Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita pysyvästi laihduttajia?

Vierailija
05.02.2016 |

Hei mammat!
Päätin nyt viimein monen vuoden ja Iskiaksen jälkeen pistää stopin ylipainolleni. Pituutta on 168 ja painoa kaksi viikkoa sitten huikeat 98,7kg(!!!!). Sata kiloa alkoi kolkuttaa ja oma olo vituttaa.

Kärsin ruokariippuvuudesta (kyllä, se on ihan oikea riippuvuus). Luin tuolloin kirjaa "Eroon tunnesyömisestä", L. Stahre & V. Ryd. Tajusin, että suurin ongelma omassa syömisessäni ei oo hedonismi, laiskuus tai kurin puute. Suurin ongelma ovat tukahdetut tunteet kuten ärtymys, tylsyys, kiukku, jne. jotka patoan ja hyvitän pahaa oloani syömisellä. Samaa aihetta käsittelee myös tällä viikolla käsiini osunut sarjakuva "Sokerihullu" H. Koljonen.

Päätin muuttaa asiat en millään kuurilla, vaan pitämällä ruokapäiväkirjaa ja katsomalla, että syön alle kulutuksen. Näppärästi älypuhelin tässä auttaa. Ja pysähtymällä syömähimon hetkellä pohtimaan MIKSI halua syödä. Onko minulla todella nälkä vai pyrinkö tyydyttämään tai vaimentamaan jotain tunnetta.

Tänä aamuna jo 91,9kg. En siis nälkäkuureile ja olen tän parin viikon aikana mm. syönyt Runebergin torttua pari kertaa. Miksi? Siksi että pyrin pysyvään painonpudotukseen ja se ei vaan onnistu niin, että koko elämänsä syö vain tarkkaan terveellisiä vaihtoehtoja. Se johtaa epäterveeseen ruokanatseiluun ja silloin on helpompi valahtaa takaisin tunnesyömiseen, kun "sortuu". Jos sitä ei otakkaan "synnintekemisenä" ei tule syyllisyyttä ja häpeää, jota yrittää peittää syömällä lisää "kun kaikki on jo pilalla, ei musta ollutkaan tähän".

Pyrin kuluvan vuoden aikana saavuttamaan 70 kg, mikä on mun pituudella normaalipainon yläraja. En halua olla hoikka tai laiha, koska se ei vastaa minun kauneuskäsitystäni, mutta haluaisin olla terve ja jaksava ja ostaa vaatteeni tavalliselta vaateosastosta "isojen tyttöjen osaston" sijaan.

Miten te muut? Onko täällä muita, jotka ovat päättäneet tänävuonna tehdä sen viimeisen muutoksen?

N36

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kovassa koukussa sokeriin ja muuhun hiilaripitoiseen (pullat, keksit, karkit, sipsit), minulle toimi ainoastaan täysstoppi noiden kanssa. Taisi joku kuukausi mennä hiilarit minimissä ja sokerit nollissa että alkoi kunnolla helpottaa tuo himo.

Tästä on nyt aikaa 6(!) vuotta eikä makeanhimo ole palannut, painonhallinta on naurettavan helppoa eikä ole tarvinnut syömisiä vahtia. Toisaalta vähän harmittaa ettei pysty makeista herkuista samalla tavalla nauttimaan kuin aiemmin, kroppa jotenkin hylkii. Sipsit ja ranskalaiset maistuu edelleen silloin tällöin mutta niistä seuraa ilmavaivoja ja turvotusta.

Tämä ihan vaan omana kokemuksena, jos joku haluaa vielä miettiä kokeillako täysstoppia sokerin ja muiden hiilariherkkujen kanssa. :)

Vierailija
22/25 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaus=loukkaus.

Ap

Juu. Ja piste on piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 85 kg! Jee! Tahti on sen verran hidasta, että saavutan tavoitteeni (70 kg) varmaan vasta lokakuun lopussa, mutta olinkin mitoittanut tähän vuoden.

Ap

Vierailija
24/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 81,9 kg!! Iloista vappua!

-Ap

Vierailija
25/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään 81,9 kg!! Iloista vappua!

-Ap

Hyvä ap, tosi hyvä suoritus! :) Hyvää vappua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä