Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä useastikin tapana raivota?

Vierailija
03.02.2016 |

Kaverini ylpeänä kertoo, miten on raivonnut lapsen päiväkodissa mm. täistä, kihomadoista, siitä, että lapselle on tarjottu psykologin jutteluapua yms. Jatkuvasti myös terveysaseman lääkärit toimivat väärin, täytyy raivota ja vaatia hoitoa uhkailemalla ja huutamalla, neuvolassa terveydenhoitaja kyselee typeriä, pakko raivota. Vanhemmilleen raivoaa, kun lapsen hoitokuviot ei onnistu hänen haluamallaan tavalla. Lapsen isälle raivoaa, kun ei saa tahtoaan läpi. Onko tämä mun kaveri jäänyt uhmaikäisen tasolle, vai onko se ihan yleistä riehua ja raivota ympäriinsä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammojen mukaan raivoamista on jo niille sanominen: "Olet väärässä."...

Vierailija
2/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raivoa koskaan. Viesti menee perille ihan aikuismaisesti puheäänellä, aina olen sillä pärjännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
4/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin raivota viimeksi mutsille joskus 1970-luvulla. Oli vähän teiniangstia. 

Vierailija
5/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kamalaa elämäm_koulu meininkiä sellainen. Asiat voi keskustella ihan normaalistikin ja asiallisesti. Jos haluat typerän ihmisen leiman, niin raivoa toki. Ei se sinun sosiaalista statusta nosta.

Vierailija
6/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käytän ekan kerran tätä sanaa mutta sopii niin hyvin tähän; vain WT:llä on tapana raivota. Sivistyneet ihmiset osaavat hillitä kiukkunsa. 

Naurattaa muutenkin miten nämä hilluvat sekopäät ajattelevat olevansa "tulisen temperamenttisia espanjattarien tyyliin" (kyllä, olen kuullut vastaavan vertauksen) vaikka todellisuudessa ovat teini-ikäisen tasolle jääneitä, hieman typeriä yksilöitä.

Vierailija
7/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus todella harvoin. Niin monta vuotta edellisestä raivarista etten tarkkaan muista. Siihen oli joku syykin.

Vierailija
8/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on jotenkin järkyttävää, että myös lapsi oppii tässä kamalan mallin miten käyttäytyä ihmisiä kohtaan.

Kiitos vastauksista, ja huh, helpottaa tietää, ettei tällainen ole yleisesti tapana ihmisillä.

Ap

Vierailija
9/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme että lapselle on tarjottu psykologin keskusteluapua jos äiti raivoaa jatkuvalla syötöllä. Eihän semmoinen raivoaminen voi olla vaikuttamatta lapseen.

Vierailija
10/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin raivoamaan Saunalahden asiakaspalveluun, jotta sain kokemani vääryyden oikaistua. Oloni oli hirveä jälkeenpäin ja varmaan sille asiakaspalvelijallekin jäi paha mieli. En vaan saanut reilua kohtelua olemalla asiallinen.

Raivoaminen ei kyllä ole aikuisen ihmisen käytöstä.

Vierailija
11/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin raivoamaan Saunalahden asiakaspalveluun, jotta sain kokemani vääryyden oikaistua. Oloni oli hirveä jälkeenpäin ja varmaan sille asiakaspalvelijallekin jäi paha mieli. En vaan saanut reilua kohtelua olemalla asiallinen.

Raivoaminen ei kyllä ole aikuisen ihmisen käytöstä.

Saunalahtea ei lasketa, se kädettömyys, inertia ja ylimielisyys, mitä siitä puljusta nykyisellään löytyy, menee kenen tahansa normaalin ihmisen suotimista yli. Jos muuten tulee raivottua asiakaspalvelijoille, kannattaa vasta olla huolissaan.

Vierailija
12/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä terveyskeskuksessa ja siellä "raivoajia" osuu kohdalle. Ei korreloi lainkaan hädän tai avuntarpeen määrään. Usein sairaimmat odottaa hiljaa kiltisti. Näiden "raivoajien" ongelmat on just tyyppiä täit&kihomadot. Joskus mietin, että miten ne sitten suhtautuu, kun joku pahempi osuu kohdalle ie. syöpä, omaisen kuolema jne.