Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Työharjoittelun ohjaaja on entinen ahdistelijani

Vierailija
01.02.2016 |

Olen siis opiskelemassa alaa, jossa osana opintoja on pakollinen työharjoittelu. Koulu osoittaa oppilaille harjoittelupaikat, ja sain juuri tietää että ohjaajani työpaikalla on minua ennen ahdistellut mies. Olin silloin 15-16 vuotias ja hän kosketteli ja halusi tavata ja edetä pidemmällekin (mies oli silloin ehkä 45 vuotias). Siloin koin hänen huomionsa imartelevana, mutta asioiden edetessä koko hommasta jäi iljettävä olo ja olen vältellyt kaikkia tilanteita missä hän sen jälkeen pääsisi ottamaan minuun yhteyttä. Olen ihan hajalla - miten minä kerron tilanteesta koulussa ilman, että asiasta nousee haloo ja mies saa tietää minusta? En todellakaan aio mennä harjoitteluun tämän miehen ohjaukseen.. Vinkkejä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vaan opettajalle. Hänellä on vaitiolovelvollisuus. Muille ei tarvii selittää yhtään mitään.

Vierailija
2/8 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot harjoittelua koulussa järjestävälle henkilölle välittömästi. Tai siis pyydä tapaamisaikaa ja kerro heti. Mutta kerro koko juttu avoimesti, muuten se kääntyy sua vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! En tiennyt tuota vaitiolovelvollisuutta.. Ihanaa jos asia hoituu niinkin helposti. Kerkesin jo panikoimaan. Kiitos nopeasta vastauksesta!!

-ap

Vierailija
4/8 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot koulussa opettajalle luottamuksella syyn miksi et halua ko. henkilöä ohjaajaksesi. Uskon että koulu on sen jälkeen jopa valmis järjestämään sinulle eri harjoittelupaikan.

Vierailija
5/8 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. Menen huomenna juttelemaan tuosta koululle. Nolottaa aivan kamalasti vaatia muita tekemään lisää töitä minun ongelmien takia- kai minä vieläkin syyllistän itseäni tuosta kaikesta tapahtuneesta; että minun olisi pitänyt ajoissa torjua hänet jne..

No, katsotaan huomenna miten käy!

Vierailija
6/8 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se sinun syy ole, että vanhempi mies on lääppinyt sinua alaikäisenä!!??

Vierailija
7/8 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.. Menen huomenna juttelemaan tuosta koululle. Nolottaa aivan kamalasti vaatia muita tekemään lisää töitä minun ongelmien takia- kai minä vieläkin syyllistän itseäni tuosta kaikesta tapahtuneesta; että minun olisi pitänyt ajoissa torjua hänet jne..

Teitä opiskelijoita varten ne opettajat siellä ovat. Sitä paitsi en usko, että kukaan opettaja haluaa harjoittelusi muodostuvan jatkuvaksi kärsimykseksi tai "tervanjuonniksi" ja sen arvosteluistakin arvatenkin tulevan puolueelliset.

Vierailija
8/8 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala turhaan tunne syyllisyyttä tms, sinä et ole se, joka on tehnyt väärin! Syy on tuossa ahdistelijassa, joka on sinua, lasta(!) käyttänyt hyväkseen. Siihenhän ahdistelijat pyrkivätkin, että uhri pitäisi tapahtunutta omana syynään :( Koulussa ymmärtävät tilanteen, kun sen heille totuudenmukaisesti kerrot. Se että sinulle järjestetään varmasti uusi harjoittelupaikka on noissa olosuhteissa pelkästään inhimillistä, eikä siitä kannata ottaa ylimääräistä stressiä. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi