pk-seudulla asuva! missä synnytit?
Kommentit (11)
Ensimmäisen vahingossa Tyksissä (syntyi yllättäen ja nopeasti sukulointireissulla), kuopuksen kättärillä. Ei pahaa sanottavaa kättäristä, aika rauhassa sai uudelleensynnyttäjänä olla. Oltaisi saatu perhehuonekin, muttei otettu.
Naistenklinikalla. Suosittelen ilman muuta :-)
Jorvissa. Ihan hyvä synnytyssairaala oli se.
Kättärillä kahdesti ja kolmannenkin toivoisin saavani siellä synnyttää. Ihan ok kokemukset siis. Ensisynnyttäjänä vaan olisin toivonut että olisin tajunnut kieltäytyä opiskelijan läsnäolosta synnytyksessä. Oli aika ärsyttävää.
Kättärillä kahdesti, voin suositella. Ei ollut mitään opiskelijoita paikalla, tai jos oli niin en huomannut.
Jorvissa kaksi kertaa. Ei mitään pahaa sanottavaa henkilökunnasta synnytysosastolla eikä synnyttäneiden osastolta! Ihanat kätilöt sattuivat ainakin omalle kohdalleni! Halusin pärjätä mahdollisimman vähällä lääkkellisellä kivunlievityksellä ja se otettiin hyvin huomioon, sain selkähierontaa kätilöltä ym. Henkilökunta oli ymmärtäväistä, kannustavaa ja ystävällistä. Näiden kahden kokemuksen jälkeen voisin suositella. Ei ole kovin pitkä aika synnytyksistäni.
Naistenklinikalla, ei pahaa sanottavaa mistään. Upea henkilökunta, ehdin tavata monta kätilöä ja lääkärin synnytyksen aikana ja hienosti hoitivat hankalan tilanteen. Myös synnyttäneiden osaston henkilökunnasta jäi erittäin hyvä kuva.
Myös Jorvissa synnyttäneet kaverit ovat olleet erittäin tyytyväisiä.
Kättärin idea on se, että opiskelijat pääsevät siellä harjoittelemaan ja osallistumaan, sillä tavalla taidot kehittyvät. Harjoittelijoiden läsnäolo sopii ehkä paremmin uudelleen synnyttäjälle, joka ei ensisynnyttäjän tavoin ole yhtä "herkkä", kun tietää jo mitä on tekemässä.
Jorvissa, kolmesti. Omat kokemukset Jorvista pelkästään positiiviset. Synnytysten lisäksi kokemusta synnyttämättömien osastolta ja lasten kirurgian osaston palveluista heti lapsen syntymän jälkeen. Lisäksi olen kerran ollut tukihenkilönä synnytyksessä Jorvissa ja kahdesti Naistenklinikalla.
Kättärillä. Vähän ristiriitaiset olot että jäikö ko.käynnistä hyvät fiilikset vai ei. Kohdalleni osui erittäin epäystävällistä henkilökuntaa synnytyssalissa mutta kaikki meni loppupeleissä kuitenkin hyvin..terve vauva siis syntyi ja selvisin itsekkin ilman vammoja. Olen menossa kohta uudestaan synnyttämään ja kättärille taaskin, sain lähetteen sinne pelkopolille ja aijonkin siellä vihdoin käydä läpi epäkohdat mitä synnytyksessä kävi ja tehdä selväksi että toista kertaa minua ei enää noin törkeästi kohdella.
Paljon olen kuullut kättäristä hyvää ja siksi ajattelenkin että kohdalleni osui vain huono henkilökunta.
Kättärillä. Olen itsekin (ja vanhempani, mieheni ja miehen vanhemmat) syntynyt Kättärillä.
Kaksi kertaa voisin suositella, kahta kertaa en. Eli neljästi olen ollut. Mutta siitä on aikaa ikuisuus, tästä päivästä en tiedä.