Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roima korotus sähkön siirtohintoihin.

Vierailija
29.01.2016 |

Sisäpiiri koplaa myyntihinnat pilviin ja lasku laitetaan siirtohintoihin kuluttajalle.

Tätä siirtohinnan kohtuullisuutta energiavirasto sitten muka valvoo.Paskan marjat, ei kai kukaan ole niin naiivi että uskoo tähän.

Fortum myy verkot ylihintaan.....:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288631360011.html

....mutta ei hätää ostajalla. Nostetaan siirtohintoja, vain taivas rajana :

http://www.iltalehti.fi/asuminen/2016012921030717_an.shtml

Tämä sama kuvio toimii myös vesiyhtiöiden myynneissä. Ylihinta laitetaan kuluttajan maksettavaksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin naurettavaa että siirto on kalliimpaa kuin itse sähkö!

Vierailija
2/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on naurettavaa? Jos siirto on kalliimpaa tuottaa kuin sähkö on se ihan kohtuullista. Kannattaa arvostella hinta kokonaisuutena. Mausteidenkin kilohinta on ihan jäätävä, mutta ne ovat ruoka-annoksessa pienin osa kokonaisuutta (ja maun kannalta olennainen) joten kannattaa katsoa aterian hintaa kokonaisuutena ja miettiä onko se hintansa arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta!!! Kyllä mä nyt traumatisoiduin loppuiäkseni.

Vierailija
4/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta!!! Kyllä mä nyt traumatisoiduin loppuiäkseni.

Mene terapiaan jos saisit siitä apua.

Vierailija
5/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on naurettavaa? Jos siirto on kalliimpaa tuottaa kuin sähkö on se ihan kohtuullista. Kannattaa arvostella hinta kokonaisuutena. Mausteidenkin kilohinta on ihan jäätävä, mutta ne ovat ruoka-annoksessa pienin osa kokonaisuutta (ja maun kannalta olennainen) joten kannattaa katsoa aterian hintaa kokonaisuutena ja miettiä onko se hintansa arvoinen.

Siirto voidaan laittaa näyttämään miten kalliilta tahansa. Luovat kirjanpitäjät apuna. 

Ei mene montaa vuotta kun verkot myydään taas sikahintaan , kenties Fortum ostaa takaisin ja taan roimat korotukset kuluttajien siirtohintoihin että ostaja saa pääomalle tuottoa.

Vierailija
6/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sekoilet? Se siirto on ihan yhtä kallis tilasi sen sähkön mistä tahansa. Mitä väliä kokonaisuudella, jos se siirto osuus on silti ihan yhtä kallis. Pitäis valtion ulosmitata ahneilta energiayhtiöiltä sähköverkot ja alkaa valtion tekemään siirrot ilman voiton tavoittelua.

Vierailija
7/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön siirrosta tulee voittoa n. puolet verkon omistajalle. Ei taida mikään muu olla niin tuottavaa että liikevaihdosta puolet jää omistajalle voittoa.

Minäkin haluaisin  sähköverkon omistajaksi kun on niin kannattavaa bisnestä.

Vierailija
8/9 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sähkön siirron tuotto on niin valtava ( 50 % liikevaihdosta) osoittaa juuri siirtoyhtiöistä maksetun ison ylihinnan. Poliitikot, virkamiehet ja eliitti on myynyt kansan hyvään hintaan ties kenelle ja käärineet omiin taskuihinsa ja yhteistyökummpaneiden taskuihin hyvät rahat. Koska eliitti on kansainvälisesti verkottunut niin ei voi käydä niin että yhtäkkiä Suomessa alettaisiin ajatella kansan etua ja siis pienentämään tuota verkkoyhtiön siirrosta saamaa valtavaa tuottoa. Tuo yli 50% tuotto on sairauden (kansan kuppaamisen) näkyvä oire.

Vierailija
9/9 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otetaan Ruotsin malli käyttöön, kuten Häkämies aina esittää.  Linjoihin kohdistuvat investoinnit rahoitetaan osinkotuloista, tällöin sijoittajat turvaavat tulevaisuuden voitot ja minimoivat riskit. Ruotsissa pärjätään kun menot katetaan löysästä rahasta eikä kuristeta kuluttajia hengiltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme