Mies leikataan huomenna
Mun mieheltä leikataan huomenna välilevynpullistuma ja selkäydinkanavan ahtauma, mua huolettaa ihan järkyttävän paljon. Onko täällä kelläkään näistä leikkauksista kokemusta millään tavalla? Miten leikkaus meni? Miten toipui?
Olisi kiva tietää edes jotain, niin oma huoli helpottaisi
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni kävi niin (hyvästä lihaskunnosta huolimatta!), että liukastuin taaksepäin, otin tukea ja selässä tuntui viiltävä kipu samantien. Seurasi puolen vuoden helvetti särkyineen, kunnes selkäni leikattiin. Oli mahtava tunne, kun leikkaava lääkäri herätteli ja kysyi vointiani; saatoin ensimmäisen kerran puoleen vuoteen maata selälläni jalat suorina, eikä minuun sattunut.
Tämähän on suoraan verrannollinen raskaan taakan väärin nostamiseen, koska yritit tuossa tilanteessa kannatella oman kehosi painoa. Tosin sinun tapauksesi nyt taisi olla puhdas tapaturma, johon ihminen harvemmin voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Selkää ei leikata koskaan tähystämällä, niin kuin tuossa jolu aiemmin mainitsi, AINA avataan. Diskusleikkauksissa käytetään nykyään yleensä mikroskooppia apuna, mutta aina selkä avataan. Olen ollut mukana n.sadassa selkäleikkauksessa, niin diskus-kuin stenoosileikkauksissakin. Hyvin se menee, älä huoli.
Terv. Leikkaussalihoitaja
Juu sen tiiän, et miehellä leikataan avaamalla se. Eikös se yleensä tähystyksellä leikata vaan jos pullistuma on niskassa?
Ap
Mies leikattu ja leikkaus meni paremmin ku hyvin! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mua lähinnä ihmetyttää, että miten ihmiset oikein saavat selkänsä ja niskansa noin huonoon kuntoon? Jos nyt ei ihan selviä tapaturmia (tyyliin tippuminen, kaatuminen, kolari) lasketa.
Ai sinutkin on aivopesty luulemaan, että kaikki sairaudet on itse aiheutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua lähinnä ihmetyttää, että miten ihmiset oikein saavat selkänsä ja niskansa noin huonoon kuntoon? Jos nyt ei ihan selviä tapaturmia (tyyliin tippuminen, kaatuminen, kolari) lasketa.
Ai sinutkin on aivopesty luulemaan, että kaikki sairaudet on itse aiheutettuja.
Ei kaikki, mutta jotkut kylläkin.
Kiva kuulla, että Ap:n miehen leikkaus meni hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mies leikattu ja leikkaus meni paremmin ku hyvin! :)
Ap
Kiva kuulla! Pikaista toipumista miehelle ja molemmille mukavaa kevättä!
Selkää ei leikata koskaan tähystämällä, niin kuin tuossa jolu aiemmin mainitsi, AINA avataan. Diskusleikkauksissa käytetään nykyään yleensä mikroskooppia apuna, mutta aina selkä avataan. Olen ollut mukana n.sadassa selkäleikkauksessa, niin diskus-kuin stenoosileikkauksissakin. Hyvin se menee, älä huoli.
Terv. Leikkaussalihoitaja