Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuputaanko neuvolassa tiettyä ehkäisyä?

Vierailija
02.02.2016 |

Esim hormonikierukkaa? Onko ok jos ei aio vastata ehkäisyasiaan muuta kuin, että tietää, että imetys ei ehkäise, eikä halua hormonaalista ehkäisyä mutta muuten asia on pariskunnan välinen asia, käytetäänkö sitä vai ei. Mielestäni asia on yksityisasia, vaikka ymmärränkin toki sen, että halutaan ehkäistä äitien abortteja. Kuitenkaan se, käyttääkö pariskunta kondomia, pessaaria vai ei ehkäisyä ollenlaan, ei oikeastaan kuulu neuvolalle, kun nainen ei ole reseptiä vailla ja tietää kuitenkin riskit.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et ole sitten raskautta keskeyttämässä jos sellainen alkaa. Eihän sillä siinä tapauksessa ole väliä.

Vierailija
2/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukkaa tuputtavat. Lääkäri löi minullekin vaan reseptin kouraan kuuntelematta, että minulla on perussairaus, jonka takia en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukkaa tuputtavat. Lääkäri löi minullekin vaan reseptin kouraan kuuntelematta, että minulla on perussairaus, jonka takia en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä.

Sama kokemus ja useamman lääkärin taholta.

Vierailija
4/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole ainakaan tuputettu. Jälkitarkastuksissa on lääkäri kysynyt tyyliin että onko ehkäisyn osalta jotain kysyttävää tai epäselvää, haluanko kuulla vaihtoehtoista. Olen vain todennut että jatketaan miehen kanssa hyväksi todetulla linjalla eli kondomeilla.  Lääkäri vain todennut että jos haluan vaihtaa ehkäisyä nii voi sitten ottaa yhteyttä.

Vierailija
5/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan et ole sitten raskautta keskeyttämässä jos sellainen alkaa. Eihän sillä siinä tapauksessa ole väliä.

Niin ei olekaan, ei kaikki keskeytä raskautta vaikka se alkaisi lähellä edellistä. Ja niitä hormonittomia ehkäisykeinoja on myös, en minä ole tilivelvollinen kondomin käytöstä neuvolalle.

Vierailija
6/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tota kierukkaa kai aikalailla tuputetaan... Mutta siis alkavatko jo laittoaikaa pakollakin varaamaan, eihän se pelkkä resepti auta?

Vierailija
7/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeton kysymys siis jos toinen raskaus ei olisi automaattinen abortti vaan ihan ok jos niin pääsisi käymään. Ei silloin tarvitse ehkäisyä. Me käytettiin pessaaria koska vauva olisi ollut ok.

Vierailija
8/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukkaa tuputtavat. Kun sanoin, etten hormonaalista ehk enää käytä mm. siitä seuraavien mielialaongelmien, kasvaneen rintasyöpäriskin ja jonkun muunkin syyn takia, katsovat kieroon. Pitävät foliohattuna.

Mutta ei ne sitä väkisin asenna ja uskovat kyllä, kun sanoo jämäkästi ei kiitos.

Vierailija
9/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse sanon, jos tilanne tulee ajanjohtaiseksi, että hormonikierukkaa en aio ottaa, enkä muutakaan hormoniehkäisyä, mutta muuten asia on ihan yksityisasinani ja olen tietoinen, että imetys ei ehkäise.

Vierailija
10/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputtivat kierukkaa.

Vierailija
11/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tuputettu mitään. Terveydenhoitaja vain katseli tietokoneen näyttöä ja esitti sieltä kysymyksiä ja kirjotti mun vastaukset sinne :)

Vierailija
12/12 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukkaa tuputettu ja kuulemma parempi ja varmempi kuin sterilisaatio....!!??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi