Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kukaan muu suurta tyydytystä tällaisesta? Ylimukavuus töykeille ihmisille

Vierailija
01.02.2016 |

Esim työkaveri lähti hakemaan itselleen kahvia kiskalta, annoin sitten 2 eurosen mukaan, että tuo minullekkin. No silläpä ei saanut normaalia kahvia kun se maksoi 2,20e joten osti sitten pienen joka maksoi 1,60e. Ei sitten voinut omasta pussistaan laittaa tuota 0,20e, joten sanoin että pidä loput kun yritti tyrkyttää sitä 0,40 rahaa minulle. Varmasti ajatteli, että ois varmaan pitänyt laittaa se omasta pussista, kun minullekkin antoi tuon 0,4. Kortilla oli ostokset maksanut.

Toinen esimerkki:
Tuiman näköinen mummeli kassajonossa tunkee vain toisten eteen kärryineen, no minäpä menen ja kysyn että tarvitseeko apua ja alan latomaan niitä mummelin ostoksia hihnalle. Siinähän taas miettii, että olisikohan pitänyt kysyä tältä ystävälliseltä naiselta, että pääseekö eteen, niin ei olisi tarvinnut etuilla. Ystävälliset mummot päästän aina automaattisesti eteeni.

Tai bussissa jos joku sanoo töykeästi, niin minäpä olen ylimukava tälle, tai kaupan kassajonossa joku etuilee ja sitten siltä puuttuukin pieni summa ostoksista niin minähän menen ja annan sen rahan hänelle.
Vastaavia esimerkkejä on vaikka kuinka paljon :D

Saan suurta iloa tästä toiminnastani :D Jospa edes joskus joku vähän ajattelisi jälkikäteen käytöstään ja tulisi huono omatunto. Samaa sovellan omaan mieheeni

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DD

Itsekin toimin joskus noin, mutta jotain rajaa. Eikö sulla räjähdä pää jossain vaiheessa?

Vierailija
2/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä räjähtänyt :D

Räjähtäis ellen sain näpäyttää noita tuollaisia ihmisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...ei. Nämä ihmiset ei tajua tuota sinun piilokuittailuasi. Eivät osaa peilata sitä omaan käyttäytymiseensä. Usko pois. Ihmettelevät vaan miksi toimit normaalijärkeä vastaan.

Vierailija
4/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti hymyilyttämään:)

Taidat olla lapseton, kun ehdit tehdä tuollaisia..

Vierailija
5/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo...ei. Nämä ihmiset ei tajua tuota sinun piilokuittailuasi. Eivät osaa peilata sitä omaan käyttäytymiseensä. Usko pois. Ihmettelevät vaan miksi toimit normaalijärkeä vastaan.

Samaa mieltä, ei tämä toimi tuntemattomien kanssa, niille olet ilmaa olet sitten mukava tai epämukava. Epämukavana jäisit edes mieleen, mutta eipä se vaikuta hänen elämäänsä.

Tutuille tämä varmasti toimiikin paremmin.

Mutta tiiätkö mitä? Enemmän hyötyä sun käytöksestä olisi jos tekisit julkisesti ylimukavia tekoja niitä ansaitseville ihmisille! Joku takanasi kassajonossa inspiroituu ja tekee samoin toiselle tuntemattomalle.

Tähän mä uskon. Kerran kassajonossa edessäni oleva maksoi toisen asiakkaan puuttuvat ostokset ja siitä tuli jotenkin tosi hyvä mieli. Sitten jouduin itse samaan tilanteeseen ja tuli mieleen tämä vanha tapaus, maksoin stten toisen pikkuostokset. Siitä tuli hyvä mieli. :)

Ilman ko. inspiraatiota olisin varmaan ajatellut että ei kuulu mulle ja jättänyt asian muiden hoidettavaksi.

Vierailija
6/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että työkaverisi käyttäytyi töykeästi? Mun mielestä on ihan luontevaa, että toi sen kahvikoon, johon sun antama raha riitti, ehkä jopa ajatteli sun tarkoittavan sitä kokoa. Töykeää olisi ollut sanoa sulle, että hae itse kahvisi kun pyysit hakemaan. Tai se että jos antamallasi rahamäärällä ei olisi saanut mitään niin ei olisi silloin laittanut omasta pussistaan erotusta jotta saisit kahvisi.

Vierailija
7/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on rahat niin vähissä että 20 c on liikaa. Ei musta työkaveri ollut törkeä, etkö tosiaan tiennyt paljon kahvi maksaa.

Vierailija
8/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään sanoa erityisen kuuluvalla äänellä ja hymyn saattelemana perään "ole hyvä" jos joku jätti kiittämättä. Yleensä luikkivat sitten noloina pakoon... :)

Vierailija
9/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina huutelen perään kuuluvasti "OLE HYVÄ!" , jos pidän ystävällisesti ovea auki jollekulle eikä tämä tajua edes siitä kiittää.

Vierailija
10/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ollut ap:n työkaveri, olisin saattanut tehdä samoin, eli ostaa 1,60 maksavan kahvin. Syynä ei ole köyhyys, vaan hienotunteisuus. En uskaltaisi ostaa kalliimpaa kahvia kuin mihin työkaveri on antanut rahat.

Jos työkaveri sattuu olemaan niin läheinen, että tuollaiset jutut kuitataan itsestään selvyytenä ja vaihdellaan kolikoita tottuneesti ja tiedän vanhasta tottumuksesta, minkä kahvin työkaveri haluaa, niin se on eri asia. Aloituksesta en saanut kuvaa tuollaisesta suhteesta.

Vierailija
11/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se sinun työkaverisi piti tietää, että halusit isomman ja kalliimman kahvin, kun annoit rahaa vain pientä kahvia varten? Aika ankeaa sen olisi ollut pistää omaa rahaa normikahviin ja sitten kuulla sinulta, että oli mennyt turhaan tuhlaamaan 40 senttiä sinun ja 20 senttiä omaa rahaansa. En näe hänen toiminnassaan mitään töykeää.

Vierailija
12/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään olisi kustantanut työkaverin isompaa kahvia.

Vierailija
13/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tuottaa itsellesi hyvää oloa niin mikäs siinä, mutta sinuna en paljon odottaisi että se herättää mitään korjausta muiden asenteisiin.

Ehkäpä se ystäväsi jolle annoit liian vähän rahaa mietti, että olet kusipää kun annoit liian vähän rahaa ja yrität pistää hänet maksamaan 20c ja päätti että antaa sulle opetuksen että tuokin sen pienen kahvin, että oppisit ettet hänelle yritä nakittaa sitä 20c. Tuskin se hänellekkään olisi ollut iso raha, mutta häntä varmaan ärsytti se ihan periaatteesta.

Vierailija
14/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään sanoa erityisen kuuluvalla äänellä ja hymyn saattelemana perään "ole hyvä" jos joku jätti kiittämättä. Yleensä luikkivat sitten noloina pakoon... :)

Tässä oiva esimerkki :D

ja tuosta kahvijutusta, kumpikaan ei tiedetty, että mitä se kahvi maksaa. Tottakai jos oltais tiedetty niin luonnollista että tuo sen pienen kahvin kerran siihen annoin rahankin. Entäpä jos siellä ei olis ollutkaan muita vaihtoehtoja kuin tuo 2,20? Olisiko jättänyt koko kahvin tuomatta, varmaankin. Jos olisi jättänyt, niin itse olisin seuraavan kerran kun haen hänelle kahvia niin tuonut varmaan pullan myös :D

Itse ainakin olisin ostanut sen normaalikokoisen kahvin tuossa tilanteessa, kerran ei ole tietoa mitä se maksaa, niin tuskin se toinen odottaa mitään rahaa takaisin edes.

ap

Vierailija
15/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan ymmälläni tuollaisista 20 centtisistä vänkääjistä.

En voi tajuta miten jotkut voivat olla noin pihejä.

Mielestäni tuollainen ei ole enää tervejärkistä.

Vierailija
16/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuota asennettasi voisi sanoa piilo**ttuiluksi.

Minusta olisi paljon ylevämpää, jos ihan oikeasti sydämensä pohjasta antaisi anteeksi sille mokailijalle tai röyhkimykselle, eikä edes yrittäisi näpäyttää takaisin mitenkään ylikohteliaisuudella.

Vierailija
17/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oiva esimerkki :D

ja tuosta kahvijutusta, kumpikaan ei tiedetty, että mitä se kahvi maksaa. Tottakai jos oltais tiedetty niin luonnollista että tuo sen pienen kahvin kerran siihen annoin rahankin. Entäpä jos siellä ei olis ollutkaan muita vaihtoehtoja kuin tuo 2,20? Olisiko jättänyt koko kahvin tuomatta, varmaankin. Jos olisi jättänyt, niin itse olisin seuraavan kerran kun haen hänelle kahvia niin tuonut varmaan pullan myös :D

Itse ainakin olisin ostanut sen normaalikokoisen kahvin tuossa tilanteessa, kerran ei ole tietoa mitä se maksaa, niin tuskin se toinen odottaa mitään rahaa takaisin edes.

ap

Minun mielestäni sinä olet röyhkeä, kun ajattelet, että hänen olisi pitänyt maksaa sinun kahvisi, kun ei voinut olla varma, että haluatko maksaa sen ylimenevän osan. Moni ihminen on ollut liian kiltti, ja sitten kantapään kautta on oppinut pitämään puolensa. Kenties tuota työkaveria oli joku höynäyttänyt aiemmin, ja nykyään hän osaa pitää puolensa. Ihmisillä on erilaisia syitä toiminnalleen. Minusta oli ystävällistä, että hän toi sinulle kahvia. Sinä taas tulkitset sen röyhkeydeksi, ja vieläpä kirjoitat julkiselle palstalle asiasta niin että kaverisi voi tunnistaa itsensä. Katsopa myös itse peiliin.

Vierailija
18/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai eivät edes ihmettele, saavat vain vahvistusta sille että oma muita alentava käytös on oikeutettua.

Vierailija
19/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sun työkaveris ei tehny mitään väärää tai outoa. Sinä vain nolasit hänet täysin tarpeettomasti tunkemalla pennejäsi hänelle. Ei tuo ollut merkki töykeydestä tai piheydestä, hän vain ratkaisi ongelman ostamalla pienen kahvin koska rahasi eivät riittäneet isoon. Sinä olisit ratkaissut ongelman eri tavalla, mutta ei kumpikaan tapa kerro mitään töykeydestä tai huonoista käytöstavoista. 

Vierailija
20/26 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on rasittavaa loukkaantua ja nähdä asioissa vain oma näkökulmansa. Aina kun aikoo loukkaantua jostakin asiasta, kannattaisi ensin miettiä, että mitäpä jos toinen ihminen ei tarkoittanutkaan mitään pahaa. Jospa hän teki niin kuin teki ihan hyvästä tahdostaan/kun ei muuta osannut/vahingossa. Kaikki eivät ole aina tahallaan ilkeitä, vaikka sinusta saattaakin siltä näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän