Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua! äkillinen, todella huomattava lihominen!

02.02.2016 |

Taustatietona : olen 20v 156cm ja 84kg. Todella ylipainoinen tiedän, mutta olen kuitenki aina onnistunut pukeutumisvalinnoilla näyttämään jotenkin sopusuhtaiselta.

Viime kuussa aloitin salilla käynnin ja aktiivisen laihduttamisen. Se ei ollut aikaisemmin mahdollista erään sairauden takia.

Noh viime viikolla havahduin.
Näyttää kuin sääret ja reidet olisivat aivan älyttömän turvonneet. Isommat kuin ikinä ennen. Ero on minun silmissäni valtava vaikkapa sitä edelliseen viikkoon verrattuna.

Olen todella peloissani - niin peloissani että tein seuraavanlaisen radikaalin ratkaisun jota olen jatkanut nyt jo kolme päivää:

Päivittäin alle 1000kaloria.
Päivittäin yli 40minuutin lenkki
ja sali jos mitenkään ehtii
lisäksi käsipaino treeniä kotona lähes kokoajan.

Olen todella peloissani enkä ymmärrä tätä äkillistä turpoamista.

Onko teillä vinkkejä kuinka saisi pudotettua painoa mahdollisimman nopeasti?
Tällä hetkellä olen työtön joten aikaa riittää kyllä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähän nyt voisi vastata, kun et kerro ollenkaan painon muutoksesta. 

Raportoit vain jalkojen turpoamisesta. Sitähän raju liikunta voi väliaikaisesti tehdä. Lihominen on rasvan kertymistä kehoon. Tiesitkö sitä?

Vierailija
5/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin veikata että liikunnan aloittamisen jälkeen katsot itseäsi tarkemmin. Aloitin itse laihduttamisen 84 kiloisena, ja ensimmäistä kertaa salilla itseni peilistä nähtyäni olin todella järkyttynyt! En ollut huomannut lihomistani ulkonäöstä arjessa. Nyt vuotta myöhemmin paino on 73 kiloa ja liikun säännöllisesti ja syön terveellisesti :) vartalo on ihan eri näköinen, vaikka toki tarkoitus on laihtua lisää. Olen lisännyt liikunnan määrää vähitellen ja seuraavaksi kevennän päivällistä. Tsemppiä.

Vierailija
6/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5 jatkaa:

Alkuun paino tippui tosi nopeasti, jätin järkytyksen inspiroimana kaikki herkut pois. Olin varmaan pari kuukautta ilman karkkeja ym. Söin lounaaksi salaattia ja välipaloina hedelmiä ja rahkaa. Nyt syön aika tavallisesti, mutta lautasmallin mukaisesti. Älä ala kitudieetille. Tulokset näkyy alussa todella pian jos olet rehellinen itsellesi.

Vierailija
7/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko painossa siis tapahtunut muutosta ylöspäin, vai onko turpoaminen vain silmämääräisesti arvioitua? Liikunta kerää nestettä kudoksiin, ja siis toki liikunta myös kasvattaa lihaksia. Jos ruokavalio ei ole kunnossa, niin liikunnalla saattaa saada entistä suuremmat pohkeet, kun lihakset rasvakerroksen alla kasvavat. Harvinaista varmasti juu, mutta jos olet "laihduttanut" vain liikuntaa lisäämällä ja entiseen malliin (tai epähuomiossa enemmänkin) syömällä, niin mahdollista.

Vierailija
8/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisit terkkarilta

Vierailija
9/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sairaus sidoksissa aineenvaihduntaan? Nestekertymää jaloissa? 

Tuntuvatko jalat voimakkailta vai raskailta? 

Vierailija
10/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, ap, syöt?

Vierailija
11/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, minusta tuolle 156cm pituudelle sopiva paino olisi joku 44-55 kg. Tuossa 55kgssäkin varmaan näkyisi jo tursuavia kohtia ja alle 50kg olisi vielä naisellinen mutta sopivan siro. Riippuu toki ruumistyypistäkin. 60kg on joka tapauksessa jo aivan liikaa.

Vierailija
12/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis painossa ei ole tämän puolen vuoden aikana merkittävää muutosta.

vaan nimenomaan ulkomuodossa.

tässä olen jättänyt nyt kaikki herkut pois ja valkoiset jauhot yms.

Niin en tiedä johtuuko tämä nyt siitä että näen itseni eritavalla.

Vierailija
13/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, ap, syöt?

Rahkaa, ruisleipää, kanaa, kasviksia , hedelmiä ja vettä maitoa sekä kahvia. Kaikkea mahdollisimman terveellistä.

Vierailija
14/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ne jalat aika raskailta.

ajattelin tuossa et oiskohan aiheellista hakeutua sinne lääkäriin koska tämä "turpoaminen " on siis ihan vähän ajan sisällä tapahtunutta

-ap

Vierailija
15/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä, sillä saat sen mielenrauhan. Ootko muistanut juoda tarpeeksi vettä?

Vierailija
16/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajahan on se sama tyyppi joka aikoo hakeutua rintojen korjausleikkaukseen. Ei ehkä noin ylipainoisena kannata sitä projektia aloitella.

Vierailija
17/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minni_hiiri112 kirjoitti:

Tuntuu ne jalat aika raskailta.

ajattelin tuossa et oiskohan aiheellista hakeutua sinne lääkäriin koska tämä "turpoaminen " on siis ihan vähän ajan sisällä tapahtunutta

-ap

Voihan tuo olla vaikka sydämen tai munuaisten vajaatoiminnan oire. Reilu ylipaino käy sisäelinten päälle. 

Vierailija
18/18 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä turpoaminen johtuu äkillisestä kuntoilun aloituksesta (nestettä)? Kannattaa käydä lääkärillä katsomassa onko kaikki hyvin. :) Älä ole liian ankara itsellesi. Helposti satutat itsesi jos aloitat liian rankasti ja sitten joudut makoilemaan että paranet. Lenkkisi kuulostaa jo hyvältä aloitukselta! Oletko miettinyt olisiko sali sinulle hyvä? Urheilun lisäksi tarvit terveellisen ruokavalion. Netti on täynnä kaikenlaisia ohjelmia joten hyödynnä niitä. Onnea matkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi