Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KARKOTETUT -dokumentista

Vierailija
03.02.2016 |

Katsoin juuri kyseisen dokumentin;

Ja luin sitten enemmän tuosta Petterin kuolemasta. Kuuntelin lapsena Avainta sekä Steen1:stä mutta koska Petskun tapaus sattui mun ollessani lapsi, en ole osannut yhdistää suomiräppäreiden kappaleiden henkilöä/henkilöitä tällaisiin aikanaan laajalti uutisoituihin juttuihin.

Petteri kerkesi 20-vuotiaaseen mennessä menettää poikalapsensa (tietääkö kukaan mihin pieni lapsi kuoli?) sekä istua vankilassa, karata sieltä useampaan kertaan ja tekemään lukuisia rikoksia. Tokikaan en hämmästele, ei ollut pojalla elämässä hyvät kortit kun äidissä ainakin olisi ollut toivomisen varaa. Mitähän mahtaa Villelle kuulua nykyään? Krisse kuoli dokumentin kuvauksien aikana ja Pepellä oli päivät luettuina kasvaimen vuoksi. Deresa vaikutti ihanan reippaalle vaikka hurjia juttuja joutui hänkin todistamaan (muun muassa veljensä itsemurhan).

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään kuka tietää? Otsikko ois voinu olla ehkä kertovampi, voi harmi..

Ap

Vierailija
2/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumentin henkilöistä en tiedä mitään, mutta oli kyllä mielenkiintoinen dokumentti. Kuvasi hyvin tätä luokka-yhteiskuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hyvä että tämmösiä dokkareita tehdään niin pääsee tylsistyneet keskiluokan edustajatkin vähän katsomaan millaisia ihmisiä niissä lähiöissä asuu :D

Myönnän että toi on hyvä dokumentti, mutta itse lähiössä kasvaneena/vieläkin sellaisessa auvana en näe dokumentissa oikein mitään kun tuo on niin tavallista, vastaavia tarinoita/jopa pahempia on Suomi pullollaan. Joku helsinkiläinen lähiö missä ei ole mitään, no stadissa kun toi joukkoliikenne pelaa niin miksi ei voi mennä vaikka keskustaan jossa nuorille olisi paremmin tekemistä/järjestettyä toimintaa? Täällä landen lähiöissä on oikeasti tympeää kun itse kaupunkikin on ihan kuollut ja työttömyyden riivaama.

Vierailija
4/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä vuodelta tää on?

Vierailija
5/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on hyvä että tämmösiä dokkareita tehdään niin pääsee tylsistyneet keskiluokan edustajatkin vähän katsomaan millaisia ihmisiä niissä lähiöissä asuu :D

Myönnän että toi on hyvä dokumentti, mutta itse lähiössä kasvaneena/vieläkin sellaisessa auvana en näe dokumentissa oikein mitään kun tuo on niin tavallista, vastaavia tarinoita/jopa pahempia on Suomi pullollaan. Joku helsinkiläinen lähiö missä ei ole mitään, no stadissa kun toi joukkoliikenne pelaa niin miksi ei voi mennä vaikka keskustaan jossa nuorille olisi paremmin tekemistä/järjestettyä toimintaa? Täällä landen lähiöissä on oikeasti tympeää kun itse kaupunkikin on ihan kuollut ja työttömyyden riivaama.

Dokumentti itsessään oli aika tavallinen läpileikkaus (mielestäni, itse olen kasvanut kahden eri kaupungin lähiössä, toinen näistä on hesassa), mutta itseäni kiinnostaa dokumentin takana oleva tarina, Petterin tarina, jota ei avattu vaan vähän sivuttiin. Olisi toki mukava tuon dokkarin katsomisen jälkeen tietää miten Villellä tai Deresalla menee, kun molemmat vaikuttivat lähtökohdistaan huolimatta, aivan fiksuille nuorille.

Ap

Vierailija
6/29 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä vuodelta tää on?

Dokkari on tullut ulos vuonna -98, Petteri taisi tosin kuolla jo -93 (en nyt ulkoa muista, dokkarin lopussa vilahtaa vuosi).

Vierailija
7/29 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen huhuilen jos joku tietäisi jotain! Harmi kun otsikosta tuli niin tylsä ettei tänne kukaan eksy! :D

Ap

Vierailija
8/29 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on kaikenlaisia tarinoita nähty täällä Vantaalla ja ikävimmät ovat sitten päätyneet papattiin Myyrmannissa. 

Vierailija
9/29 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä vuodelta tää on?

1996-97 vuosina kuvattu

Vierailija
10/29 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen Deresan poika Niko kaikille tyypeille kuuluu hyvää ja pepe kuoli sydänkohtaukseen 2003 ja mutsiki elää iha normaalii elämää mun ja siskojen kaa ja dokumentistä tulossa joulun alla radio haastettelu mitä deresalle ja villelle nykyään kuuluu!

Vierailija
11/29 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu molemmille!

Vierailija
12/29 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle Areenan radio-ohjelmista löytyy Perttu Häkkisen Itä-Helsinki-trilogia ja 2/3-osassa on Deresan haastattelu.

Vierailija
13/29 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2021 ja tämä on uusintana Areenalla. Koskettava dokkari ja olisi tosiaan hienoa, jos päähenkilöille kuuluisi vielä hyvää. Toivon heille nuoruutta helpompaa aikuisuutta <3 

Vierailija
14/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa settiä

Vierailija
15/29 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tän eilen, tuli uusintana. Ja on näköjään Areenassakin.

Muistan, kun näin tän ekan kerran silloin tuoreeltaan. Jännä, kun silloin Villen äiti näytti mielestäni aika vanhalta. Mutta nyt, kun itse olen varmaan vanhempi kuin hän tuossa, niin huomaan, että hänhän oli ihan nuori ihminen. 

Ahdisti katsoa silloin ja ahdisti nyt.

Vierailija
16/29 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hieno dokumentti Hienoa oli varsinkin se ettei tähän oltu tungettu mitään dramatisointia vaan tämä oli ihan häpeilemättömän suoraa materiaalia.

Vierailija
17/29 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön määrä kuolleita mainitaan lopputeksteissä.

Vierailija
18/29 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Villelle kuuluu nyt 2023?

Vierailija
19/29 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ajan tasalla?

Vierailija
20/29 |