Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, joilla on ollut verikokeissa trombosyytit ja leukosyytit koholla pidemmän aikaa? Onko teillä tutkittu mistä johtuu

Vierailija
31.01.2016 |

ja jos on, niin löytyikö mitään? Ja millä arvoilla jouduitte tutkimuksiin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yep. Tapauksessani kohonneet leukkarit on selitetty pitkäkestoisella tulehduksella (olen crohnikko) ja pysyvästi yli 420 olevat trombot edellisen läääkityksellä, sytostaateilla.

Vierailija
2/11 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli trombosyytit parin-kolmen vuoden ajan koholla. Säännöllisesti kävin verikokeissa, mutta ikinä ei selvinnyt mistä johtui. Muistaakseni arvot huitelivat 370 hujakoilla.

Vierailija
4/11 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko ikäni ollut leukosyytit lievästi koholla. Ei ole mitään selittävää tekijää, mulla vain on. Myös äidilläni on.

Vierailija
5/11 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu alhaset leukkarit. Oon 16v ja 16 vuotiaiden viitearvot oli jotain 4.5-13, mutta mulla oli 3.4, mutta parin viikonpäästä uudelleen 4.4 ja joulukuunlopussa otettiin rutiinisti toisesta syystä ja oli 9. Eli palasivat normaaleiksi itselläni ajan kanssa.

Vierailija
6/11 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis kaksi vuotta sitten trombosyytit ollut 501 ja nyt oli 560 ja leukot myös koholla (lievästi), vähän kymmenen molemmin puolin... 

ap

Vierailija
7/11 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yep. Tapauksessani kohonneet leukkarit on selitetty pitkäkestoisella tulehduksella (olen crohnikko) ja pysyvästi yli 420 olevat trombot edellisen läääkityksellä, sytostaateilla.

Hoidetaanko crohnia sytostaateilla? :O

Vierailija
8/11 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/11 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans trombosyytit koholla, en nyt enää muista mitä ne olivat mutta työth ei ollut sen kummemmin huolissaan, kysyi onko mulla runsaat kuukautiset ja nehän ovat.

Vierailija
10/11 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidetaanko crohnia sytostaateilla? :O

Niilläkin, annostus on pieni mutta lääkitys pysyvä. Ei o!e ensimmäinen lääkevaihtoehto, muttei raskainkaan.

Vierailija
11/11 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin kuukausi sitten verikokeissa ja kun näin ne tulokset niin kaikki muut veriarvot oli ihan ok. Trombosyyttiarvo oli jotain 426 ja kyllä sen jälkeen olin huolissani että onkohan kyseessä se essentiallinen trombosytoosi joka on tosin melko harvinainen sairaus ja sitä esiintyy lähinnä keski-ikäisillä ikääntyvillä. Itse olen vasta päälle parikymppinen. Kun talvilomalla kävin eräässä paikassa siellä sanottiin ei kannata olla huolissaan. Tosin jos jotain olisi epäilty niin varmaan olisi muutaman viikon sisällä lähetetty kutsu uusintakokeisiin. En tiedä onkohan se vaikuttanut mitenkään tulokseen jos edellisenä viikonloppuna on olleet ne idiootit jutut. Itselläni on yleensä se pari päivää jolloin verta tulee vähän runsaammin mutta kolmantena päivänä jo helpottaa. Voi ding dong saisikohan verihiutaleiden määrän normaaliksi jos kuukautisvuotoa saisi vähennettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan