Vierailija

Minulla alkoi eilen illalla yövuoroviikko ja menin töihin normaalisti. Yön aikana sairastuin, mutta tein työpäivän loppuun asti. Nyt aamupäivällä kävin hoitajalla ja hän kirjoitti sairaslomaa 1-2.2. Yritin selittää hänelle, että olen 1.2 työpäivän jo tehnyt, mutta ei tämä ymmärtänyt millään ja sanoi että keskiviikkona sitten seuraavaksi töihin. Sanoin, että minun keskiviikon työvuoro alkaa jo huomenna, niin hän intti vastaan, että huomenna on vielä sairaslomapäivä.
Luovutin ja lähdi kotiin.

Nyt mietin, että tarkoittaako tämä nyt sitä, että viime yön kaikki lisät on menetetty, koska se muuttui sairaslomapäiväksi? Vituttaa niin rankasti, etten saa edes nukuttua vaikka valvomista on yli vuorokausi jo takana + että olen kipeä + että olen tehnyt työvuoron. Juuri niiden pyhäpäivä- ja yövuorolisien takia sinnittelin töissä aamuun asti. Ja kaikki turhaanko?

Kertokaa miten tämä nyt menee? Olen tehtaan tuotannossa töissä.

• ylös 1
  • alas 3

Kommentit (5)

Vierailija

Ei se muuttunut sairaslomapäiväksi koska olit töissä. Sinä tavallaan menit töihin sairaslomasta huolimatta ja sinulle kuuluu päivästä normaali palkka. Toisin kuin joskus uskotellaan, sairaslomalla saa mennä töihin eikä se silti tarkoita, että kaikki vakuutukset lakkaisivat olemasta voimassa tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se muuttunut sairaslomapäiväksi koska olit töissä. Sinä tavallaan menit töihin sairaslomasta huolimatta ja sinulle kuuluu päivästä normaali palkka. Toisin kuin joskus uskotellaan, sairaslomalla saa mennä töihin eikä se silti tarkoita, että kaikki vakuutukset lakkaisivat olemasta voimassa tms.

Ok, kiitos vastauksesta. Mut huomenna menen jokatapauksessa takaisin jo töihin, koska meillä se on jo 3.2 työvuoro.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä ne lisät paloi sen myötä kun työpäivä muuttui saikkupäiväksi. Jos haluat lisät, niin sun täytyy vaan repiä saikkulappu ja mennä tänään normaalisti töihin

Vierailija

Et ano sitä tehtyä sairaslomapäivää sairaslomaksi, vaan vain sen vuoron, jota et pysty tekemään. Ja ilmoitat sen myös esimiehelle.

Vierailija

Voi vuoron jälkeenkin sairastua. Missä ongelma?

Kai se nyt jossain kulunvalvonnassa näkyy että olet ollut töissä, ja jos ei näy, niin palkanlaskentaan ilmoitus virheestä jos jää lisät saamatta tehdystä työstä.

Sitä ihmettelen miten hemmetin vaikeeta sun on kommunikoida sille hoitajalle että mille päiville se sairasloma kirjoitetaan: kuulosti hoitajasta varmaan siltä että haluat saikkua jonkun menon takia...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat