Huoh. Mikä siinä toisen ihmisen kehumisessa on niin kamalan vaikeaa, varsinkin miehille?
Jos annan miehelle aikaani, hellää huolen- ja hyvänäpitoa, pillua ja KEHUJA ynnä muuta niin mikä helvetti siinä on, ettei voi kertoa koskaan esimerkiksi kuinka kaunis ja haluttava olen? No, ei siinä mitään. Jätän taas tämänkin yksilön. Se ei ole minulle mikään moraalinen ongelma, vaikka joutuisin käymään todella montakin miestä läpi. Kehuja en ala kerjäämään keneltäkään. Jos ne sanat eivät tule pyytämättä, niin ei kiitos.
Kommentit (28)
Kuulostat aika pinnalliselta, jos haluat kehuja nimenomaan kauneudesta ja haluttavuudesta
Vierailija kirjoitti:
vain turhamaiset akat tarvitsevat kehuja!
Ei pidä paikkaansa. Mä en sillä tavalla kaipaa kehuja ulkonäöstäni, koska se nyt ei ole mitenkään kaksinen - toki sitäkin joskus voisi edes vähän kehaista, en nyt mikään susirumakaan ole - vaan ehkä enemmän siitä, mitä teen tai millainen olen. Mutta mies ei oikeasti kommentoi IKINÄ tekemisiäni positiivisesti, jos muutenkaan. Enkä ihan oikeasti liioittele, kun sanon ikinä, vaan tarkoitan sitä todella. Välillä tulee itku, kun on niin masentavaa, ettei koskaan saa positiivista palautetta puolisolta.
Mä oon varmaan aika miehekäs nainen kun mun on niin vaikea sanoa ääneen tuollaisia juttuja. Pitää oikein opetella asiaa. Siksi ymmärrän hyvin ihmisiä, niin miehiä kuin naisia joille se on vaikeaa. Ei ehkä vaan ole koskaan tottunut sellaiseen.
Miehenä olen huomannut että naiset ei yksinkertaisesti edes kestä kehuja.
Kehun jonkun ulkonäköä niin tulee vain vihaiseksi vaikka en sanoisi tisseistä sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mä en sillä tavalla kaipaa kehuja ulkonäöstäni, koska se nyt ei ole mitenkään kaksinen - toki sitäkin joskus voisi edes vähän kehaista, en nyt mikään susirumakaan ole - vaan ehkä enemmän siitä, mitä teen tai millainen olen. Mutta mies ei oikeasti kommentoi IKINÄ tekemisiäni positiivisesti, jos muutenkaan. Enkä ihan oikeasti liioittele, kun sanon ikinä, vaan tarkoitan sitä todella. Välillä tulee itku, kun on niin masentavaa, ettei koskaan saa positiivista palautetta puolisolta.
etkö hyvä ihminen ymmärrä, että mies ei kehu, jos se ei vilpittömästi näe mitään kehuttavaa. Sinä ja me muut naiset kehumme ihan vain siksikin, että haluamme antaa hyvän mielen toiselle. Usein kehu on silloin vähintään puoliksi valkoinen valhe, mutta pääasia onkin se ilahduttaminen. Mies ei tajua sitä. Se kehuu vain, jos se vastapuoli on oikeasti hemaiseva. Vähän kehittyneemmät yksilöt osaavat kehua päästäkseen johonkin päämäärään, esim. panolle yhden illan hoidon kanssa.
Eli kaksi funktiota: 1. Kehuminen, koska toinen on oikeasti kaunis ja haluttava. 2. tavoittellinen kehu, jotta pääsee panolle.
Et selvästikään mahdu kumpaankaan kategoriaan. Surullinen totuus, mutta hei, ihanaa alkavaa helmikuuta sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etkö hyvä ihminen ymmärrä, että mies ei kehu, jos se ei vilpittömästi näe mitään kehuttavaa. Sinä ja me muut naiset kehumme ihan vain siksikin, että haluamme antaa hyvän mielen toiselle. Usein kehu on silloin vähintään puoliksi valkoinen valhe, mutta pääasia onkin se ilahduttaminen. Mies ei tajua sitä. Se kehuu vain, jos se vastapuoli on oikeasti hemaiseva. Vähän kehittyneemmät yksilöt osaavat kehua päästäkseen johonkin päämäärään, esim. panolle yhden illan hoidon kanssa.
Eli kaksi funktiota: 1. Kehuminen, koska toinen on oikeasti kaunis ja haluttava. 2. tavoittellinen kehu, jotta pääsee panolle.
Et selvästikään mahdu kumpaankaan kategoriaan. Surullinen totuus, mutta hei, ihanaa alkavaa helmikuuta sulle!
Sinä mahdut siihen kategoriaan, joka kuvittelee, että kaikki netissä kirjoittelevat ihmiset murentuvat heti, kun kohtaavat näitä alkeellisia maindfakkausyrityksiä. Hohhoijaa. Miten jaksoitkin purkkautua noin pitkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä mahdut siihen kategoriaan, joka kuvittelee, että kaikki netissä kirjoittelevat ihmiset murentuvat heti, kun kohtaavat näitä alkeellisia maindfakkausyrityksiä. Hohhoijaa. Miten jaksoitkin purkkautua noin pitkästi.
:D Tosiasioita ei vain haluta kuulla. Näin se kuitenkin menee. Mies ei kehu, koska se on niin juntti, että ei tajua, että kehua kuuluu vaikka kehuille ei olisi mitään todellista syytä. Miehet ovat uskomattoman kranttuja ulkonäön suhteen. Heistä rumimmallekin kelpaa vain paras. Pöydässä pitää olla sisäfilettä ja naisen pitää olla pitkäsäärinen mallikaunotar. Jos nämä eivät toteudu, mies tuntee itsensä epäonnistujaksi. Siksi se rankaisee myös sitä vähemmän mallikaunottaren näköistä vaimoaan pidättäytymällä kaikenlaisesta ylimääräisestä kehumisesta. MIksi kehua jotain, joka muistuttaa joka päivä olemuksellaan siitä, että mies on epäonnistuja, joka ei saanutkaan sitä blondia huippumallia, jonka jokainen ruma läski tavisäijä saa kaikissa mainoksissa ja elokuvissakin. Miesten maailma on sairas. Mitä pikemmin sen tajuat sinäkin, sen parempi. Tietty voithan elää koko ikäsi ihmetellen, mikä siinä on kun se mun miäs ei koskaa kehu muaaaaaa. Ehkä se lopultakin on lohdullisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Tosiasioita ei vain haluta kuulla. Näin se kuitenkin menee. Mies ei kehu, koska se on niin juntti, että ei tajua, että kehua kuuluu vaikka kehuille ei olisi mitään todellista syytä. Miehet ovat uskomattoman kranttuja ulkonäön suhteen. Heistä rumimmallekin kelpaa vain paras. Pöydässä pitää olla sisäfilettä ja naisen pitää olla pitkäsäärinen mallikaunotar. Jos nämä eivät toteudu, mies tuntee itsensä epäonnistujaksi. Siksi se rankaisee myös sitä vähemmän mallikaunottaren näköistä vaimoaan pidättäytymällä kaikenlaisesta ylimääräisestä kehumisesta. MIksi kehua jotain, joka muistuttaa joka päivä olemuksellaan siitä, että mies on epäonnistuja, joka ei saanutkaan sitä blondia huippumallia, jonka jokainen ruma läski tavisäijä saa kaikissa mainoksissa ja elokuvissakin. Miesten maailma on sairas. Mitä pikemmin sen tajuat sinäkin, sen parempi. Tietty voithan elää koko ikäsi ihmetellen, mikä siinä on kun se mun miäs ei koskaa kehu muaaaaaa. Ehkä se lopultakin on lohdullisempaa.
Tämä purkautumisesi kertoo siitä, että jostain syystä näet elämän tuollaisena. Tai sitten tosiaan tämä on jonkinlainen epätoivoinen trollailuyritys.
Miehet ei kehu toisiaan niin kuin naiset, eli eivät ole tottuneita. Ja koska naiset ovat tottuneita kuulemaan kehuja, he vaativat niitä miehiltäkin. Ja koska kehujen vaatiminen on ikävää, ei kehuja tule.
Koska miehet eivät itse ole niin kauhean huomionkipeitä.
Toki jotkut miehetkin pitävät kehuista, mutta voisivat yhtä hyvin elää ilmankin.
Emme osaa siis ajatella naisen aivoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei kehu toisiaan niin kuin naiset, eli eivät ole tottuneita. Ja koska naiset ovat tottuneita kuulemaan kehuja, he vaativat niitä miehiltäkin. Ja koska kehujen vaatiminen on ikävää, ei kehuja tule.
Ja miehet eivät yleensä pääse kehumaan naisia muuten kuin iskiessään heitä. Limainen maine seuraa siitä jos huomioit luennolla tai kahvitauolla opiskelu- tai työkaverisi uutta tukkaa tai talvitakkia. Ja jos olet siis tavismies, etkä sitä suosittujen miesten jengiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet eivät itse ole niin kauhean huomionkipeitä.
Toki jotkut miehetkin pitävät kehuista, mutta voisivat yhtä hyvin elää ilmankin.
Emme osaa siis ajatella naisen aivoilla.
Tätä vitsiä arvostin eniten!
Nainen tekee kaikki kotityöt pitkän työpäivän jälkeen. Mies vie roskat ja vaatii kehua teostaan.
Kiitos, jos oikeasti olet tuota mieltä, kirjoittaja. Olet poikkeus koko ihmiskunnan historiassa!
Minä ainakin häpeän itseäni ja en siksi pysty antamaan kehuja. Haluaisin kyllä, mutta se tekee minulle äärettömän kiusallisen olon ja alan änkyttää ja punastun siitä. Halailen ja silittelen kyllä paljon, mutta oraalinen huomionti on todella hankalaa vaikeaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin häpeän itseäni ja en siksi pysty antamaan kehuja. Haluaisin kyllä, mutta se tekee minulle äärettömän kiusallisen olon ja alan änkyttää ja punastun siitä. Halailen ja silittelen kyllä paljon, mutta oraalinen huomionti on todella hankalaa vaikeaa minulle.
Millä tavalla se itsensä häpeäminen estää antamasta kehuja? Minä en nyt keksi miten nuo yhdistyvät.
Ei se kehujen vastaanottaminen olekaan luontevaa silloin, kun niitä ei ole annettu luontevasti. Kun mies alkaa kehumaan opiskelukaverin takkia tai hiuksia, niin se kehu ei liity mitenkään muuhun keskusteluun ja on lähinnä nolon läpinäkyvää. Ei siihen voi naisena vastata mitään järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mäkin koen sen kiusalliseksi vaikka oikeasti ajattelisin niitä kivoja asioita toisesta. Silti se "avautuminen" on niin hankalaa, sanoa ääneen se asia jota miettii. Toisenlainen oraalinen huomiointi kyllä sujuu :D
5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se itsensä häpeäminen estää antamasta kehuja? Minä en nyt keksi miten nuo yhdistyvät.
No siis yleisesti minulle on vaikeaa kertoa tunteistani ja sen takia myös kehuminen on hankalaa, koska ääneen kerron että pidän jostain ihmisen ominaisuudesta, eli paljastan tunteeni. Joo kyllä terapiassa olisi varmaan hyvä käydä.
Minulle kumppanin kehuminen on itsestäänselvyys, sellainen lause kuin olet komea/haluttava ym. tulee suustani ihan kuin itsestään. En edes tajua, mikä sellainen parisuhde on olevinaan, jossa molemminpuolista kehumista ei ole. Jätän aina sellaisen ihmisen, joka ei tajua, että ei voi vain ottaa ja ottaa ja hykerrellä tyytyväisenä vaan pitää myös antaa. ap