Mitä et haluaisi lapsesi harrastavan?
Tällaista gallupia sunnuntai-illan ratoksi. :) Itse en haluaisi lapsen harrastavan nyrkkeilyä tms. aggressiivista lajia.
Kommentit (24)
Pesäpalloa. Ihana laji ja mukavia ihmisiä yhteisössä mutta liikaa läpimätää sakkia valmennus- ja pelinjohtohommissa.
Larppausta. Ei ole ne piirit teinille sopivia, varsinkaan tytölle.
Mitään missä saa toistuvia päävammoja, kuten jääkiekko, jalkapallo, nyrkkeily, paini, tai ne moottoripyörälajit, joissa ajetaan lujaa. Trial voi olla ok.
Ammuntalajeja ym kuopankaivuuta missä reserviläisidiootit touhuaa.
Tankotanssia tai muita kropanesittelylajeja.
Kansantanhuja ja nokkahuilun alkeiskurssi. Oli kyllä äidille kova koettelemus.
Rytmistä kilpavoimistelua tai balettia. Nämä tuli nyt ekana mieleen. Itse harrastin molempia, ja niin itsellä kuin lajitovereilla jäi hommista niin fyysisiä kuin henkisiä oireita: yliliikkuvat nivelet ja rangat, selkäongelmat, erilaisia syömishäiriöitä... Asioita jotka hankaloittaa elämää ikävästi. Valmentajilla tietenkin suuri rooli kaikessa tässä.
Näin joukkueenjohtajana usein toivon, ettei lapseni sittenkään harrastaisi jalkapalloa. Tuntuu enemmän äidin "harrastukselta".
Näitä värikuulasotapelejä. Niinku pukeudutaan kuin sotilaat, mennään maastoon kovin oikeiden näköisten aseiden kanssa ja ammutaan toisia. Myös nyrkkeily arveluttaisi. Ja kehonrakennus (bodybuilding).
Vierailija kirjoitti:
Larppausta. Ei ole ne piirit teinille sopivia, varsinkaan tytölle.
Mitä niissä tapahtuu?
Nyrkkeily tuli itsellekin ekana mieleen, kun otsikon luin. Sitten on näitä maskuliinisia uholajeja, kuten vaikka jääkiekko, joiden arvomaailma ei edusta omaani, mutta jotka hyväksyisin, jos olisi pakko. Omat lapseni ovat harrastaneet musiikkia, kuvataiteita, uintia ja voimistelua. Näihin on ollut helppo kannustaa.
"Laskettelua" on njimittäin pikkasen kova pala!
Vierailija kirjoitti:
Seksiä
Selasin koko keskustelun läpi odottaen et joku sanois ton ^^ :D
En haluaisi poikani harrastavan balettia. Tiedän, olen aivan ääliö :D. Tyttäreni en haluaisi harrastavan cheerleadingiä.
Natsimeininkiä.