Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin talvipyörät, sain viidet, mitä teen?

Vierailija
04.02.2016 |

Tilasin netistä rattaisiin talvipyörät ja hain postista paketin. Ihmettelin kun oli niin iso ja painava.. sisällä olikin talvipyörätx5. Kuuluuko minun palauttaa ylimääräiset pyörät vai myynkö ne..? Mitä itse tekisit tilanteessa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on varapyöriä olla.

Vierailija
2/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varapyörä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttaisin tietysti.

Vierailija
4/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä myyjäliikkeeseen ja palauttaisin (tosin en omalla kustannuksellani tietenkään!). Rehellisyys kannattaa aina.

Vierailija
5/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait siis viisi settiä pyöriä? Ilmeisesti.

Laita viestiä että haluaisit palauttaa. Jos myyt ne niin sama kuin myisit varastettua tavaraa. Ainakin minusta.

Vierailija
6/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siis yhteensä pyöriä 10 eli 5 paria, ja tarvitsen vain kahdet. Palauttamisessa olisi oma hommansa, mutta toisaalta haluaisin toimia rehellisesti.. jos myisin renkaat niin voisin saada niistä 100€! voiko myyjä vaatia niitä vielä joskus takaisin? vai voikohan myyjä mistään huomata asiaa?

Vierailija
7/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait siis 20 pyörää neljän hinnalla? Pistä rengasliike pystyyn.

Vierailija
8/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4*5=20?

Oletko koskaan kuullut, että myyjäliikkeellä on asiakaspalvelu joka vastaa tälläisiin asioihin? He ovat kirjanpitovelvollisia ja tilintarkastuksen yhteydessä huomaavat virheensä ja ottavat yhteyttä niin voit saada syytteen petoksesta, jos myyt.

Reklaamation teko jo aloitettu?

Vierailija
9/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita viestiä että haluaisit palauttaa. Jos myyt ne niin sama kuin myisit varastettua tavaraa. Ainakin minusta.

No ei tosta varastetun tavaran myyntiä saa kirveelläkään.

Ota yhteyttä lähettäneeseen firmaan ja sano, että sopii noutaa jos huvittaa. Älä lähetä, älä pakkaa, vain nouto. Lähettäjän moka, lähettäjä korjaa, jos huvittaa.

Vierailija
10/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain siis yhteensä pyöriä 10 eli 5 paria, ja tarvitsen vain kahdet. Palauttamisessa olisi oma hommansa, mutta toisaalta haluaisin toimia rehellisesti.. jos myisin renkaat niin voisin saada niistä 100€! voiko myyjä vaatia niitä vielä joskus takaisin? vai voikohan myyjä mistään huomata asiaa?

Olet saanut vahingossa vääränlaisen lähetyksen ja lain mukaan virhe niin ostajan kuin myyjän suuntaan pitää korjata. Ota yhteyttä myyjään ja kerro mitä toimitettiin ja kysy mitä nyt tehdään. Tuo ei ole mikään pieni virhe, joka voisi ostajalla vahingossa jäädä huomaamatta, joten sikäli olet aika heikoilla sitten kun virhe jossain vaiheessa huomataan ja sinuun otetaan yhteyttä.

Vierailija
11/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako rattaisiin talvipyöriä? Meillä on Emmaljungat, pitäskö niihin hankkia talvipyörät?

Vierailija
12/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että mistä tietävät, että juuri minulle on toimitettu ylimääräistä? olen tilannut ja maksanut vain yhdet. Toimituslappusessakin lukee yhdet.. ei kai se auta kuin palauttaa ne, en nyt mihinkään vaikeuksiinkaan halua joutua :D

Vierailija
13/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin joskus kaks markiisia yhden hinnalla, soitin liikkeeseen. Kyllä ne ensin koitti, että pitäis viedä takas, mutta mä sanoin, että ei valitettavasti onnistu, eikä se edes ollu meidän virhe. Kävivät sitten ite hakemassa. Ei tulis kyllä mieleenkään pitää.. ainakaan sopimatta...

Vierailija
14/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on britaxin rattaisiin talvirenkaat, tulee siis rattaiden pienten eturenkaiden tilalle :) liike sijaitsee turussa ja itse asun muualla. Muuten olisin voinut vaikka viedä sinne, mutta pitäisi siis postittaa takaisin.

Vierailija
15/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soitat sinne liikkeeseen ja kysyt, että tulevatko hakemaan, olet kotosalla ensi ma klo 15. Ja jos eivät tule, anti olla. Mä en lähtisi niitä ainakaan mihinkään kuskaamaan itse. Voihan se liike laittaa lähettipalvelun asialle.

Vierailija
16/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, että mistä tietävät, että juuri minulle on toimitettu ylimääräistä? olen tilannut ja maksanut vain yhdet. Toimituslappusessakin lukee yhdet.. ei kai se auta kuin palauttaa ne, en nyt mihinkään vaikeuksiinkaan halua joutua :D

No ehkäpä on mennyt kaksi tilausta sekaisin ja sinulle on toimitettu esim. johonkin toiseen liikkeeseen tarkoitettu lähetys, tai viimeistään seuraavaa tilausta pakatessaan ihmettelevät kun ei hyllykaman määrä täsmää ja katsovat minne niitä renkaita onkaan viimeksi lähetetty. Minulle tuli jouluruuhkien aikaan yksi ylimääräinen kirjatoimitus nettikaupalta, ihmettelin mitä paketissa on koska mielestäni olin jo saanut kaikki tilaamani kirjat. Paketissa olikin jonkun ihan muun tilaama kirja ja hänen tilaustietonsa (nimi, osoite jne.), mutta lähetysosoite + nimi paketin päällä olivat minun. Ko. firma on sen verran iso, että vaikka laitoin palautetta, niin eivät pyytäneet kirjaa takaisin, koska oli varmaan sen verran hirmuinen lähetyshässäkkä päällä, että pääsivät helpommalla kuin vain lähettivät uuden kirjan sinne oikeaan osoitteeseen.

Ota nyt yhteyttä sinne renkaat lähettäneeseen tahoon ja kerro mitä on käynyt. Sinun ei tarvitse lähettää niitä omalla rahalla ja jos renkaiden lähetyspakkaus on tallella, voit kipata ne sinne takaisin ja pyytää lähettäneeltä taholta asiakaspalautustiedot. Jos koko systeemin vieminen postiin on ihan ylivoimaista (vaikka saithan ne kyllä sieltä haettuakin), niin kerro myös siitä. Fiksu firma kiittää ja luultavasti myös hyvittää vaivannäön jotenkin, plus itse voit olla tyytyväinen omaan toimintaasi.

Vierailija
17/17 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tosta varastetun tavaran myyntiä saa kirveelläkään.

Ota yhteyttä lähettäneeseen firmaan ja sano, että sopii noutaa jos huvittaa. Älä lähetä, älä pakkaa, vain nouto. Lähettäjän moka, lähettäjä korjaa, jos huvittaa.

No ei varmaan lain silmissä, mutta minusta tosiaan:) niiden pitäminen olisi minusta vähemmän paha, jos ei jaksa tai halua tehdä mitään niin voi ajatella että no, niiden moka (toki tässä kyseessä suht iso raha) mutta jos niitä rupeaa vielä myymään niin se on jo aika moraalitonta... Jaksaa myydä ne mutta ei jaksa palauttaa?

Muutenkin kamalaa jos kaikki ihmiset olis niinkuin tämä vastaaja. Okei, ymmärrän että lähettäjän moka, mutta jos tää sattuis mulle niin voisin viedä takaisin postiin kunhan postimaksun maksaisivat. Kaikki tekee kuitenkin virheitä ja siellä on joku nyt pakannut väärin. Mut hyvää karmaa ei voi olla liikaa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi