Kysymys lihaville
Miltä teidän mahat tuntuu? Itsellä on paino noussut vajaan vuoden aikana reilusti yli kymmenen kiloa, ja tiedän sen johtuvan muuttuneesta elämäntilanteesta. En ollut käynyt vaa'alla, vaan arvion painosta olen tehnyt vaatekoon kasvusta. Ruokailut ovat epäsäännöllisiä, välillä epäterveellisiä, liikunta on jäänyt loukkaantumisen vuoksi kokonaan ja yöunet ovat olleet todella huonoja. Nyt kun olen vihdoin päässyt niin sanotusti takaisin normaaliin elämänrytmiin, huomaan, että vatsani on jollakin tavalla erilainen kuin aiemmin. Vatsa on sisältä kovahko, ja esimerkiksi eteen/alas taivuttaminen ei (kunnolla) onnistu. Ajattelin sen johtuvan puhtaasti läskistä, kunnes kävin vaa'alla, eikä painoni kuitenkaan ole enempää kuin se on joskus ollut muinoin ollessani tukevampi ennen raskauksia. Tuolloin muistelen olleeni tasaisesti pehmeä, jos niin voi sanoa :D Jokin on kuitenkin muuttanut. Mietin, onko tämä ihan normaalia. Tuntuu tyhmältä mennä lääkärille, koska mitään varsinaista vikaa ei ole, eikä mihinkään satu. Vatsa vain on omituinen.
Kommentit (9)
Alkusyksystä sitten selviää, että mikäs se sieltä tulee.
Pystytkö taivuttamaan alaspäin kyykyssä ihan normaalisti, esim. jos solmisi kengännauhoja? Tuntuuko, että jokin kinnaa vastaan?
Ja siis ei, en voi olla raskaana, mulla on ollut hormoonikierukka yli vuoden.
160/72 kirjoitti:
Pystytkö taivuttamaan alaspäin kyykyssä ihan normaalisti, esim. jos solmisi kengännauhoja? Tuntuuko, että jokin kinnaa vastaan?
Olen eka vastaaja. Bmi 30 ja pystyn taivuttamaan pään polveen kun istun lattialla. Veikkaan että olet raskaana.
Ihan pehmeä, joskus kinnaa kyllä kun on kiinnikkeitä sektion jäljiltä. Ei mun mielestä ole yhtään huono asia käydä lääkärissä jos joku paikka kropassa on erituntuinen kuin ennen, ei pelkkä pieni lihominen aiheuta mitään kuin ylimääräistä pehmeyttä, mutta voisi kuvitella että joku kasvain voisi tuntua kovana, tai mahassa joku tyrä?
Kyllä minä ainakin pääsen vaikka mihin asentoon läskieni kanssa. Saan tehtyä sillan, venytettyä kädet ihan lattiaan asti normaalisti. Ylipainoinen olen vielä, toki olen aika pitkään nyt laihduttanut ja siinä vähän notkeutunut, mutta aina olen pystynyt kumartelemaan.
Raskaus aikana se tuotti ongelmia ;) voihan hormoonikierukkakin pettää
Kiitos viesteistä, kai mä sinne lääkäriin sitten menen. Paksuna mä en ole, haluisin olla mut eipä siitä sen enempää :D
Pehmeä läskireppu mulla.