Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIkuiset torstaihin!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla neuvolassa ja saikulle jäin loppuviikoksi supistelujen vuoksi. Muuten kaikki oli ihan ok, paino oli noussut rauhallisesti 300g/vko, Hb jäi ottamatta kun otti paastosokeriarvon, joka oli oikein hyvä. Verenpaineetkin oli hyvät kerrankin!

Sf-mitta oli vain kasvanut 3 viikossa 0.5 cm, sitä minä vähän ihmettelin, mutta ehkäpä tuo vauveli olisi laskeutunut?

Täti epäili myös, että oikeinpäin masussa oltaisiin.

Supistelujen takia jäin nyt siis saikulle ja yritän ensin viikolla vielä mennä, jos sittenkin vielä supistelee niin lääkärin kautta sitten saikkua se loppuaika, mikä taitaa olla reilu viikko eli ei paljoa!

Nyt lähden vähän köllöttelemään tuonne kun lapsetkin on hoidossa niin saa levättyä!

T: Siriin ja mussukka rv 33

2/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tuonne toisen pinon pari minuuttia jäljessä!

eikkuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kohta taas viikonloppu ja synnytysvalmennusta! Jee! Kylläpä nämä viikot menee nopsaan.

Mullakin on tänään neuvola. Oon juossu lääkärissä kahden viikon välein joulukuulta asti. Tämä ihan vain harjoitussuppareiden vuoksi... Alkaa jo turhauttaa, eikö ne harjoitussupistukset pitäneet olla ihan normaaleja. Ja sitten oli lääkärin kanssa kädenvääntöä, että pitääkö jäädä sairaslomalle. Otin sitten kolmannella kerralla sen kahden viikon loman (ei edes tarjonnut lyhyempää). Mitään muutoksia ei kohdunkaulalla/ -suulla ollut. Että näin Tampereella!

Mutta sen sanon, että supistukset vähenivät tosi paljon loman aikana. Se oli hyvä toisaalta, vaikkei ne supistukset mua ole häirinneet mitenkään. Eli kannattaa toisaalta ottaa lomaa...

Tirpaisevaa torstaita kaikille!

t. choklit 30 + jotain

Vierailija
4/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä satelee lunta ja on suht lauhaa. Mietinkin että jaksaisinko lähtee tyttöjen kans pihalle ja mahdollisesti penkkari-ajeluita kahtoon... Toisaalta tekis mieli, mut sit tietää ettei loppupäivästä pääse olenkaan liikkeelle. Mulla on nuo liitoskivut yltyneet niin mahdottomiksi että melkein itkua välillä väännän kun yritän suoriutua normaaleista päivän toimista. Miehelle sanoinkin että jos oisin töissä niin olisin jo aika päiviä ollu saikulla, mutta kun kotiäiti ei tunne sellaista kun sairasloma niin pitää vaan yrittää kestää.

Muuten kaikki on ok. Tällä hetkellä ei tietoo et miten päin vauveli oleilee,viime neuvolassa oli perätilassa mutta on sen jälkeen kieriny millon mitenkin päin. Epäilen että tällä hetkellä saattaa olla poikittain kun liikkeet tuntuu sillai että sitä vois päätellä. No ens tiistaina seuraava nvla nii jospa sitä ois sitten viisaampi tän asian suhteen. Toivon myös että terkalla ois jotain neuvoja tän kivun helpottamiseks, meillä kun ois oulun reissu sitte loppuviikosta ja kummipojan ristiäiset ym. ois kuitenkin mukavampi kun ei nii raihnanen ois kyläreissulla ...

nyt ruuan laittoon :)

vointeja! trv. daisy82 rv30+1

Vierailija
5/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan ekana aijon kysyä,että onko muille ilmaantunut tälläistä.

Onko teillä masu napsunut?

Minulla eilen illalla muutama " naps" tuolta kuului ja me meinasimme ukon kanssa,että siellä on uusi vuosi " mahakalenterin" mukaan=D

Napsumisen aikana ihan selkeästi tuli sellainen tunne ihan tuohon alamahalle,ei kipu muttei mikään miellyttäväkään tunne ja sen jälkeen supisteli.

