Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko heittää teinin ulos talosta kun täyttää 18?

Vierailija
04.02.2016 |

Ja mitä siitä voi seurata vai voiko mitään? Ei kai täysi-ikäistä ole velvollisuutta elättää kattonsa alla?

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä vaan! Niin teki myös veljiäni palvonut narsistiäitini minulle. En ollut todellakaan mikään ongelmanuori, vaan omat asiansa hyvin hoitanut lukiolainen. Heitti minut ulos, muttei ilman varoitusta: oli kertonut minulle 12-vuotiaasta asti tekevänsä näin kun täysi-ikäistyn.

Mikäs siinä. Minä lähdin. Tein töitä, opiskelin, menestyin jatko-opinnoissa, sain työpaikan, perustin perheen. Äitini ei ole nähnytkään lapsiani ikinä, itkee kuulemma veljilleni että haluaisi olla lapsilleni mummo. Ei tule onnistumaan. Niin makaa kuin petaa. Muista tämä, ap.

Vierailija
142/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastava äiti. :)

Kyllä minä sitä edelleen rakastan, mutta nyt kun lentää koulustaankin pihalle en todellakaan ala katsella sitä että pelaa yökaudet ja nukkuu päivät, ei osallistu kotitöihin ja menee ja tulee miten lystää. Ja pienemmät sisarukset oireilevat tätä jatkuvaa riitelyä ja joutuvat kuuntelemaan kiroilua ja huutoa. Että kertokaapa ihmeessä mitä itse tekisitte tässä tilanteessa. -ap

-----------------------------

Mikset ole jo aiemmin ollut yhteydessä sossuun? Sinen voi huoltaja siis itsekin tehdä ilmoituksen huolesta (alle 18-v nuoresta), jolloin voidaan hommata vaikka väliaikainen sijoituspaikka vaikka sillä perusteella, että nuoren käytös on haitallista perheen pienemmille. Siellä pääsee harjoittelemaan itsenäisyyttä ja oppii pikkasen elämästä hyvällä tavalla. Tai sitten, jos nuori ei tee mitään (opiskele/työskentele), voi esimerkiksi selvittää kunnasta, missä on lähin etsivä nuorisotyöntekijä, ja sanoa nuorelle, että sinne on varattava aika (selvittävät ja etsivät työ- tai työpaja-jaksomahiksia, ja/tai opiskelupaikkoja yhdessä nuoren kanssa) tai sitten vaihtoehto on muuttaa pois. joka kunnassa pitäisi nykyään tuo etsivä työ järjestetty tai ainakin jokin työpajamahdollisuus. Aika karua tietty olisi heittää suoraan ulos. Ehkä nuori kiukuttelee ja oireilee siksi, että tulevaisuus pelottaa ja tuntuu pahalta jos ei ole keksinyt mitä haluaisi isona tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä vaan! Niin teki myös veljiäni palvonut narsistiäitini minulle. En ollut todellakaan mikään ongelmanuori, vaan omat asiansa hyvin hoitanut lukiolainen. Heitti minut ulos, muttei ilman varoitusta: oli kertonut minulle 12-vuotiaasta asti tekevänsä näin kun täysi-ikäistyn.

Mikäs siinä. Minä lähdin. Tein töitä, opiskelin, menestyin jatko-opinnoissa, sain työpaikan, perustin perheen. Äitini ei ole nähnytkään lapsiani ikinä, itkee kuulemma veljilleni että haluaisi olla lapsilleni mummo. Ei tule onnistumaan. Niin makaa kuin petaa. Muista tämä, ap.

Mullakin tuli ekana ap. jutuista mieleen, että se on narsisti.

Narsistivanhemmat vihaa vanhempia lapsia, koska niille lapsille kehittyy oma persoona, ja oma tahto, ne ei palvo sitä narsistia niin kuin pienet lapset.

Narsistille on tyypillistä laittaa se lapsia mahdollisimman vaikeaan asemaan ikään kuin kostoksi palvonnan puutteesta, niin kuin ap. suunnittelee tekevänsä.

Narsistit myös jakavat lapsensa kultaisiin lapsiin ja syntipukkeihin, syntipukkilapsi on usein esikoinen niin kuin ap. tapauksessa myös.

Sitten voidaan kertoa miten ei hän (narsisti) ole viallinen vanhempi, koska kultainen lapsi ei oireile samalla tavalla kuin syntipukkilapsi.

Vierailija
144/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja sekin on hyvin tyypillistä narsistille, että se tulee hakemaan tukea esim. keskustelupalstalta omille harhoilleen, mustamaalaa sen lapsensa paskaperseeksi, ja hän on kaikkensa yrittänyt jne.

Ap. on narsistina mustamaalannut jo sen syntipukkilapsen kaikille sukulaisille, jotta nekään ei auta sitä lasta. 

Onnea vaan teille hölmöille tässä ketjussa, jotka on kannustaneet ap. narsistisia harhoja haukkumalla sen lapsen maanrakoon ja toivoneet sille pahaa, aika helposti tyypillinen narsisti vedättää teitä. Ap. on luultavasti näyttänyt tämän ketjun sille lapsellekin, jotta saa tukea sen lapsen tuhoamiseen "katso nyt mikä paska olet, nämäkin ihmiset ovat sitä mieltä jne.".

Vierailija
145/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, aikuinen on  vastuussa itsestään. 

Omani ovat itse lähteneet lukion jälkeen omilleen ja se on ok. Mutta kieltämättä varsinkin vanhemman kanssa ne pari viimeistä vuotta oli sellaista, että odotin lähtöä kuin kuuta nousevaa. Sentään koulu hoitui kunnialla, mutta kaikki muu oli ihan retuperällä. Viina maistui, kaverit vähintäänkin epämääräisiä, tuli ja meni miten sattui, oli epäkohtelias jne. Toisen kanssa sujui jo paremmin.

Nykyään kumpikin on oikein fiksu ja vastuuntuntoinen aikuinen. Vanhemmalla jo perhekin, ja välit kunnossa. 

Vierailija
146/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko yhtään miten ahdistavaa jollekin 15-vuotiaalle murrosikäiselle on, että vanhemmat uhkailevat ja laskevat päiviä siihen, että teini täyttää 18 ja sen voi heittää ulos? Hirveää.

Vierailija
147/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko yhtään miten ahdistavaa jollekin 15-vuotiaalle murrosikäiselle on, että vanhemmat uhkailevat ja laskevat päiviä siihen, että teini täyttää 18 ja sen voi heittää ulos? Hirveää.

Suomalainen tapa.

Ja sitten voivotellaan ja ihmetellään itsemurhalukuja jne.

Vierailija
148/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmotat seuraavasta oireilusta pojulle "Tämä oli viimeinen tippa, etit itelles uuden kodin, ihan sama vaikka kaverilta"

Vierailija
149/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen tapa.

Höpö höpö. Olen nyt 20v ja pahimpina teiniangstivuosinakaan, kun haukuin äitiä ämmäksi ja valehtelin silmät ja suut täyteen, ei vanhemmat sanoneet, että lennän 18-vuotiaana pihalle. Aina ja korostan siis AINA ovat sanoneet, että kotoa ei pois potkita ja kotiin saa aina tulla takaisin.

Vierailija
150/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap voit kuvitella, että tasan tarkkaan tiedät, mitä lapsesi päässä liikkuu? Kaikki ei näy ulospäin. Mäkin luultavasti ulospäin vaikutin laiskalta ja saamattomalta, kärsin masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta, yksinäisyydestä ja kovasta stressistä. Vanhempien uhkailu ja etenkin isän nalkutus eivät auttaneet yhtään, etenkään kun en saanut heiltä mitään henkistä tukea vastapainoksi. Nyt yritän sinnitellä elämässä yksin, en tiedä jaksanko enää kauan. 

Toki en teitä tunne enkä tiedä tilannettanne enkä voi sanoa, että ongelma olisi siellä sama kuin minulla, mutta voisit silti yrittää ajatella lapsesi näkökulmasta. Kommenttiesi perusteella et sitä tee.

Vierailija
151/164 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja mitä juttuja taas! Miksi ette voi uskoa että joku todellakin voi olla yksinkertaisesti vittupää laiskamato ilman että se on kenenkään muun syy? Toi 18 on viel oikeen sellanen ikä sitä ollaan niin aikuista sä et mua määrää mitä kovemmin jankkaa et jotain pitäs tehä ni varmasti jää tekemättä. Ihan kakaroita 18 vuotiaat on (ei tietenkään kaikki turha takertua) nyt otat sen pojan puhutteluun ja pelästytät siltä paskat housuun pakotat sen tajuamaan että nyt sulle riitti ja tilanne tulee muuttumaan tavalla tai toisella.

Vierailija
152/164 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei luoja mitä juttuja taas! Miksi ette voi uskoa että joku todellakin voi olla yksinkertaisesti vittupää laiskamato ilman että se on kenenkään muun syy? Toi 18 on viel oikeen sellanen ikä sitä ollaan niin aikuista sä et mua määrää mitä kovemmin jankkaa et jotain pitäs tehä ni varmasti jää tekemättä. Ihan kakaroita 18 vuotiaat on (ei tietenkään kaikki turha takertua) nyt otat sen pojan puhutteluun ja pelästytät siltä paskat housuun pakotat sen tajuamaan että nyt sulle riitti ja tilanne tulee muuttumaan tavalla tai toisella.

No koska ihmisen käytökseen nyt yleensä ottaen on joku syy. Ei se automaattisesti vanhempien vika ole toki, mutta kaikki tässä maailmassa on seurausta jostain muusta.

Vierailija
153/164 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska ihmisen käytökseen nyt yleensä ottaen on joku syy. Ei se automaattisesti vanhempien vika ole toki, mutta kaikki tässä maailmassa on seurausta jostain muusta.

Ja siis nuoren näkökulmaa olisi hyvä koettaa ymmärtää eikä vain tehdä omia päätelmiään kyselemättä. Silloin voi parhaiten auttaa.

Vierailija
154/164 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastava äiti. :)

Kyllä minä sitä edelleen rakastan, mutta nyt kun lentää koulustaankin pihalle en todellakaan ala katsella sitä että pelaa yökaudet ja nukkuu päivät, ei osallistu kotitöihin ja menee ja tulee miten lystää. Ja pienemmät sisarukset oireilevat tätä jatkuvaa riitelyä ja joutuvat kuuntelemaan kiroilua ja huutoa. Että kertokaapa ihmeessä mitä itse tekisitte tässä tilanteessa. -ap

No heitä pihalle. Luonto karsii.

Vierailija
155/164 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen tapa.

Minulle teki saatanan hyvää kun "heittivät" pihalle 18-vuotiaana. Aikuistuin parissa viikossa ja otin vastuun itsestäni.

Vierailija
156/164 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vuokrasoppari niin voit toimia sen mukaisesti, heitteillejättö koskee kaiken ikäisiä.

Vierailija
157/164 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy ihmeessä se teini  Afrikkaan seksi orjaksi, saat elatus rahoja takaisin.

Vierailija
158/164 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 100-metriä etumatkaa sekä haulikolla perään pari laakia jotta ymmärtää pysyä poissa !

vanha kunnon kotikasvatus kunniaan.

Vierailija
159/164 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläkai se voikin toimia. Kaupunki laittaa vauhtia asunnon etsimiseen kun häätö uhka. Itse muutin omilleni amiksen jälkeen ja ekat vuodet oli vähän hakemista, mutta sitten sain jotain ryhtiäkin itseeni.

Vierailija
160/164 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on vuodelta 20q6, kai se nyt on jo muuttanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän