päästäisitkö 9v lapsesi kahdestaan samanikäisen kaverinsa kanssa kaupungille leffaan?
Bussilla menisivät Kamppiin ja siitä Tennispalatsiin elokuviin. Päivänäytös tietenkin kyseessä. Koulumatkat kulkevat tietenkin sujuvasti omin päin bussilla, mutta koulu ei lähelläkään keskustaa.
Kommentit (32)
ok. Itse olen samaa mieltä, mutta poika väittää kirkkain silmin, että moni kaverikin luokalta pääsee.
En paästäisi. Edes 13-v. ei ole ollut vielä yksin kavereiden kanssa bussilla vaan olen viennyt ja hakenut ovelta ovelle.
En päästäisi. Yli 10-vuotiaan voisin.
En ehkä itsekään päästäisi, mutta itse kävin tuossa iässä yksin keskustassa pianotunneilla. Ja vähän vanhempana kaverin kanssa ostoksilla.
Ajat on nykyään omituiset. Kaikkea pelätään paljon enemmän kuin ennen.
Sillä tavalla, että voisin viedä ja hakea, mutta en muuten kulkemaan keskenään. Olettaen, että kyseessä on lasten leffa, johon ei tarvitse aikuista mukaan.
Nykyään saa pelätä enemmän kuin ennen, koska kaikki on levottomampaa, jo pelkästä liikenteestä alkaen.
Helsingissä en taatusti! Midän pikkukaupungissakin veisin ja hakisin tuon ikäiset.
Päästäisin jos ovat kattoneet reitin valmiiksi eikä ole sellasta tyyppiä että hätääntyy vaikka eksyiski. Kampista tennispalatsiin ei ole kuitenkaan mikään pitkä tai monimutkainen reitti.
Päästäisin. Nykyvanhemmat ovat hysteerisiä. Tottakai voi neuvoa että ei jäädä roikkumaan mihinkään pimeille kujille vaan pysytään järkevissä paikoissa varsinkin illemmalla.
Tuntien oman lapseni päästäisin jos tunnen ne kaksi muuta, muuten en ja tietysti vanhempia täytyy tuntea minkälaisista kodeista.
Tota noin. Joo päästäisin, jos tulisi komplikaatioita en päästäisi toiste. Päivänäytös ei paha ja dösä kerran suoraan Kamppiin :)
Vierailija kirjoitti:
Päästäisin. Nykyvanhemmat ovat hysteerisiä. Tottakai voi neuvoa että ei jäädä roikkumaan mihinkään pimeille kujille vaan pysytään järkevissä paikoissa varsinkin illemmalla.
Aivan! Itse kävin varmaan jo 8-v elokuvissa yksin kultaisella 70-luvulla, jolloin sattui tilastojen mukaan paljon enemmän kaikkea pahaa lapsille.
Päästäisin, mutta asummekin korttelin päässä leffateatterista. Muuten en kyllä päästäisi.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä pimeät kujat ovatkin todella vaarallisia ja esim. matkalla Kampista Tennispalatsiin on monta pimeää kujaa.
No en päästäisi. Kampissa liikkuu näitä ryöstelijäporukoita. Puhelin ja rahat viedään. Päästän sitten, kun osaavat selviytyä jotenkin itsenäisesti tuollaisesta, ihan mahdollisesta, tapauksesta. Eli mitä tehdä ja keneltä pyytää apua, kun kotiin ei voi soittaa.
Mä en viitsi tai halua enää itsekään Helsingin keskustassa oleilla.
En. Yksi oma lapsi on kohta 11, ja kulkee bussilla tottuneesti kouluun ja harrastuksiin, enkä silti päästäisi kaverin kanssa kaupungille.