MIssä menee pettämisen raja? Mielipiteitä
Missä menee teidän oma henkilökohtainen raja? Mitä voisitte vielä antaa anteeksi ja missä menee se ehdoton raja? Omia kokemuksia?
Tämä on varmasti jossain määrin häilyvä asia miten erilailla ihmiset käsitteen ottavat, mutta mitä voisitte puolisoltanne vielä sietää ja mitä et?
Kommentit (31)
Ainoastaan sivusuhde pettämisestä muuten aika sama. Eli jos tunteet ja seksi niin sitten alan miettimään miksi tämä henkilö on edes minun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä voisitte vielä antaa anteeksi
Riippunee parisuhteestakin. Onko yhteistä lainaa, lapsia, onko sanottu koko suvun ja tuttavien edessä tahdon. Onko ystäviä vai jäisikö erossa täysin yksin. Saisiko enää uutta puolisoa vai onko parisuhde ollut suuren työn ja tuskan takana.
En ole ikinä ymmärtänyt niitä, jotka jäävät roikkumaan pettäjiin jonkun maallisen asian takia.
Kaikki salailtava käytös, josta kumppanin mieli oahoittuu on pettämistä
Vierailija kirjoitti:
Kaikki salailtava käytös, josta kumppanin mieli oahoittuu on pettämistä
No ei kyllä ole. Mäkin laitoin rahapeleihin yks kuukausi monta sataa mutta koska laskut saatiin maksettua en katsonut aiheelliseksi kertoa puolisolle.
Fyysiset lipsahdukset on ihan anteeksiannettavia vaikka ei olisi edes sopimusta (puoli)avoimestasuhteesta. Sen sijaan luottamuksen pystyy pettämään esim valehtelulla (vaikka siitä seksistä toisen kanssa tai vaikka raha-asioista) tai kertomatta jättämisellä.
Kaikki sellainen on pettämistä mitä et tekisi jos puolisosi seisoisi vieressäsi
Onko kenelläkään kokemusta "pettämisestä" mitä mies tekisi vaikka hirveän riidan keskellä? Kaikki eivät tähän varmasti pysty samaistumaan koska kaikki pariskunnat eivät riitele välttämättä yhtä raivoisasti kuin toiset, esim. Suutuspäissään eroa ja tekee sitten jotain hieman kyseenalaista ennenkuin asioita on oikeasti selvitetty. Esim kyseenalaisia viestejä muiden naisten kanssa tai persekuvia puhelimessa?
Jos ei kerro puolisolle, nii sillo ei ooooo , kerta.
Mä olen sen verran mustavalkoinen ihminen tämän suhteen, että mun mielestä pettämistä on vain fyysinen seksuaalinen kontakti toisen kanssa. Eli suutelu, seksi, hyväily ja halailu. Ei tietenkään mikään onnittelu, hyvästely tms halailu vaan sellainen intiimi. Kai se tuohon hyväilyyn menisi.
Mikään flirtti tai fantasioiminen jostain toisesta vain seksimielessä ei ole mielestäni pettämistä. Eli mä en osaa ajatella, että ajatuksillaan voisi pettää. Joku tuolla ylempänä sanoi, että se menisi silloin pettämiseksi, kun niistä ajatuksistaan puhuu sille ajatusten kohteelle. Ei mun mielestä, jos niitä ajatuksiaan ei toteuta. Se, että puhuu niistä tunteistaan/ajatuksistaan ei tee asiasta mielestäni yhtään sen pahempaa, koska sehän voi jopa ratkaista sen tilanteen ja ne ajatukset sitten sillä hävitä.
Jos mieheni pettäisi eli suutelisi/panisi/tms. jonkun toisen kanssa, niin kyllä mä varmastikin anteeksi antaisin, jos mies sitä vilpittömästi katuisi. Unohtamiseen varmasti sitten menisikin enemmän aikaa. Mikään flirttailu tai ns. nettiseksi tuntemattoman kanssa mua ei haittaa.
Salasuhdetta tai sellaista useampi kertaista pettämistä en anteeksi antaisi vaan tulisi ero.
Fantasioissa ei tehdä mitään, siksi ne eivät ole pettämistä.