Pikkumainen kaveri
Eli yli kuukausi sitten tilattiin kaverin kanssa netistä tavaraa. Kaveri maksoi ja sovittiin, että maksan takaisin sitten kun jaksan ja haluan. No siis yli kuukausi on mennyt ja ajattelin, että tää juttu on nyt vähän vanhentunut jo ja sain mun tavatratkin jo. Mutta nyt se on alkanu kyselemään mun osuuden perään. :'D Ei kuulemma kelpaa, että maksan seuraavalla kerralla vähän yli oman osuuteni. Lapsellisinta tässä on, että kyse on tosi pienestä rahasta, vaan jostain 50 eurosta. Miksi se sanoo, että maksa ku jaksat ja sitten alkaa kuitenkin kuumottamaan jossain vaiheessa? Hohhoijaa.
Kommentit (28)
"Nuijan tunnustukset" ketjut on parhautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se tosiaan sanoi, ettei ole kiire ja jos saisi vielä korkojen kera takaisin, niin on vähän tyhmä kaveri.
-sivusta vaan huutelen-TÄMÄ. Kiitos! Ap
Kun itselleen vastaa, saa toki mieleisensä vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se tosiaan sanoi, ettei ole kiire ja jos saisi vielä korkojen kera takaisin, niin on vähän tyhmä kaveri.
-sivusta vaan huutelen-TÄMÄ. Kiitos! Ap
Kun itselleen vastaa, saa toki mieleisensä vastauksen.
Niinpä.
Ap, mistä ne korot tulee, jos sulla ei ole aikomustakaan maksaa mitään. Kun jo sait ne tavarat ja ja aikaakin on jo kulunut kuukausi, niin ei sanojes mukaan enää huvita...
Vierailija kirjoitti:
Eli yli kuukausi sitten tilattiin kaverin kanssa netistä tavaraa. Kaveri maksoi ja sovittiin, että maksan takaisin sitten kun jaksan ja haluan. No siis yli kuukausi on mennyt ja ajattelin, että tää juttu on nyt vähän vanhentunut jo ja sain mun tavatratkin jo. Mutta nyt se on alkanu kyselemään mun osuuden perään. :'D Ei kuulemma kelpaa, että maksan seuraavalla kerralla vähän yli oman osuuteni. Lapsellisinta tässä on, että kyse on tosi pienestä rahasta, vaan jostain 50 eurosta. Miksi se sanoo, että maksa ku jaksat ja sitten alkaa kuitenkin kuumottamaan jossain vaiheessa? Hohhoijaa.
"Tuo maksa kun jaksat" tarkoittaa lähinnä,ettei laina/velka/osuus ole kiireellinen maksaa,mutta ei se tarkoita että sen voi jättää kokonaan maksamatta kun velka "vanhenee" ja "voi joskus maksaa yli oman osuutensa jostakin".Omaan kaveripiiriini ei ole onneksi tuollaisia hyväksikäyttäjiä sattunut,kaveri oli joskus pulassa kun vähisä rahoistaan makseli tuollaisen "maksan kun jaksan(eli en koskaan)"-tyypin menoja.
Tietysti jos jotain ostetaan yhdessä,on oletus että oma osuus maksetaan.Eri asia,jos toinen haluaa tilata jotain lahjaksi tai vastaavaa.Kaverisi ei ole pikkumainen,sinä olet ärsyttävä pummi.
AP on mielestään keksinyt hyvän tavan saada ilmaisia tavaroita.Tilataan netistä kaverin kanssa "yhdessä" niin että kaveri maksaa ja oma asuus maksetaan "kun jaksetaan".Toivottavasti ap:lla on laaja kaveripiiri,tuskin menee monta kertaa läpi samalla tyypillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt sitä tarkoita, että joskus 50 vuoden päästä maksaisit (et maksaisi). Jos viisikymppiä on niin pikkuraha, niin miksi et maksa sitä?
Koska ei huvita. :D Enää etenkään. Ja miks maksaisin, ku tilaus on tehty jo KUUKAUSI sitten ja sain jo mun tavarat. Ap
sulla ei taida montaa ystävää olla. Ikävä tilanne.
Kylläpä trolli taas saa ihmisiä pyöritettyä mielensä mukaan...
Voi kuule. Sinulla ei taida olla aavistutstakaan siitä, miten pohjattoman tyhmiä ihmisiä oikeesti ON olemassa. Luulisin toki minäkin provoksi, ellen olisi livenä näihin törmännyt.