitten pitäisi saada Batman tai Spiderman -paita... Liskot ja dinosaurukset käy myös :)
Taitaa olla vaatekaapissa ainoastaan yksi mekko, tykkään käyttää tytöllä enemmän housut/paita yhdistelmää ja satsaan mielummin niihin. Syksyllä oli sellainen vaihe että käytimme enemmänkin mekkoja. Taitaa meillä muuten yksi hame olla tuon mekon lisäksi jota tyttö käyttää. Ei kyllä itse osaa vielä valikoida vaan äiti valikoi :)
Itse en enää edes osta ns. parempia housuja. Tytöt pukevat aina mekot, kun jonnekin lähdetään. Isompi valitsee itse ja pienemmälle äiti. Kotona pienempi käyttää housujakin, esikoinen vain harvoin.
Ihanaa kun saa pukea tytöt mekkoihin!!!
Noin 2 1/2 vuotiaasta tyttö halusi aina ehdottomasti mekon. Edelleen 7-vuotiaana suosii mekkoja tai hameita. Ja hyvinhän ne sinne haalarin tai toppahousujen alle saa tungettua. Ainoastaan syys- ja kevätkelit, silloin kun haalaritarvetta ei ole, ovat välillä ongelma, kun sukkahousuissa ei tarkene (äidin mielestä) kunnolla vaan pitäisi olla myös housut.
Ja itse inhosin lapsena hameita ;)
öttö: