Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lykkäät lapsen hankintaa?

Vierailija
02.02.2016 |

Miksi siirrät lastenhankintaa myöhemmälle iälle, vaikka riski komplikaatioihin, kuten raskausmyrkytykseen ja lapsen kehitysvammaan sekä autismiin kasvaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä. Se. Sinulle. Kuuluu.

Aihe on muutenkin läpikäyty sata kertaa.

Vierailija
2/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hiljan luin tekstin, joissa avattiin tuota "riskien kasvamista". Ne riskit ovat edelleen aika pienet sen iän puitteissa, jolloin nainen on kykeneväinen lisääntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos Ikis menisit vaikka ulos lenkille.

Vierailija
4/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opiskelen tällä hetkellä ja haluan tehdä uraa vähintään viisi vuotta. Olen mieluummin lapseton kuin alkaisin äidiksi alle 35-vuotiaana.

Vierailija
5/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis se vaan jaksaa jauhaa samaa aihetta. Näitä samoja aloituksia on joka päivä useita. Illalla haukutaan varmaan taas teiniäidit.

Vierailija
6/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve Ikis, onko osastolla taas nettitunti?

Vierailija
7/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs kiire tässä on, vielä kun opiskelutkin on kesken. Vielä 37-vuotiaanakin riski kromosomipoikkeavuuteen on pienempi kuin 1 %. 

N24v

Vierailija
8/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa nyt. Haluan myös valmistua yliopistosta ensin, sitten pitää säästää hedelmöityshoitoon koska minulle ja avovaimolleni ei muuten lapsia tupsahda.

Vierailija
9/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaan vaikka sen miehenkin löytäis ensin jonka kanssa perhettä perustaa. Tai joo, on mulla mies mutta se asuu eri maassa ja menee nyt varmaan puoli vuotta että päästään edes saman katon alle.

Vierailija
10/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama olen 23 enkö todellakaan tunne mitään tarvetta saada lasta nyt ehkä sitten joskus 30< sitä paitsi koulu on kesken ja en halu pihistellä elinkustannuksissani vaan asua juuri siinä hotellista missä haluan tai ostaa mitä tahdon!

Vierailija
11/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapseni 104-vuotiaana ja terve siitä tuli. T: Saara

Vierailija
12/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täytyy harjoitella sellaisen tekoa. Ehkä kymmenen vuoden kuluttua olen siinä niin hyvä, että uskallan tehdä sellaisen.

Vierailija
13/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksikö lykkään? Tässä sulle lista:

- En halua lasta. Saatan haluta myöhemmin, mutta en mene takuuseen. Miehenikään ei halua.

- Juuri ostettu asunto on auttamatta liian pieni kolmannelle perheenjäsenelle. Kämpän arvo tulee nousemaan muutaman vuoden aikana tuntuvasti, joten emme myy vielä vähään aikaan. Vuokra-asuminen on kallista ja ei kiinnosta.

- Mieheni on yhä opiskelija, vaikkakin jatko-opiskelija. Hän tekee jopa 12-tuntisia päiviä yliopistolla.

- Itse olen tuore yksityisyrittäjä ja osa-aikaisesti palkkatyössä. Minulla ei ole mahdollisuutta eikä haluakaan pitää äitiysvapaata näin yrittämisen alkumetreillä.

- Suunnittelemme väliaikaista muuttoa ulkomaille noin kolmen vuoden kuluttua, mikäli mieheni löytää sopivan tutkimusprojektin. Meillä ei ole pienintäkään halua lähteä vieraaseen maahan vauvan tai pikkulapsen kanssa ilman mitään turvaverkkoja.

Vierailija
14/14 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut lasta, mies ei ollut hyvää isämateriaalia. Jäin miehestä leskeksi ja uusimies olikin isämateriaalia ja sai minutkin haluamaan lasta vasta vanhemmalla iällä. Pöpise siis itseksesi typeryyksiä, että lastenteko vanhemmalla iällä olisi tietoinen prosessi, että joku parikymppisenä päättäisi tehdä lapset vasta nelikymppisenä. Ei se niin mene. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä