Minua masentaa nähdä kauniita nuoria naisia
Kun itse olen vanheneva nainen.
Ennen teinit olivat epävarmoja ja finninaamaisia, nykyään upeita, näteiksi laitettuja nuoria naisia. En mitenkään enää itse vähän alle 3-kymppisenä vedä heille vertoja. Koetan vielä näyttää ikäisekseni hyvältä, huolehdin painosta ja meikkaan... Kotona näytän ok:lta, mutta en enää huomiotaherättävän kauniilta niin kuin vasta muutama vuosi sitten. Suututtaa, miksi nähdä edes vaivaa enää! Mutta ilman sitä meikkiäkään ei varsinkaan kehtaa liikkua.
En ollut varautunut, että vanheneminen ottaa tällä tavalla koville.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on katoavaista. Keskity johonkin pysyvään.
Mitään pysyvää ei ole olemassa.
Mitähäh? Tän 38-vuotiaan korviin tuollainen puhe (tai silmiin tuollainen teksti) kuulostaa kummalliselta. Ihminen muuttuu iän myötä, se on ihan selvä. Itse olin teininä ja nuorena paaaaljon epävarmempi ja viihdyin kropassani huomattavasti huonommin kuin nyt. En tosiaankaan kaipaa teini/nuoruusvuosia, tämä omassa olemuksessa viihtyminen on niin paljon mukavampaa. :)
Melkoisen nuori olet vielä itsekin - on ihan mahdollista että ne parhaat vuodet jolloin olet oikeasti sinut itsesi kanssa, ovat vielä edessäpäin! Tsemppiä!
Saatat luulla jopa yli 25-vuotiaita teineiksi. Nykyisin pukeudutaan sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitähäh? Tän 38-vuotiaan korviin tuollainen puhe (tai silmiin tuollainen teksti) kuulostaa kummalliselta. Ihminen muuttuu iän myötä, se on ihan selvä. Itse olin teininä ja nuorena paaaaljon epävarmempi ja viihdyin kropassani huomattavasti huonommin kuin nyt. En tosiaankaan kaipaa teini/nuoruusvuosia, tämä omassa olemuksessa viihtyminen on niin paljon mukavampaa. :)
Melkoisen nuori olet vielä itsekin - on ihan mahdollista että ne parhaat vuodet jolloin olet oikeasti sinut itsesi kanssa, ovat vielä edessäpäin! Tsemppiä!
Ihan kuin omasta suustani. =) Ikää myös 38. Hyvä me!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olen vanheneva nainen.
Ennen teinit olivat epävarmoja ja finninaamaisia, nykyään upeita, näteiksi laitettuja nuoria naisia. En mitenkään enää itse vähän alle 3-kymppisenä vedä heille vertoja. Koetan vielä näyttää ikäisekseni hyvältä, huolehdin painosta ja meikkaan... Kotona näytän ok:lta, mutta en enää huomiotaherättävän kauniilta niin kuin vasta muutama vuosi sitten. Suututtaa, miksi nähdä edes vaivaa enää! Mutta ilman sitä meikkiäkään ei varsinkaan kehtaa liikkua.
En ollut varautunut, että vanheneminen ottaa tällä tavalla koville.Ihan vinkiksi. Kokeile olla ilman meikkejä. Meikkaaminen sinällään kertoo yleensä suuresta epävarmuudesta. Monen pakkelipissiksen pasmat menee sekaisin, kun olet meikittä, koska sitä he eivät koskaan pystyisi olemaan. Sitä paitsi kun riisut noilta ylilaitetuilta bimboilta tekoripset ja meikit pois, lopputulos on aika valju, koska kokonaisuus pelaa sen efektin varaan, että "mun ripset on ihan oikeesti kilometrin pidemmät kuin sun..."
Mitä ihmettä sä selität? Tuommoinen ajattelutapa vasta vanhentaakin, meikkaus ei kieli huonosta itsetunnosta tai tee sinusta automaattisesti "pakkelipissistä". Taidat itse olla vähän kateellinen?
Joillekin laittautuminen on nautinto ja sillä haetaan omaa identiteettiä. Sitäpaitsi tekoripset ovat nätit, avaa todella kauniisti yleensä suomalaisten pieniä lyhyt ja ohutripsisiä silmiä.
Ole sinä vaan au naturel mutta älä nosta itseäsi jalustalle sen takia, se ei ainakaan kaunista ketään :)
Minä olin omasta mielestäni kaunis 22-27 -vuotiaaksi ja nautin huomiosta ja kehuista joita sain ulkonäön vuoksi. Kukapa ei nauttisi, eikä siinä kai mitään väärää ole?
Nyt en kestä enää peilikuvaani enkä melkein kehtaa liikkua missään, kun näytän mielestäni niin rumalta. En uskalla ottaa katsekontaktia ja olen todella epävarma itsestäni ulkonäköni vuoksi. Käyn jo terapiassa, toivottavasti se auttaa. Luulen, että mun täytyy iän myötä löytää uusi "tapa" olla oma itseni. Samat tyylit ei ehkä sovi enää, tai ryppyihin yhdistettynä antavat huvittavan, muka-nuoren vaikutelman. Häpeän vanhenevaa naamaani todella paljon. Se vähän vaihtelee myös ihmisen mukaan, minkä ikäisenä ulkonäkö sattuu olemaan parhaillaan. Jollain naisilla se paras ulkonäkö todella on 30+, ja sekös on kivaa - mutta mulla parhaat päivät näyttäisivät olevan takanapäin! Ap
Olen sitäkin kokeillut ja en enää jaksa kokeilla: ei mennyt päivääkään etteikö joku mies tai nainen olisi tullut kysymään, että voinko hyvin ja olenko sairas. Kokeilu kesti kuukausikaupalla.