Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3v tönii 1v sisarustaan protestiksi, mikä avuksi??

Vierailija
30.01.2016 |

Pääosin aurinkoinen ja mukava isoveli, ja yleensä kiltti sisarustaan kohtaan, mutta jos tekemässä jotain kiellettyä ja sanon asiasta tms. menee ja tönäisee pikkusisarensa voimalla kumoon. Viimeksi tänä aamuna räpelsi rullaverhoa, mikä kiellettyä ja kun sanoin että tän kanssa ei leikitä ja nostin verhon ylös, käveli pikkusiskon luo ja tönäisi tämän kumoon niin että sisko löi päänsä seinään ja satutti itsensä. Tätä ei tapahdu joka päivä, mutta olen todella kypsä tilanteeseen. Mikä auttaisi? Sanon asiasta aina todella vihaisesti ja nostan pojan eri tilaan, esim. eri huoneeseen ja lohdutan tyttöä. Sitten vaadin anteeksipyyntöä, jonka tyttö kyllä aina saa ja selitän tiukalla äänellä miksi EI saa töniä. Lapsi vaikuttaa katuvalta ja ymmärtävän, mutta seuraavan kerran kun hermostuu minulle, menee taas ja tönäisee. Mikä tähän auttaa? Olen pari kertaa raivostunutkin asiasta, mutta ei sekään auta. Jäähyä ei juuri olla edes kokeiltu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta. Soita ja kutsu Cesar Millan paikalla. 3-vuotias on vielä sen verran älykääpiö että siihen tehoaa samat keinot kuin koiriin.

Vierailija
2/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako 3 vuotiaat muka protestoida :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huonoja vinkkejä. Onko kellään parempia? Ja joo, kolmevuotias uhmaikäinen osaa protestoida, jos häntä kielletään tekemästä jotain. Jos joku päivä saat lapsia, huomaat itsekin.

Vierailija
4/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2,5-vuotias isoveli on alkanut tekemään samaa 1-vuotiaalle pikkusiskolleen. Tämä alkoi kun pikkusisko oppi kävelemään. Isoveli tosin tönäisee melko varovasti ja harvemmin pieni edes satuttaa itseään tai alkaa itkemään. En tiedä vielä mikä auttaisi. Minä kiellän, selitän, käsken pyytää anteeksi ja laitan jäähylle jos ei ala uskomaan muuten. Toivottavasti tämä menisi ohi, niinkuin kaikki muutkin vaikeat vaiheet. Tsemppiä sinulle! Toivotaan että kohta helpottaa.

Vierailija
5/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lapsi huomiotta kun tekee noin. Se saa sulta sitä huomioo kun se tekee noin. Ei muutakun laumasta eristäminen ja vasta puolen tunnin päästä meet ja sanot kuinka häpeät hänen käytöstään. Luulisi tuntuvan niin pahalta ettei tee enää toiste. Sitten positiivista huomiota kun käyttäytyy halutulla tavalla.

Vierailija
6/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rakentavammista vinkeistä. Huomiotahan hän hakee, mutta voiko tosiaan olla kuin ei huomaiskaan? Ja meinaatko ihan puolen tunnin jäähyä jossain eri paikassa (meillä käytännössä olisi pakko viedä yläkertaan yksin, jos haluaa 'eristää, jos vie vaan eri huoneeseen niin sieltähän hän kohta tulee samaan tilaan').

Jäähystä olen kyllä lukenut ettei toimi näin pienillä. Jos ihan rehellinen olen, välillä tekisi mieli sanoa, että jos et lopeta niin tönäisen sua kohta itse niin tiedät miten ikävältä se tuntuu. En tietenkään ole tönäissyt, mutta kyllä tuo pistää vanhemman aika punaista näkemään. Tönii vaan silloin kun osoittaa mieltään minulle, ei esim. jos pikkusisar ottaa lelun kädestä. Silloin karjuu pikkusisarukselle, mutta ei satuta. Sanallinen ärhentely on minusta ihan ymmärrettävää ja ok, mutta ei fyysinen satuttaminen.

Vierailija
7/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa toimii ihan samoin. Jos kiellän tekemästä jotain, niin se suuttuu ja menee kiusaamaan toista kissaani. En tiedä mikä auttaisi.

Vierailija
8/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kissa toimii ihan samoin. Jos kiellän tekemästä jotain, niin se suuttuu ja menee kiusaamaan toista kissaani. En tiedä mikä auttaisi.

En tiedä oliko tää vitsi, mutta siitä kissojen keskinäisestä naihistelusta ei ole mitään haittaa kenellekään. Siitä on, kun 15 kiloinen iso poika tönii kumoon heiveröistä haparoiden kävelevää 1-vuotiasta pikkusiskoaan.

Vierailija
9/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ymmärrät. Minulla oli isoveli joka vauvasta lähtien kiusasi minua kaikin mahdollisin tavoin. Oma äitini taas ei voinut nähdä esikoisessaan mitään vikaa. Minä olin aina jotenkin syyllinen siihen että minua kiusattiin.

Veli jopa yllytti kaikki muutkin kiusaamaan minua. Skitsorenia hänellä puhkesi vasta vähän yli 20 vuotiaana. Onko sinun tai miehesi suvussa mielisairauksia?

Vierailija
10/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt tarvitse mitään mielisairauksia alkaa etsimään. Mustasukkaisuus pikkusiskoa kohtaan on täysin normaalia käytöstä, mutta ei tietenkään hyväksyttävää. Meidän vanhempien tehtävä on suojella ja kasvattaa lapsiamme ja pyrkiä toimimaan niin että lapsella ei olisi tarvetta olla mustasukkainen.

T: Tämä toinen äiti, jolla sama ongelma

Vierailija
11/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko tää vitsi, mutta siitä kissojen keskinäisestä naihistelusta ei ole mitään haittaa kenellekään. Siitä on, kun 15 kiloinen iso poika tönii kumoon heiveröistä haparoiden kävelevää 1-vuotiasta pikkusiskoaan.

Puolittain vitsi. Mutta ei sekään ole kivaa kun kissa menee kiusaamaan toista niin että karvatupot lentävät.

Vierailija
12/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi lasta. Nyt osaat ennakoida: kun kiellät lasta, ole saman tien valmiina estämässä sisaren töniminen.

Vierailija
13/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa huonoja vinkkejä. Onko kellään parempia? Ja joo, kolmevuotias uhmaikäinen osaa protestoida, jos häntä kielletään tekemästä jotain. Jos joku päivä saat lapsia, huomaat itsekin.

Ensin varoitus, sitten jos ei tottele, tulee tietenkin rangaistus. Meillä se on jäähy. TOIMII!

Vierailija
14/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mieluummin olisin valmiina estämässä toimintaa kuin rankaisemassa teon tapahduttua.

Vierailija
15/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jättäis poikaa yksin selviämään tunteidensa kanssa ja lohduttaisi pienempää vaan molempia samaan aikaan. Sinähän aiheutat tolla eristämisellä kuilun sisarusten välille. 

Vierailija
16/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjumala. Ei kolmevuotiasta saa jättää jäähylle yksin. Ettekö te tiedä ihmisistä mitään?

Vierailija
17/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Meillä on ihan sama juttu. Älkää nyt äidit suuttuko meille kissan omistajille vaikka menimme vähän asian ohi.

Vierailija
18/18 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaisit pojalle välillä aikaa ihan ilman siskoa? Huomiotahan hän tuolla hakee. Joka päivä teette jonkun oman jutun ihan vaan kahdestaan. Ja vielä kehut, miten kiva on olla ison pojan kanssa kun voi vaikka jo askarrella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän