Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lihava ja käytän xs-koon vaatteita

Vierailija
04.02.2016 |

No jos rehellisiä ollaan, riippuu vaatteen mallista. Omistan myös joitain m-kokoisia jne. Mutta xs on myös yleinen koko.

Olen 155/69 ja rakenteeltani niin pieni ja siro, että minulla on "varaa lihoa" mahtuen vielä pieneen kokoon. En tunge itseäni pienimpään mikä mahtuu, vaan ostan koon joka näyttää hyvältä, luki lapussa mitä kirjaimia hyvänsä.

Naispuoleinen ystäväni on reilu 170 cm ja hän ostaa L-kokoisia housuja ja takkeja, vaikka vartalonsa on sopusuhtainen eikä lihava.

Pointtini ja silkka totuus: vaatekoko ei kerro mitään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin näyttää valitettavasti moni muukin tekevän.

Vierailija
2/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarankuori ei välttämättä ole kovin edustava vesimeloonin päällä. Jokainen tavallaan, mutta kyllä tämä ns.kaikki  paikat pursuaa-trendi on taattua  wt-tyyliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä olla melkoisia superstretch-vaatteita että mahdut.

Mutta sitähän ihmiset nykyään tekee. Ostetaan aina se pieni koko ja ahtaudutaan siihen.

Vierailija
4/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Tuksukin aina mainosti käyttävänsä koon 38 vaatteita. :D

Vierailija
5/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vaatteessa on 5% elastaania, sitä kaikkea ei tarvi käyttää kerralla. ;)

Vierailija
6/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt on pakko; näytätkö kenties tältä? https://i.ytimg.com/vi/pA9aXSqJbmw/maxresdefault.jpg

Vierailija
7/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt on pakko; näytätkö kenties tältä? https://i.ytimg.com/vi/pA9aXSqJbmw/maxresdefault.jpg

Oksennus 😂

Vierailija
8/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäilen...

Olen itse 170cm ja 69kg, nuori, sopusuhtainen, jopa urheilulliseksikin joskus terkkari kehunut. Vaatteeni ovat kokoa 38, 40, 42, M tai L, riippuen paljon vaatteen mallista (leveä lantio ja D-kuppi hankaloittavat). S-kokoa vaatekaapissani on ehkä kaksi unisex-hupparia.

Vierailija
9/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 165/70 ja paidoista mahtuu XS/S, mutta housut pitää olla M tai jopa L. Jos olisin 10 cm lyhyempi, ei todellakaan mahtuisi tuo koko

Vierailija
10/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät ollenkaan hahmota omaa kokoaan. En nyt puhu sinusta AP.

Tuksu on tästä hyvä esimerkki. Pitää itseään s-kokoisena sirona naisena, vaikka oikeasti on varmasti vähintään kokoa xxl.

Vääristynyt kehonkuva toimii myös toiseen suuntaan; toiset luulevat olevansa sirompia ja hoikempia kuin luulevat.

Vierailija
11/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin lyhyt, että tuolla kilomäärällä et varmaan ole siro kenenkään muun mielestä. 165/69 tanakka

Vierailija
12/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin jo aloituksessa etten ahtaudu pienimpään päälle menevään kokoon, silti täällä ulistaan makkarankuorista? Mitä väliä niskalapun koolla edes on, kuka sitä näkee ellei pengo vaatekaappia. Itse leikkaan usein laput pois, koska ne kutittavat.

En omista ensimmäistäkään tiukan mallista yläosaa (vain löysiä neuleita, toppeja jne) koska en halua esitellä vartaloni epäkohtia. Nämä minun päälläni sopivat ja hyvännäköiset vaatteet ovat välillä xs-kokoa. 

Vierailija kirjoitti:

Olet niin lyhyt, että tuolla kilomäärällä et varmaan ole siro kenenkään muun mielestä. 165/69 tanakka

Rakenteeni on pieni ja siro, joten minulla on enemmän varaa lihoa kuin raskarakenteisella. En sanonut, että näyttäisin nykyisessä painossani pikkuruiselta keijukaiselta :D 

-ap

Vierailija
13/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaatekoko sen kertoo, että käytttääkö liian pieniä vai sopivia vaatteita...

Vierailija
14/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo tämä aloitus, otsikossa lukee että olen lihava, ja sittten yhtäkkiä onkinsiro ja pieni :DDD Ehkä maailman nopein laihtuminen...

Vierailija
15/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeen käyttämät XS neuleet kuuluisivat olla todella todella väljiä, mutta aapeen päällä ne eivät ole niin väljiä.

Kyllä monikin XS vaate mahtuu vaikka XL kokoiselle, mutta silloin vaate ei ole sellainen mikä sen on tarkoitettu olevan.

Vierailija
16/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outo tämä aloitus, otsikossa lukee että olen lihava, ja sittten yhtäkkiä onkinsiro ja pieni :DDD Ehkä maailman nopein laihtuminen...

oletko lukenut ap:n viestejä? ihmisillä on erilaisia ruumiinrakenteita! lihavallakin voi olla siro luusto. alipainoisella voi olla raskas ruumiinrakenne. 

Vierailija
17/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että esim minun 166cm ja 49kg eli sinua 10cm pidemmän ja 20kg kevyemmän on vaikea uskoa, että voisimme olla samaa vaatekokoa.

Vierailija
18/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aapeen käyttämät XS neuleet kuuluisivat olla todella todella väljiä, mutta aapeen päällä ne eivät ole niin väljiä.

Kyllä monikin XS vaate mahtuu vaikka XL kokoiselle, mutta silloin vaate ei ole sellainen mikä sen on tarkoitettu olevan.

Itse olen 153 cm ja ylipainoinen. Käytän XS-kokoisia vaatteita usein eivätkä ne ole tiukkoja eivätkä vartalonmuodot näy alta. Vaatteet roikkuvat päälläni väljinä ja mukavina ja tulee hyvä olo, kun saa piiloutua eivätkä liikakiloni paista.

Tunnustan että vaatteet on tarkoitettukin löysiksi, mutta tosiaan eivät ole päälläni sen kummempia kuin muidenkaan. Makkarankuoressa häpeäisin silmät päästäni :D 

Vierailija
19/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mitä? Mä oon 169cm ja painan 60, mutta harvemmin käytän xs-kokoisia vaatteita

Vierailija
20/26 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan tarkoitti sirolla ja pienellä sitä, että hän on varsin lyhyt (=pieni) ja siro (=pieniluinen). Itsekin olen todella hentoluinen, joka minun kohdallani vaikuttaa niin, että tulen helposti läskin näköiseksi.

Tuo S-koon käyttäminen voi johtua siitä, että osa vaatteista on sellaisia, että niissä on kuitenkin löysyyttä ja leveyttä, ja lisäksi lyhyet hihat / lahkeet => ap:n kokoiselle ihmiselle oikea koko on siksi S. Tuskin tyköistuvat vaatteet kuitenkaan sopivat hänelle.