Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä espanjan kielestä?

Vierailija
31.01.2016 |

Onko sen opiskelu teidän mielestänne hyödyllistä? Ja jos olette opiskelleet sitä, oletteko ikinä tarvinneet sitä missään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut ja olin aikaisemmin hyvä siinä. Nyt taidot jo vähän ruostuneet. En ole tarvinnut missään.

Vierailija
2/7 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kirjoitti:

Olen opiskellut ja olin aikaisemmin hyvä siinä. Nyt taidot jo vähän ruostuneet. En ole tarvinnut missään.

Niin, ja ei ole minun korvaani niin kauniin kuuloinen kieli. Italia on paljon kauniimpi. Tämä on tietysti makuasia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielioppi on melko simppeli ja sanasto pohjautuu latinaan, kuten englannikin. 

Vierailija
4/7 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut kansalaisopistossa useita vuosia ja käynyt parin viikon kielikurssien Espanjassa. Tästä tosin jo vuosia. Viime vuonna tein yhden nettikurssin espanjaksi huvikseni ja kyllä huomaan ymmärtäväni aika paljon. Kynnys on vielä puhumisesta.

Virallisesti en ole tarvinnut missään mutta ihastuin kieleen jo lapsena katsellessani espanjalaista tv ohjelmaa. Koulussa ei silloin voinut espanjaa lukea. Luin sitten ranskaa.

Mikään kieli ei mene hukkaan vaan avartaa maailmaa.

Vierailija
5/7 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyödyllinen kielihän se on jos etsii töitä ulkomaankauppa-alalta tai matkailusta.

Vierailija
6/7 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maailman puhutuimmista kielistä.

Vierailija
7/7 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisesti olen opiskellu jonkun verran, ja asuin myös hetken Costalla aikanaan. Ymmärtäminen tosiaan on paljon helpompaa kun puhuminen (taitaa koskee kaikkia opeteltuja kieliä). Tai no, moni espanjalainen puhuu niin nopeesti, ettei siitä selvää kun sanan sieltä, toisen täältä. Toi sanasto on aika paljon pääteltävissä just englannista ja latinasta, kuten joku kirjottikin, esim. koulu: escuela, oppilas: alumno, portti: puerta/portal. Sitten on paljon lainasanoja, kuten animal, arena, civil, debate, suspense, horror, cruel ja noble, jotka on täysin identtisiä. 

Pronominit ja verbien taivuksen kun oppii, niin on jo aika pitkällä ja sit vaan tankkaamaan sanastoa :) Helpostihan nuo kielet unohtuu, jos ei joudu käyttämään. Sama on esim. ruotsin kanssa, ei sitä tarvia täällä Itä-Suomessa missään, niin unohtuu tosi nopeesti. Espanja on ihan tarpeellinen kieli, jos matkustelee etelämmässä. Kuitenkin manner-Espanjan lisäks se on pääkielenä suurimmassa osassa latinalaista amerikkaa. Jos oikein muistan, niin Filippiineilläkin saattais vielä joillain alueilla pärjätä espanjalla (maan historiasta johtuen). 

Onnea opiskeluun AP:lle. Netissä on myös hyviä oppimissivustoja, YLEltäkin löytyy mp3-muodossa olevia podcasteja ja niihin liittyy vielä lisäks kirjallisia tehtäviä. Sit on kaikkia mylanguageexchange.comeja sun muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän