Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teille tuo tarkoituksen elämään?

Vierailija
29.01.2016 |

Mä en jaksaisi elää yksin. Ei ole kavereita, ei parisuhdetta ja tiedän etten voi koskaan sellaista saadakaan. Ei työ tai harrastukset mulle ihan riitä elämänsisällöksi ja tarkoitukseksi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, mutta mulla on lapset ja mies. Mutta ei ole rakkaussuhdetta mieheen. Miksi et voi saada parisuhdetta, etkö uskalla ihastua hylkäämisen pelossa?

Vierailija
2/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset ja matkailu. Muuta en tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, mutta kaikenlainen puuhastelu piristää.

Vierailija
4/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien unelmien toteuttaminen. Opiskelen alaa, jota rakastan ja haaveilen jo töihin pääsystä. Rakastava parisuhde löytyy ja mies tukee haavietani ja minä hänen. Rakastamme toisiamme, mutta molemmilla on myös oma elämä.

Vierailija
5/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse mitään tarkoitusta elämään. Minä vain elän hetki kerrallaan, miettimättä tarkoituksia. Elämä vain on, eikä se tarvitse mitään erityistä syytä olla.

t. 41-vuotias miehetön, lapseton, perheetön, tympeässä työssä oleva mutta onnellinen ihminen

Vierailija
6/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajemmassa kaavassa varmaan sellainen ajatus, että olemme kaikki ihmiset vähän hukassa mitä elämällä pitäisi tehdä, mutta silti pyritään toimimaan yhteiseksi hyväksi (unohtamatta toki henkilökohtaista onnea). Siis sitä sosiaalisuutta tavallaan tarkoita; emme tiedä mikä idea tässä kaikessa on, mutta yhdessä täällä pallon päällä eletään. Sitä hyvää sitten voi toteuttaa niin lähiympäristöä kohtaan kuin kaukaisempaa ympäristöä. Jotenkin se on vaan mielestäni hienoa, että pystyn ajattelemaan itsenäisesti ja pohtimaan mitä haluan elämälläni tehdä; unelmoida ja filosofoida.

Mitä sitten tulee tällaisiin henkilökohtaisimpiin asioihin, niin totta kai oma mies ja lapsi, sekä muut läheiset elävät isoa osaa elämässäni ja tuovat tarkoitusta. Mutta sitäkin suurempana näen kyllä ne omat ajatukset ja oman tavan suhtautua elämään tärkeänä elämäni merkityksellistäjänä. Olisin ilman näitä läheisiä ihan yhtä arvokas ja elämäni olisi yhtä tärkeää, vaikka en voisikaan kuvitella elämääni ilman heitä.

Vierailija
7/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiset (vanhemmat, mies, ystävät), hyvä ruoka, urheilu, matkustelu, kirjat, mielekäs duuni.

Vierailija
8/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin elossa olemisesta. Olen terve, katto pään päällä, hyvää ruokaa, ihmisiä... Tarviiko tähän sen kummempaa syytä? Minusta elämä on lahja. Ja lyhyt. Yritän nauttia siitä mahdollisimman paljon.

Vierailija
9/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien unelmien toteuttaminen. Opiskelen alaa, jota rakastan ja haaveilen jo töihin pääsystä. Rakastava parisuhde löytyy ja mies tukee haavietani ja minä hänen. Rakastamme toisiamme, mutta molemmilla on myös oma elämä.

Ihanteellinen tilanne. Itse kaipaan miestä rinnalleni.

Vierailija
10/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä on alapeukutettu? En ole kirjoittaja. Hyvähän se on, jos joku on tyytyväinen elämäänsä, eikä kaipaa muuta. Toivoisin itsekin olevani riippumattomampi ihmissuhteista, mutta turha toivo...

Vierailija
11/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa otan tasaisen tappavaan tahtiin. Töitä tai muita ihmisiä ei ole häiritsemässä.

Vierailija
12/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla provoilu

Vierailija
13/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elämä. Elän silmät auki täysillä vaikka se näyttää ihan tavalliselta tylsältä elämältä. Mutta minulla ei ole ikinä tylsää.

Vierailija
14/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, kissani?

Vierailija
15/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että elämänosa-alueet on tasapainossa, tai ainakin pyrkimys siihen. Työ, perhe- ja muut sosiaaliset kontaktit, jotain mukavaa harrastusta fiiliksen mukaan ja sopivasti matkustelua. Siinähän sitä, tarkoitusta. Mutta tämäkin on niin henkilökohtaista, jos olisin vastannut tähän kysymykseen 5 vuotta sitten, olisi vastaus ollut ihan erilainen. Kaikkien on löydettävä oma balanssinsa ja oma kipinä elämään, sitä ei ulkopuolelta kukaan voi antaa.

Vierailija
16/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä on alapeukutettu? En ole kirjoittaja. Hyvähän se on, jos joku on tyytyväinen elämäänsä, eikä kaipaa muuta...

Samaa mieltä, sitäpaitsi tuossahan ei kerrota, mitä kaikkea nuo pitävät sisällään. Harrastukset voi olla tavoitteiden toteuttamista, unelmien toteuttamista, ihmissuhteita. Samoin matkailu. Tai ihan vaan se, kun elää noin arvojensa mukaisesti.

Vierailija
17/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä on alapeukutettu? En ole kirjoittaja. Hyvähän se on, jos joku on tyytyväinen elämäänsä, eikä kaipaa muuta. Toivoisin itsekin olevani riippumattomampi ihmissuhteista, mutta turha toivo...

Miten jollekin voi olla tavoite ei-saada ihmissuhteita. En käsitä. Kyllä mun tavoite ois olla tärkeä jollekulle ja löytää itsellenikin joku tärkeä.

Vierailija
18/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse mitään tarkoitusta elämään. Minä vain elän hetki kerrallaan, miettimättä tarkoituksia. Elämä vain on, eikä se tarvitse mitään erityistä syytä olla.

t. 41-vuotias miehetön, lapseton, perheetön, tympeässä työssä oleva mutta onnellinen ihminen

Totta. Ei "elämän tarkoitusta" kannata erityisesti etsiä - juuri siinä pettyy pahan kerran.

"Elämän tarkoitus" on vain tyhjä käsite, sanapari vailla merkitystä. Sellaisen pohtiminen on mielestäni yhtä tarkoituksetonta kuin minkä tahansa muun tyhjän käsitteen merkityksen ajatteleminen. Elämä on vain täälläoloa, aina yhdessä paikassa kerrallaan olemista, tekemistä tai tekemättä jättämistä. Jos jokaisen ihmisen elämä voitaisiin kuvata yksityiskohtaisesti tallenteelle, 95 % siitä olisi joka tapauksessa hyvin tapahtumaköyhää ja rutiininomaista, ja loppukin siitä melko omituisen näköistä töytäilyä.

Lisäksi edellä esitetyt "elämän tarkoitukset" kuulostavat ainakin minusta kovin tyhjiltä ja mitättömiltä, esim. matkailu, harrastukset.

Kuinka hukassa joku ihminen voi olla, jos "elämän tarkoitus" on esim. lentokoneella pöröttäminen johonkin kaukaiseen paikkaan, maapalloa vielä vähän enemmän saastuttaen? Jos ei muuta keksi, kannattaa lopettaa asian ajatteleminen, niin ei tee itseään typeräksi tai ärsytä muita.

Vierailija
19/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jollekin voi olla tavoite ei-saada ihmissuhteita. En käsitä. Kyllä mun tavoite ois olla tärkeä jollekulle ja löytää itsellenikin joku tärkeä.

Ei ole tavoitteeni olla ilman ihmissuhteita, mutta itsenäisempi ihmissuhteissani.

Vierailija
20/29 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaa, kyllähän se on todellista vapautta, jos on vapaa tarpeesta ihmissuhteisiin. Tämä ei tarkoita, etteikö ihmissuhteita harrastaisi tai nauttisi niistä jos/kun niitä on, mutta elämässä on paljon vähemmän huolta ja pelkoa, jos ei henkisesti ole riippuvainen ihmissuhteista vaan tietää että pärjää ilmankin.

Itse olen tosiaan tietoisesti valinnut ihmissuhteettomuuden, henkisen/hengellisen etsinnän takia. Voi olla että jossain vaiheessa, jos löydän sen mitä etsin, voin taas palata ihmisten pariin, mutta tällä hetkellä kaipaan yksinäisyyttä ja hiljaisuutta, aikaa vain olla ja ihmetellä olemisen ihmettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä