Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisiän akne, miten lääkäri hoitaa tätä?

Vierailija
31.01.2016 |

Olen täysin kyllästynyt teini-ikäisen iho-ongelmiini. Se oli siedettävää vielä alle parikymppisenä mutta kolmikymppisenä jo melko sietämätöntä.
Olen kaikki keinot jo kokeillut ja enää jäljellä ihotautilääkäri.
Nyt kysyisinkin asiasta jotain tietäviltä että mitä keinoja lääkärillä on hoitaa aikuisiän aknea? Mitkä on ne yleisimmät hoidot jota ehdotetaan?
Olisi kiva myös kuulla mikä lääkärin määräys on oikeasti auttanut ja mikä oli turhaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane Nova on ollut ainut joka on auttanut minua. Ensin voidaan kokeilla about puolen vuoden antibioottikuuria (vei suolistoni karseaan kuntoon), hoitovoiteita ja tosi pahassa tapauksessa tietty voi testata Roaccutaniakin. 

Vierailija
2/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diane Nova on ollut ainut joka on auttanut minua. Ensin voidaan kokeilla about puolen vuoden antibioottikuuria (vei suolistoni karseaan kuntoon), hoitovoiteita ja tosi pahassa tapauksessa tietty voi testata Roaccutaniakin. 

Voi ei, Diane Nova oli käytössä silloin nuorena tähän ongelmaan mutta käyttö piti lopettaa sivuoireiden vuoksi. Lisäksi tuntui että elimistöllä vei n. vuoden "palautua" siitä muutamien kuukausien käytöstä. Tämä siis poissuljettu vaihtoehto ja hoitovoiteet eivät valitettavasti auttaneet. :(

Mutta kiva kuulla että auttoivat sinua ja pääsit eroon tästä viheliäisestä vaivasta! :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan on ainoa mikä auttaa. Antibiootti ja e-pillerit auttavat vain sen ajan, kun lääkettä käyttää.

Vierailija
4/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan mulle määrättiin. Ja sehän tehosi.

Vierailija
5/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia sivuoireita teille tuli tuosta Roaccutanista?

Onko joku ihmisryhmä joka ei sitä voi käyttää?

Olen lueskellut siitä ja netistä saa kuvan että on ihan hirveää myrkkyä...

-ap

Vierailija
6/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roa-kuuri piti itselläni aknen pois vain vähän aikaa. Eli oli aika lyhytkestoinen ilo.

Vierailija
7/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia sivuoireita teille tuli tuosta Roaccutanista?

Onko joku ihmisryhmä joka ei sitä voi käyttää?

Olen lueskellut siitä ja netistä saa kuvan että on ihan hirveää myrkkyä...

-ap

Huulet ja silmät kuivuivat aika paljon, ei muita sivuoireita. Mainettaan parempi lääke, imo.

Vierailija
8/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuivu iho ja limakalvot. Myrkky se on ja yleensä myös tehoo. 

Niin jos harrastat heteroseksiä niin sit saat myös rinnalle ehkäsypillerit. Ei meinaan missään nimessä saa tulla raskaaks. Sillon joskus ne oli pakko ottaa... 

Vierailija
9/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuoireina ihon kuivumista ja hiukset ei rasvoittuneet enää. Ei muuta. Eikä ollut pakko ottaa pillereitä.

Vierailija
10/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lievään akneen auttoi maitotuotteiden poisjättäminen. Jännä kyllä. En ensin uskonut, kun sitä jollain keskustelupalstalla suositeltiin, mutta epätoivoisena kokeilin kun edes Roa ei vienyt aknea pysyvästi pois.

Vierailija
11/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku jolla on munasarjojen monirakkulaoireyhtymä (PCOS) ja siitä johtuva akne? Auttaako roa siihen vai pelkästään hormonaalinenhoito? 

Vierailija
12/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä roaccutania vastaava lääkitys, eikä muuta haittaa kuin kuivuminen iholla ja limakalvoilla. Ei saanut pillereitä, kun ei harrasta seksiä, mutta kielto tulla raskaaksi on kyllä ehdoton. Aika hitaasti tuntuu tehoavan, koska ilmeisesti tuota nykyään määrätään melko alhaisella annostuksella. Mutta pidemmän käyttöajan pitäisi sitten kumuloida vaikutusta.

Vierailija
13/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 Roa-kuuria, joista viimeinen vuoden. Ei auttanut, akne tuli kahta kauheampana kuukauden päästä takaisin. Ainoa, joka on mulle auttanut on gluteeniton ruokavalio, D-vitamiini yhdessä kalanmaksaöljyn kanssa. Ikinä en roa-kuuria enää söisi. Iho aivan korppu ja huulet kuoriutui pois kun oli niin kuivat. Silmät kuivui ja alaselkää särki hitosti. Iho lähti myös kuoriutumaan jos vähänkin hipaisi jollain kovemmin.

Vierailija
14/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin ja höttöhiilarin poisjättäminen ruokavaliosta. Kokeilepa. Tulokset eivät näy heti, joten älä lannistu parissa viikossa vaan kuukauden päästä voit alkaa odotella uloksia. Keholla kestää aikansa tottua uuteen.

Vierailija
15/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccuttan oli minullakin ainoa, joka auttoi. Antibiootit ja e-pillerit olivat yhtä tyhjän kanssa. Sivuoireina esiintyi ihon ja limakalvojen kuivumista eikä hiuksia tarvinnut niin usein pestä. Olihan se lääke aikamoista myrkkyä ja verikokeissa piti käydä usein (maksa-arvoja seurattiin kuurin ajan), mutta kuuri oli sen arvoinen.

Minulla ei ollut e-pillereitä kuurin aikana vaikka parisuhteessa olinkin, mutta ehkäisystä piti muuten pitää todella hyvin huolta.

Vierailija
16/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttaneet roaccutan eikä diane nova. Roaccutan auttoi vain sen aikaa kun sitä söin. Eikä myöskään ruokavaliolla ole vaikutusta ollut. Olen vaan todennut ettei mahda mitään. Myös pitkäkestoiset antibiottikuurit on kokeiltu ja monenlaiset voiteet yms. Positiivisena asiana olen huomannut, ettei mulla ole ryppyjä niin paljon kuin kaunisihoisella tutullani :)

Vierailija
17/17 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla roa auttoi pcos akneen. Näpyt pysyi poissa n. vuoden sen jälkeen, sitten palasivat mutta paljon lievempinä.