Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELP! Työasioissa

Vierailija
05.02.2016 |

Purin tänään koeajalla olevan työsuhteeni ja olen tämän päivän normaalisti töissä. Sanoin " Olen päättänyt koeajan perusteella ettei tämä työ sovellu minulle ja tämä on viimoinen työpäiväni" Tarvitseeko minun mennä huomenna töihin? Ei heillä työpulaa ole ja purin sopimukseni tänään

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy? Jos et voi huomenna tulla, sano se.

Vierailija
2/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimukseni päättyy tänään niin eikö se sitä tarkoita silloin, että olen vapaa näistä töistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet koeajalla pelkkä ilmoitus riittää että tämän päivän jälkeen en tule enää töihin kiitos

Vierailija
4/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä töihin. Tosin tuo on perustelu, jonka pohjalta työnantaja voi haastaa sinut oikeuteen sopimusrikkomuksesta. Olisi pitänyt yksilöidä, miksi ei sovi.

Vierailija
5/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kerro täällä mitä okeista sanoin pomolle.

Vierailija
6/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kun ilmoitit lopettavasi työt koeajalla. Jos olisi ollut toisinpäin eli työantaja ilmoittaisi lopettavasi suhteen niin sama juttu. Kanattaa ilmoitus tehdä kirjallisena. S-postikin riittää.

Hyyvää uuden työpaikan hakua, jos ei jo ole.

Vierailija
7/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kerro täällä mitä okeista sanoin pomolle.

* Oikeasti. Mutta perustelin hyvin ja hän sanoi " okei tuo puhelin ja avain iltapäivällä"

Vierailija
8/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uusi työpaikka jo tiedossa, mutta mietin sitä kun minulla on viellä 2 asiakasta iltapäivällä myöhemmin kun olen palauttanut avaimen ja kännykän.

Vierailija
9/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on uusi työpaikka jo tiedossa, mutta mietin sitä kun minulla on viellä 2 asiakasta iltapäivällä myöhemmin kun olen palauttanut avaimen ja kännykän.

No hyvä olisi hoitaa hommat loppuun tai ainakin ilmoittaa pomolle selväsanaisesti, että et aio noita asiakkaita hoitaa. Ei koskaan anna hyvää kuvaa jos jättää firman pulaan.

Vierailija
10/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että koeaikapurkusi on laiton? Jos vaihdat parempaan työpaikkaan, voidaan tulkita, että työsuhteen purkaminen ei johtunut edellisestä työpaikasta vaan siitä, että sait paremman paikan.

Tosin tällä ei ole väliä, työnantajat tekee samaa. Koeaikana löytyy joku pätevämpi ja sen koeajalla olevan työsuhde voidaan purkaa samalla perusteella kuin sinä purit omasi eli työntekijä ei sovi tähän työhön. Ikävää työntekijälle, mutta yhtä perusteltua kuin ap:n toiminta.

Vierailija
11/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mennä töihin. Tosin tuo on perustelu, jonka pohjalta työnantaja voi haastaa sinut oikeuteen sopimusrikkomuksesta. Olisi pitänyt yksilöidä, miksi ei sovi.

Ei tarvitse. Työntekijä saa irtisanoutua koeajalla ilman perusteita.

Vierailija
12/12 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin irtisanoitunut muutenkin. Työaikani oli 2-10h vaihteli viikoittain. Joskus oli 2 päivää viikossa töitä, joskus 6. Muuttelivat työaikoja kesken työpäivän eivätkä ilmoittaneet mitään. Eilenkin piti olla vapaa päivä, mutta yhtäkkiä olinkin töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä