Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuisin aina kipeä olo

Moona
03.02.2016 |

Kellään ideoita mikä mättää? Rupeaa hermoille käymään, kun aamut on niin vaikeita. Kurkussa on limaa, yskittää, nenä on tukossa, joka paikkaan sattuu... Kroppa on jäykkä ja kipeä, ja menee monta tuntia ennen kuin olo on siedettävä. Aluksi kuvittelin että on flunssa tulossa, mutta tätä on kestänyt jo melkein puoli vuotta, eikä helpota, hankalammaksi vaan menee. Ikäkö vaivaa, vai mikä? Inhottavaa lähteä aamulla koiria viemään, kun tuntuu että köpötän kuin joku mummo :/ Olen ihan normaalipainoinen (164cm, 51kg), 32v., eikä ole mitään sairauksia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä.

Vierailija
2/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Kotona hometta. Krooninen tulehdus. Onhan näitä. Itselläni oli jatkuvasti ohimenevää kuumetta kun viisaudenhammas oli siinä pisteessä että se täytyisi piakkoin poistaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin olisi suotavaa mennä. Oireet voisivat viitata krooniseen tulehdukseen joka lähtee siis antibiooteilla. Tuhehdus voi olla nielussa tai limakalvoilla. Mahdollisesti myös jonkinsortin puutostila (vitamiinit, ravinteet). Ja muutes! Allergia! Voisit olla omille koirillesi allerginen tai ruoka-aineelle mitä säännöllisesti käytät. Myös jos asunnossasi on kosteusvauriota rakenteissa tai hometta niin tuo voi johtua siitäkin.

Noin pitkää flunssaa ei kenelläkään ole.

Vierailija
4/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen tai pölyinen huone, petivaatteet likaisia? Jossain oli juttua, että moni nukkuu homeisella tyynyllä tietemättää. Vaihda lakanat usein ja pede kuudessa kympissä ja osta uusi tyyny ja täkki.

Vierailija
5/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat vaihdetaan 2 kertaa viikossa, peitto, patja ja tyynyt ostettiin jouluksi uudet. Hometta tuskin on, talossa tehty tarkastus kesällä 2013 - tosin tiedä sitten miten luotettavia noi kaikki firmat on. Enkä oikein usko pölyyn tai likaankaan, kun miehen astman takia siivotaan usein. Miehen luulisi astmaatikkona reagoivan homeeseenkin, jos sitä olisi, mutta hänellä ei mitään oireita. Lääkäriin menen, mutta aika vasta kuun vaihteessa...

AP

Vierailija
6/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kuivaa huoneilma on? Ihan ensimmäisenä kostuttaisin ilmankostuttimella huoneilman ja katsoisin, johtuvatko hengityselinten vaivat vain siitä, että ne ovat olleet monta tuntia kuivia kuin koppurat. Jolloin ne yrittävät kostuttaa itse itseään tuottamalla limaa. Kuivat limakalvot altistavat myös kaikenlaisille pöpöille.

Itselläni tuli tuossa iässä omituisia lihas- ja nivelkipuja, niiden alkuperä oli siinä että olin tulossa allergiseksi yhdelle jos toisellekin ruoka-aineelle. Kun sain ruokavalion kuntoon kivut hävisivät.

Vierailija
7/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli syynä krooninen tulehdus. Maito- ja viljatuotteet pois, helpotti.

Vierailija
8/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko HIV testattu?

Vierailija
9/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ilmankostutin. Minulla auttoi välittömästi kuivaan aamuyskään ja nenän tukkoisuuteen, jopa nenäverenvuotoon.

Vierailija
10/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko HIV testattu?

Ei ole, enkä oikein näe syytä miksi pitäisi. Ollaan oltu yhdessä 15 vuotta, eikä harrastettu seksiä kuin toistemme kanssa. Ei käytetä huumeita, eikä olla saatu vertakaan.  Ehkä tää on jotain allergiaa vaan... 

Vierailija
11/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iski aina autossa pidemmillä matkoilla flunssa. Tunti autossa ja sen jälkeen oli kurkku kipeä ja poskiontelot turvoksissa yms. Vaihdettiin raitisilmasuodatin ja putsattiin ilmastointi, niin oireet loppui. Olen asunut joskus jonkin aikaa homeasunnossa ja nykyään saan oireita todella herkästi.

Vierailija
12/12 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono sänky? Onko oireilussa vaihtelua, jos nukut muualla? Fibromyalgia tai muu reumaattinen sairaus? Joka tapauksessa syytä käydä lääkärissä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan