Nyt apua, menee hermot kutisevaan päänahkaan!
Mulla on jo muutaman vuoden ajan ollut varsinainen ongelmapäänahka, kutinaa ja kuivumista on koko ajan mutta talvella ongelma on kaikkein pahin varmaan kuivasta ilmasta johtuen (olen muutenkin kuivaihoinen). Mitään muotoilutuotteita en ole käyttänyt moneen vuoteen (paitsi juhliin tms. mennessä) ja ostan shampoot ja hoitoaineet nykyään pelkästään kampaamosta. Tällä hetkellä mulla on oikea kokeilukuuri meneillään, kampaajani antaa mulle erilaisia shampoita kokeiltavaksi mutta mikään ei auta, kutisee koko ajan. Mikä ihme avuksi?? Voikohan joku lisäaineallergia tms. näkyä päänahassa?
Kommentit (11)
Taitaa olla " sisäinen" juttu, tuskin tässä on shampoosta kysymys. Vältätkö sokeria ihan kokonaan, vai siis näkyvää ja selkeää sokeria (karkkia, kahvisokeria ym. sokerin lisäystä)? ap
Vierailija:
Parhaiten on auttanut ruokavalio, jossa ei ole eineksiä, sokeria tai suuria määriä viljoja, mutta on tarpeeksi rasvaa ja vihanneksia. Päivän lipsumisesta ruokavaliolta seuraa uneton yö kynsimisen merkeissä.
Mulla alkoi sairaasti kutista päänahka vaikkei ikinä ennen ollut ja ei se sit menny pois, aina vaan sai raapia......
Heti iski kampaaja mulle käteen oikean aineen:
4System, Therapeutic Tonic, Valmistaja Sim Finland Oy
Ja taivaallinen rauha laskeutui päänahkaan =)))))))
Laitetaan päänahkaan ja njätetään pesun jälkeen pari kertaa viikossa niin kauan kuin tarvis.......
Myös hedelmäsokeria yms. Ja viljoja syön vain korkeintaan 1 annos päivässä täysjyvänä. Rasvaa sitten monipuolisesti, ja riittävästi. :) Itselleni sopiva määrä on n. 100-120 g/vrk.
tätäkin voisi kokeilla, mutta toisaalta olen juuri kokeillut erään toisen psoriaatikoille tarkoitetun shampoon ja hoitoaineen, ja kutina senkun jatkuu...
tää ei VOI kutittaa..... kun on niin taivaallinen tunne kun sitä laittaa kutiavaan päänahkaan.........
Mulla kai sit oli päässyt kuivumaan päänahka tai jotain eikä parantunut itsekseen vaan tarvitsi tämän apuaineeksi =)
Kampaamotuotteet kutiaa aivan sairaasti, vaihdoin shampoot ja hoitoaineet hajusteettomiin tuotteisiin kuten LV, erisan, lacto plus. Nuo tuotteet on mulla auttanut.
ollut kutiava muutaman vuoden. Tilanne tuli paremmaksi vähitellen, kun rajoitin hiusten pesua. Nykyään pesen hiukset noin kahden kuukauden välein. Eivät rasvoitu, kun mulla on kuiva iho. Ei näytä likaiselta, kun tukkani on hyvin pitkä ja ponnarilla.
Kampaamotuotteet kutittavat aivan jumalattomasti mullakin päänahkaa, tosin sama pätee markettien hyvin hajustettuihin tuotteisiin, mutta jostain syystä kampaamojen shampoot kyllä tuoksuvat enemmän. Joillakin ihmisillä kutina johtuu nykyään aika tavallisesta hajusteallergiasta, ja silloin auttaa kyllä hyvin mahdollisimman vähän hajustetut tuotteet kuten erisan ja LV ym.
Vierailija:
Kampaamotuotteet kutiaa aivan sairaasti, vaihdoin shampoot ja hoitoaineet hajusteettomiin tuotteisiin kuten LV, erisan, lacto plus. Nuo tuotteet on mulla auttanut.
siinä on palautusoikeuskin jos ei passaa.
Mutta nyt lähden nukkumaan.
Parhaiten on auttanut ruokavalio, jossa ei ole eineksiä, sokeria tai suuria määriä viljoja, mutta on tarpeeksi rasvaa ja vihanneksia. Päivän lipsumisesta ruokavaliolta seuraa uneton yö kynsimisen merkeissä.