Avomies kussut raha-asiansa, voiko mulle tulla ongelmia?
Ottanut kulutusluottoja yms. Mulla ei ole koskaan ollut maksuvaikeuksia. En usko että ottaisi mun nimellä lainoja (ei kait enää voi mistään ottaa ilman pankkitunnuksia?). Oon töissä paikassa, missä käsitellään rahaa. En viitsisi ottaa luottokieltoa itselleni, koska en jaksa selittää asoioitani työnantajalle (enkä pankille, mulla on luottokortti esim. matkojen ostamista varten, saa helpommin rahat takaisin jos joku kusettaa).
Kommentit (19)
Ethän sinä siitä mitenkään voi vaikeuksiin joutua, miehesi velat ovat miehesi velkoja. Varsinkin jos on vain avomies kyseessä. Pidä salasanasi/tunnuksesi visusti piilossa, voi olla että miehellä iskee ahneus jos ymmärtää, että voisi mahdollisesti ottaa lainaa nimelläsi.
Tunnus ei ole muualla kuin mun päässä. Mutta ei kait mistään saa lainaa ilman pankkitunnistautumista?
Ehkä tietää mun hlötunnuksen loppuosineen. Se saattaa myös lukea lääkäripapereissa yms mitä mulla on kotona.
Entäs jos äijällä ei olisi varaa maksaa kotivakuutusta, eikä se olisi kertonut mulle ettei se ole voimassa.
Ja naapurin kämppään tulisi joku vaurio mun tai äijän takia. Joutuisinko vastuuseen? Kun miehellä ei olisi varaa maksaa.
Olisi entinen mies. Jos valehtelee raha-asioissa....luotto menisi.
Ei toi ole valehdellut. Mutta raha-asiat vaan kusee.
Esimerkiksi Klarna-laskulla on mahdollista ostaa nettikaupoista ilman nettipankkitunnuksia. Riittää, että miehes tietää nimesi, osoitteesi ja henkilötunnuksesi, lasku tulee miehen sähköpostiin ja tavarat hän voi hakea postista väärennetyllä valtakirjalla tai tilata suoraan pakettiautomaattiin.
Ja jos miehesi haluaisi sun henkilötunnuksen loppuosan tietoonsa, niin tuskin kuitenkaan passiasi, kelakorttiasi, ajokorttiasi tai henkilökorttiasi missään kassakaapissa pidät? Todennäköisesti joku noista on sulla ainakin lompakossa.
No en pidä piilossa. Mutta en näkösälläkään. Mä en luota yhtään pankkeihin enkä vakuutusyhtiöihin.
Siis en pidä piilossa kassakaapissa.
Raha-asioiden sujuvuus on eniten kiistelty aihe parisuhteessa. Olisiko risteyksen paikka?
Klarna -lasku on sellainen, että sillä voi tilata eikä tarvi kuin olla se henkilötunnus ja toimitusosoitteen pitää olla sama kuin tilaajalla. Miehesi voisi halutessaan tilata klarnalla mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos äijällä ei olisi varaa maksaa kotivakuutusta, eikä se olisi kertonut mulle ettei se ole voimassa.
Ja naapurin kämppään tulisi joku vaurio mun tai äijän takia. Joutuisinko vastuuseen? Kun miehellä ei olisi varaa maksaa.
Ei kai mistään kotivakuutuksesta voida korvata naapurikämpän vahinkoja? Yleensäkin kerrostalon vakuutukset on irtaimistovakuutuksia eikä korvaa rakenteita.
Koska ette ole naimisissa teillä ei ole mitään velvollisuuksia eikä sitoumuksia.
Siis jos meidän kämpässä menisi vesiputki rikki, ja vesi vuotaisi kerrosta alempana asuvan naapurin kämppään. Pilaisi tapetin ja irtaimistoa , vaikkapa kirjahyllystä kirjat. Vahingon aiheuttaneen vakuutus korvaa? Vai olenko tajunnut jotain väärin?
Vierailija kirjoitti:
Siis jos meidän kämpässä menisi vesiputki rikki, ja vesi vuotaisi kerrosta alempana asuvan naapurin kämppään. Pilaisi tapetin ja irtaimistoa , vaikkapa kirjahyllystä kirjat. Vahingon aiheuttaneen vakuutus korvaa? Vai olenko tajunnut jotain väärin?
Ei minun mielestä koti-irtaimiston vakuutuksella voi mitenkään naapurin irtaimistoa tai asuinrakenteita korvata. Kai siihen on joku muu vakuutus, mutta ei kai kotivakuutus kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö vastaa putkista, joten taloyhtiö korvaa.
Nyt kova kovaa vastaan eli pane mies selvittämään viimeistä rikkua myöten kaikki rahalliset töppäyksensä. Jos on käyttänyt sinun henkilötietojasi, niin sehän on identiteettivarkaus, siis rikos, josta saa rangaistuksen, jos asia viedään käräjille. Jos tuollaisia tekoja paljastuisi, niin panisin kantapäät vastakkain ja lähtisimme eri suuntiin, oli mies muuten miten mukava tahansa. Minut voi pettää vain kerran ja se on siitä poikki.
UPP. Tai meinaan ihan mitä vaan tilannetta, missä mies ei ole maksanut kotivakuutusta (on hänen nimellä). Ja vaikka meidän kämpästä lähtee tulipalo liikkeelle (ei sisällä huolimattomuutta). Niin voidaanko minulta kupata rahoja, jos mies on jo valmiiksi pa? (KOSKA ASUN vain tässä kämpässä).
up