Mitähän hemmettiä tämä tälläinen saattaisi olla? Esikoista odottaessa kuulin monen sanovan,että vatsa napsuu,mutta he olivat kyllä ihan loppusuoralaisia ja minulle ei kyllä ikinä moista ole eteen tullut.=O

Verensokereita on mitattu.7,6 on suurin arvo,jonka olen sillä härvelillä saanut.Muutama päivä pitäisi vielä pistellä.

Mahassa on ollut hiljaiset päivät.Jotain pientä räpistelyä tunnen tuolla ihan ihan alhaalla.

Masu on ehkä hieman mielestäni valahtanut alaspäin.Neuvolassa ei tällä kerralla katsottukaan sf-mittaa,mutta huomaan sen siitä,kun enää eivät rinnat lepää mahan päällä vaan on jo tullut vähän palleaa takaisin=)

Jokos muilla on alkanut rintoja pakottamaan?

Minulla eilen kesken ostosreissun alkoi rinnoista juilimaan ja ylipuhalletulla ilmapallolla on varmaan samanlainen olo,kun minulla oli rinnoissa.

Noh,tähän tälläiseen lienee paree tottua=D

Nyt pitäisi varmaan mennä tuo astianpesukone täyttämään,ei kyllä huvittaisi,mutta pakkohan se on.

Niksu 33+5

Vierailija
6/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksu78 kyseli mahan napsumisesta. Joku päivä itsekin asiasta mainitsin, ainakin siis minulla on kuulunut yhteensä kolme kertaa (eri päivinä) sellainen napsumisääni - jopa mies on sen kuullut. Sainkos silloin vastaukseksi että vauva ottaa sormillaan kiinni sikiökalvosta ja siitä napsahdusääni tulee taikka sitten nivelet naksuu raajoja venytellessä. Aika hassu ääni :-).

Eilen illalla ja viime yönä pelotti että syntyykö tämä vauva ihan justiinsa. Lähdettiin iltaseitsemän maissa kotoa evakkoon yläkerran porausääniä lähiostarille ja päätettiin syödä samalla. En tiedä tuliko syötyä vähän liian tukevasti, kun koko loppuillan ja yön väänsi vatsaa ihan älyttömästi ja seassa oli supistuksiakin - mutta en sitten tiedä oliko supistukset kipeitä vai kivuttomia niiden vatsanväänteiden kanssa... nyt aamulla olo on jo parempi - ja toivon vaan ettei se tunne toistuisi - ainakaan muutamaan viikkoon vielä.

Yön valvomisen ja pyöriskelyn takia olen vielä ihan jumissa, mutta koska ulkona paistaa kauniisti aurinko ajattelin lähteä pyrähtämään pikku kävelylenkin.

Vattumato rv 33+0

Vierailija
7/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tämä toimii taasen. Eilen olin tulossa viestimään niin sivu ilmoitti jostain " rikollisesta" toiminnasta ja näin ollen viestien lähettäminen estetty -lukea kyllä sai :)

Näköjään palaute posti siis mennyt perille...

Täällä paistaa aurinko, tuuli pirteä pakkas/lumimalli. Piti tuossa aamusella käydä esikon kanssa kävelyllä, vaikka supistuksia on matkan aikana ja jälkeen... mutta silti ei ole paikalla istujaksi. Vissiin saanut energiavarastot tässä vuoden aikana täyteen. Onneksi kesä tulossa niin saa sitten tehtyä kaikenlaista. Talvella ei oikein kaupat ja lähijuna innosta, kun on pukemista ja riisumista vuoronperään. Ensi viikolla kyllä ajattelin... :)

Maha- asukilla samanlainen meno kuin tässä viime päivinä muutenkin. 29 viikolla ollut raivotarjonnassa, mutta nyt parina neuvola- lääkärikertana (1krt/vko) ollut perätilassa. Lääkärin mukaan mahtuu pyörimään 35-36 viikoille asti itsekseenkin. Sf- mitta oli tiistaina 29,5cm. Eipä ole maha napsunut, eikä ole muuten ollut hikkaakaan. Lääkäri sanoi tuosta hikasta vain, että ne liikkeet on tärkeämmät. Hikka tietysti vahvistaa keuhkoja, joten nuiden vasta- aineiden takia on pieni sellainen tunne, että jos jotain " vikaa" onkin. Mutta kai se on taas lääkärin sanaa luotettava.

Eipä tässä varmaan muuta tälle päivälle :)

-viivi_84 ja maha- asukki 31+5 (mihin ne viikot häviää...?! :))

Vierailija
8/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksu: Mulla on kans yhdesti monta viikkoa sitten kuulunut mahasta naksahdus.

Oikeastaan omaan (.) ei kuulu mitään uutta. Liitoskipuja on myös mulla ollut. Siivouksen ja pyykkäyksen jälkeen tuntui, ettei pääse kävelemään kun koski niin häpyluuhun. Aikaisemmin on lonkat lonksunu mutta ei oo haitannut liikkumista. Olo on jo todella MUHKEA. Eilen lääkärikin jo heitti, että onkohan tämä raskaus luultua pitemmällä mutta ei kai se oo koska ei oo huomattu ultrassa. Vauvalla vaan tulee olemaan syntyessään ihan kivasti kokoa. Toisaalta ihmettelen lääkärin kommenttia, koska sf-mitta on vain pikkusen yli keskikäyrän ja minä itse olen pieni kokoinen. Lääkäri ennusti syntymäpainoksi 3,5-4 kg. Samalla tehtiin jo synnytystapa arviokin, vaikka oikeasti kuuluis tehdä vasta muutaman viikon päästä. Pitäis mahtua tulemaan normaalisti.

Paino on noussut vähän liikaakin nyt sairaslomalla ollessa, mutta ei voi mitään kun ei kuitenkaan saa älyttömästi rehkiä. Toivotaan vaan, että kaikki lähtee imetyksen myötä pois. Verenpaine oli kait ok vaikka alapaine olikin hieman korkeampi kuin koskaan aikaisemmin. Ilmeisesti ei liikaa oo noussut kun kumminkin on normaalistikin aika matala.

Pirtsakkaa päivänjatkoa kaikille!

lyyli 33+5

Vierailija
9/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taasen melko pikainen reissu; 15 minsaa ja out! Tosin mulla oli lapset mukana, ja pikku-neiti kuvitteli, että häntä pistetään siellä, ja parkui koko ajan! Tais tätikin tahtoa meistä vain äkkiä eroon!

Kysyin sit tällä kertaa vauvan sykkeitäkin, ja ne oli noin 159-162. Onkos ne nyt sitten poika vaiko tyttö sykkeet? Ja onko noi syke jutut ihan vain vanhankansan höpö-höpö juttuja, vai onko niissä perääkin?

Hemppa oli lähtenyt hienoiseen nousuun 100->109. Joten sekään ei voi olla tämän alituisen väsymyksen aiheuttaja. Ootteko te muut väsyneitä? Musta tuntuu, et mä olen ollut viimeiset kaksi viikkoa aivan totaalisen POIKKI.

Painoa oli tullut 300g/vko, eli ei ilmeisesti hirmuisesti. Alusta lähtien sitä on vain kertynyt jo 7 kiloa, joten pikkasen se tihkasee.. Edellisessä raskaudessa sitä oli tähän mennessä tullut vasta 4kg. Outoa, kuinka sitä kertyy, vaikka kuinka liikkuisi ja söisi terveesti? Tietty nykyisin tulee liki päivittäin juotua pullakahvit...!

Olenko mä ainut joka stressaa noi TYPERÄSTÄ asiasta kuin painonnousu? Ärsyttää oikein itteenikin.. :(

Nythän noi neuvolat sitten alkaakin olla kahden viikon välein; uskomatonta, että ollaan jo siinä vaiheessa raskautta menossa!!:)

Mutta nyt on leposadun aika esikoiselle (tai siis Aku Ankan aika ;)), ja jos sitten sen puolistuntisen köllöttelisi itsekkin, voisi tehdä hyvää!

Torstaitemmellyksin;

tilda ja tirriäinen 30+4

Vierailija
10/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf- mitaksi terkkari sai 28cm. Meneekö se yläkäyrillä vai miten? Aika isolta luvulta se kuulostaa.

Vierailija
11/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä lähinnä taustaillut, kun ei koskaan ehdi kirjoittamaan mitään, kun aina on joku keskeyttämässä, ja palstakin heittää jo pihalle seurauksella että vähätkin kirjoitukset häviävät bittiavaruuteen...

Mutta nyt päätin ehtiä kirjoittelemaan pätkän!

Eilen oli neuvola, kaikki muuten kunnossa mutta turvotukset ovat taas tulossa kiusaksi. Täti katsoi esikoisen tiedoista, että silloinkin turvotus oli alkanut melkein päivälleen samassa vaiheessa. Sanoi ettei sitä voi oikein estää, mutta vähentää kyllä. Osaisiko joku neuvoa jotain hyviä konsteja? Vesikannu on jo pöydällä ja ajattelin ostaa ananaksen/pakastemansikoita. Onko kokemuksia tukisukista?

Viimeksi painoa tulikin 27kg joista 17 jäi heti laitokselle, olin kuin räjähtämäisillään oleva nakki, ihokin kesi pois kuin käärmeeltä synnytyksen jälkeen.

Sitten sellaisen se huomasi nyt kanssa, että np-ultrassa olisi pitänyt olla lääkäri eikä kätilö, kun on sektio takana. Arpi olisi kuulema pitänyt myös tarkistaa jo silloin... onko muilla arpia, joita olisi tarkisteltu, vai onko joku uusi käytäntö? Jäin vain miettimään, että eikös se ole vähän myöhäistä rykiä siinä vaiheessa kun on jo vauva masussa, että tämä arpi ei nyt sitten kestä... vai tekeekö ne sitten uuden sektion aikaisemmassa vaiheessa jos arpi ei tule kestämään?

Synnytystapa-arvio on rv36, siinä kai ne sitä sitten vasta katsoo, jos ei tule polille kutsua nyt aikaisemmin. Outo juttu, en olisi osannut tuollaista edes kysyä.

Hemoglobiini oli myös laskenut, liekö syynä tuo lisääntynyt nestemäärä. Ajattelin ostaa Kräuter Blutsaftia, kun sillä on aina noussut hempat hyvin, eikä siinä muistaakseni ollut rajoituksia muuten kuin että ihan alkuviikoilla kantsii luontaistuotteita muutenkin vältellä?

Nauttikaa auringosta, kenellä se paistaakin, täällä keski-Suomessa pyryttää taas lunta, toivottavasti saadaan aurinkoa viikonloppuna!

vappu 31+0 (just vasta oli rv20...)

Vierailija
12/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpä taas koneelle minäkin - päiväuniaikaan ottanut uni aina selkävoiton ja mies tehnyt yövuoroja töissä. Tästä johtuen en ole käynyt palstalla, kun aina eksyn johonkin yliluonnolliskeskusteluun AV:lle, se ei sovi nykyiseen herkähköön mielentilaan ollenkaan, etenkin jos ollaan vaan lapsen kanssa kotona...

Kuule Tilda, et ole ainoa painoressaaja. Kuten joskus olen maininnut, on aihe mulla aina ollut läheinen. Ja tuo sinun 7 kg kuulostaa kyllä älyttömän vähältä! Mulla tullut jo reilut 12 kg... Voi ahdistuksen määrää, voi laatua sen... Ja ihan naurettavaa tää munkin valitus, kun tiedän, että vähän turhan hyvin makea maistuu. Mutta minkä sen luonnolleen mahtaa, jossain on tätäkin valitettava. Juuri silmäilen tässä esikoisen odotusajan tietoja, painan kuitenkin vähemmän kuin silloin vastaavaan aikaan. Sf-mitat suunnilleen samoissa. Tylsää, kun niitä vauvan sykkeitä ei ole laitettu muistiin, olisi nasta vertailla.

Ja Tildalle vielä, ainakin tuon nla-kortin käyrän mukaan masumittasi on ihan käyrillä, hitusen keskikäyrän yllä, mutta ei paljon. Löytyyköhän käyrä omakin korttisi takasivulta?

Mulla oli maanantaina neuvola, kaikki hyvin, sf 27 ja sykkeet 130. Sain myös heti tiistaille lääkäriajan, saikku jatkuu nyt äippälomaan asti. Ihan hyvä juttu! Juuri maanantaiyönä tulikin tosi kipeitä suppareita, n. ½ tunnin ajan. Säikäytti! Etenkin, kun olin likan kanssa kaksin miehen ollessa töissä. Masuveijari oli raivotarjonnassa ja kokoarvioksi tuli 1400 g. Ja äidin painosta sekä lääkäri että terkka olivat hyvin ystävällisiä, tyyliin jatka samaan malliin... Itse olin jo dieettiä ehdottelemassa, mutta kuulemma ei syytä paniikkiin (sen kun näkis...).

Ultrasta kysymystä: en sinä tullut lääkäriltä kysäisseeksi, että näyttääkö tytöltä vai pojalta. Olisi kyllä varmaan jo näkynyt. Kuitenkin jalkamittoja otettaessa olin näkevinäni siellä jalkovälin tienoilla valkoiset läikät. Oliko vauvaan liittyvää vai jotain muuta suheroa, en tiiä... Onko kellään kokemusta?

Mä en yleensä tajua siitä ultrasuhrusta mitään, etenkään kun tuolta ei saa kuvaa mukaan. No, ihan mukava toisaalta elää jännityksessä! Pojalle on jo nimi valmiina, tytölle on useampia ehdotelmia.

Eilen eksyin kirpparillekin (täällä Lahdessa tosi kiva lastentavarakirppis). Vaikka vaatetta on tulossa ihan riittämiin, tarttui mukaan muutamia käyttövaatteita, potkareita ym. Tosi söpösiä! Kiva kuitenkin jotain pientä hankkia (nimenomaan pientä - miten ne voikin olla niin pieniä?).

Tajunta taas virtaa... pitäisiköhän ottaa lepo. Kuulemiin!

Tilp. 30 tasan

Vierailija
13/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas helpottavaa kuulla, että en ole ainoa, joka painoahdistuksen kanssa kamppailee! Tunnen itseni jotenkin niin turhanpäiväiseksi, kun tuollaisesta välitän. Mietin jo tässä, että varpina täytyy painonvartijoihin synnytyksen jälkeen liittyä..!! (VÄHÄN mä oikeasti olen kamala...) On se kuitenkin hyvä, että täältä löytyy aina vertaistukea:)

Niin ja kiitos vinkistä siitä neuvolakortin takakannesta: TODELLAKIN siellä on sf-käyrä!! Hienoa oppia tässä vaiheessa; tämähän onkin vasta kolmas lapseni.. ;D

Onko kellään vielä niistä sykkeistä tietoa? Elikkäs kun oli keskisyke n.159, niin kumpaa jompaa? Ja onko se aivan huu-haata edes sen perusteella arvailla?

Kiitän kauneimmin:)

tilda

Vierailija
14/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valkoiset läikät VOI olla kivespussit.. :)

Vierailija
15/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin me " kohdun ulkopuolella olevatkin" eli levossa vähemmän, liikkeessä enemmän. Itse en kyllä kävisi sykkeen perusteella arvaamaan kumpi tulee.

Mutta nyt nukkumaan!

T: Siriin

Vierailija
16/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esikoista odottaessa kauheasti päänvaivaa painon noususta.

Olin normaali mitoissa tullessani raskaaksi ja jokin hormonaalinen mutka liene matkaan tullut,koska painoni alkoi nousta ja nousta.En edes mässytellyt mitään mistä olisi niin paljon voinut lihoa,mutta vikalla neuvolakäynnillä vaaka rääkyi 98kg.

Sairaalaan jäi 12 kiloa tuosta ja loput väänsin dietillä pois.

Tämän raskauden alkaessa oli päällä muutamia kesän rientojen kerryttämiä kiloja,mutta en missään nimessä ollut lihava ja raskaustestin näyttäessä plussaa olinkin dietillä,mutta luonnollisesti lopetin sen niihin kahteen viivaan.

Miehelleni sanoinkin alkuraskauden aikana,että taas tulen muuttumaan tonnikeijuksi ja tottapa oli.Paino on noussut ihan liikaa,tosin tässä on paljon varmaan nesteitäkin,kun turvotukset laitettiin neuvolassa jo 4 plussalle.

Painoa on tullut 17 kiloa,joten kyllähän tämä päänvaivaa ja harmaita hiuksia aiheuttaa.

Olenkin päättänyt,että dietti alkaa samantien,kun pääsen sairaalasta kotia.

Neuvolassahan siitä saatetaan alkaa naputtamaan,koska eihän imettävä saisi laihduttaa,mutta niinpä minä tein esikoisen aikanakin ja terveppä pojasta tuli ja äitikin voi paljon paremmin,kun ei tarvinnut murehtia liika kiloistaan.

Ja minusta myös äidin hyvinvointi,sekä fyysinen,että henkinen on tärkeää!!

Niksu=)

Vierailija
17/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on pyryttänyt lunta aamusta alkaen. Kävin pojan kanssa hiihtolenkillä sillä välin kun tyttö oli eskarissa. Tai siis minä ihan vaan kävelin tietä pitkin, poitsu hiihti. Kyllä tuo ulkoilu piristää kummasti :)

Minä en ole kuulut mahasta mitään napsumista, en muista että edellisissäkään raskauksissa olisi kuulunut... Hikka tuolla mahassa sen sijaan tuntuu olevan päivittäistä, tuntuu sillä lailla omituisesti tuolla jossain sisällä alhaalla se tasainen nykytys.

En taaskaan muista kuka kirjoitti mitäkin, mutta siitä sektioarpien tarkistuksesta ei täällä ole edes puhuttu mitään. Ja minulla on molemmat vanhemmat lapset syntyneet sektiolla. Tosin noista on aikaa jo yli viisi vuotta, mutta kuitenkin. Tämä kolmas sektio sovitaan viikolla 37+, ja ilmeisesti tehdään samana päivänä kuin on l.a, ellei sitä aiemmin synnytys käynnisty, niin sitten tehdään päivystysleikkauksena. Näköjään nuo käytännöt vaihtelevat eri puolilla.

Sykkeistä sen verran, että taisin joskus aikaisemminkin niistä mainita. Meillä on kaikilla lapsilla sykkeet olleet 150+, ja tuloksena siis tyttö, poika, ja mahassa poika. Ja nuo sykkeethän jonkin uskomuksen perusteella viittaavat tyttöön, mutta meillä ei siis ole pitänyt paikkaansa kuin kerran.

Painonnoususta stressaan minäkin, ja sitä onkin tullut jo reilusti... Ainakin 15 kiloa! Hui!!! Mutta jotenkin hölmösti luotan siihen, että kyllä ne pois lähtee, kun ovat ennenkin lähteneet. Ans kattoo kuin käy...

Eusenia 32+3

Vierailija
18/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kertaa täällä sisällä, monta viikkoa olen kyllä jo seuraillut muitten juttuja.

Muakin stressaa tuo painon nousu, nyt 10kg mikä ei ole sinällään paljon, mutta kun on noussut viime viikkoina semmosta 400g viikkovauhtia.. Pelottaa ettei saa pois niitä synnytyksen jälkeen.. ihan tyhmää mutta ei voi mitään!

Meidän ipanalla (ensimmäinen) sykkeet olleet 130-140, vaikka on liikkunutkin. Tosin liikkuu aika rauhallisesti, toivottavasti tarkoittaa rauhallista lasta.. :)

Olis tosi kiva tietää sukupuoli, mutta ei ole muuta tietoa kuin tunne että se on poika. Jännä mistä sekin tuli, heti alussa jo! Oon ostellut vähän enemmän sinisen sävyisiä vaatteita..

Just eilen puhuttiinkin miehen kans että mitä jos se sittenkin on tyttö. Olisko vähän hämmentävää?! Koen huonoa omaatuntoa siitä, että toivon poikaa, ja pelottaa miltä tuntuu jos se onkin tyttö.. onko kellään muulla tämmösiä ihan tyhmiä tunteita? Hulluinta on, että ehdottomasti haluan myös tytön, ja vaikka useampiakin! Jotenkin vaan tuntuisi ihan oudolta, jos se olisikin tyttö, kun mielikuva pojasta on niin vahva.

rv 32+6 (tosiaan, miten nämä viikot meneekin näin nopeasti?!)

Vierailija
19/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onpa minulle tullut pitkä tauko tähän palstailuun. En ole läheskään joka päivä ennättänyt/jaksanut edes käydä koneella muiden kuulumisia lukemassa. Joku ihan hillitön väsymyksen puuska on minulle iskenyt. Liekö hemppa alkanut laskea yhä villimmin vai mistä lie johtunee..?

Meillä on kyllä ollut vieraitakin, joten onhan tässä hulinaa ollut senkin puolesta. Lisäksi kaikenmaailman asioita on pitänyt olla hoitamassa, joten tuntuu, että kun on päiväruoan syönyt, menee loppupäivä vain odottaessa että pääsee yöunille. Nytkin torkahdin hetkeksi päiväunille, mutta ihan on raatoväsynyt olo... Ehkä se kuuluu tähän loppuraskauteen?

Sykkeistä Tilda kyseli. Meillä on vauvan sykkeet olleet joka neuvolassa selvästi yli 150, yleensä noin 155. Eka kerralla lääkäri, joka sai sykkeet kuulumaan sanoi, että näitä olisi vanhan kansan kätilöt sanoneet poikasykkeiksi (silloin lukema 174). Nyt viimeisimmässä neuvolassa th taas näytti olevan sitä mieltä, että nämä korkeat sykkeet viittaisivat ennemmin tyttöön. Samaa olen lukenut tältä palstalta. Ultrassa on kuitenkin meidän masuasukki arvioitu pojaksi. Joten taitavat vaihdella aika paljon riippumatta sukupuolesta, eikä siten ole kovin luotettava tapa arvata sukupuolta.

Vaikka olen itse ollut tosi väsynyt jo useiden päivien ajan, ei vauva tunnu ollenkaan väsyneeltä. Kaipa sillä riittää virtaa, kun äippä vain löhöää sohvalla jaksamatta tehdä mitään. Potkuja ja liikkeitä tuntuu mukavan säännöllisesti, voimakkaitakin. Maha on todella ylhäällä, ihan rintojen alapuolella tuntuvat potkut ylimmillään. Mahtavat olla minulla keuhkot ihan läjässä, kun tuntuu, että heti hengästyn, kun vähänkin yritän jotain tehdä. Jospa masu nyt asettuisi tähän vähäksi aikaa, eikä enää kamalasti nousisi, sillä olen jo vitsaillut kavereille, että kohta potkut tuntuvat varmaan kurkussa!

Turvotustakin on alkanut tulla. Edellisessä neuvolassa puolitoista viikkoa sitten ei juuri ollut, ainoastaan sormukset ahdistivat, ja silloinkin ne sai pienen verryttelyn jälkeen mahtumaan. Nyt en ole moneen päivään laittanut niitä ollenkaan, rannekellon vitja on alkanut tuntumaan ahtaalta ja kengät puristavat. Lisäksi sormien nivelet ovat kipeät, tai sormien taivuttaminen sattuu. Ensi maanantaina on taas neuvola, taidan siellä valitella kaikki nämä väsymys ja turvotus asiani...

Tulipa tästä varsinainen valitusteksti... Kaikenkaikkiaan raskaus on kuitenkin hyvin sujunut, ja mukavilla viikoillahan tässä jo ollaan! Loppusuora totisesti häämöttää! Jännittää jo kovasti, jos uskaltautuu pohtimaan sitä oikeaa h-hetkeä, kun esikoista lähden sinne ponnistamaan... En siis omakohtaisesti tiedä, mihin olen pääni työntänyt. :)

Taidan siirtyä jälleen sohvan nurkkaan olympialaisia tuijottelemaan... väsyttää niin pirusti! Pirteämpää iltaa muille mahakkaille!

Kissankello 33+0

Vierailija
20/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistellään flunssan kourissa. Sairaslomalla siis loppuviikon. Enpä jaksa juuri stressiä ottaa, äitiyslomaan enää viikko!!!!

Masuun ei kummempaa. Tuossa edessä se roikkuu mukana. Liitoskipuja on, mutta niiden kanssa kykenee elelemään.

Olen myös aikamoinen painosta stressaaja, sellainen ikuinen laihduttaja. Esikoisesta tuli 16kg, joista imetysaikana tippui melkein kaikki. Yllätys oli melkoinen, kun imetyksen lopettamisen jälkeen paino lähti nousemaan ja nousemaan. Työtä vaati ihan hirveästi niistä eroon päästä. Hui!

Nyt painoa on tullut sellaiset 10kg, enkä yllätyksekseni ole juurikaan jaksanut stressata. Onpa sitten jotain tekemistä synnytyksen jälkeen. Totta on, että laihduttamista imetysaikana ei suositella, mutta kukaan ei estä syömästä terveellisesti ja liikkumasta enemmän. Näin minä aion tehdä ja sain jo projektille terkkarilta siunauksen :D

Jahas, nyt tuli esikoiselle leikkikaveri kylään. Ovelle siis!

S 33+5