Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimiston työtarjouksista (hakemuksesta) kysymys,

Vierailija
29.01.2016 |

kun muutama päivä sitten luin jostain ketjusta, että yritys, johon saa työtarjouksen, ei välttämättä tiedä, kuka hakijoista on saanut tiedon työpaikasta te-toimiston kautta..? Elikäs, mitä laitatte hakemuksen viitteeseen tällöin? Eli viitteeksi tieto, mistä olet saanut tietää ko. työpaikasta? Itse olen laittanut "te-toimisto Uusimaa 29.1.2016"..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sinne mitään tietoa työkkäristä laita. Mitäpä ne sillä tiedolla tekee? En halua että leimaannun "pakkohakijaksi" vaan annan kuvan että olen löytänyt paikan ihan itse ja se todella kiinnostaa, enkä hae vaan karenssin pelossa.

Vierailija
2/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla joku viite...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä sinne mitään tietoa työkkäristä laita. Mitäpä ne sillä tiedolla tekee? En halua että leimaannun "pakkohakijaksi" vaan annan kuvan että olen löytänyt paikan ihan itse ja se todella kiinnostaa, enkä hae vaan karenssin pelossa.

Tätä juuri tarkoitan. Mutta kuinka olet sitten laittanut, ihan kirjaimellisesti? Jos et tiedä, missä muualla ja milloin työpaikasta on ollut ilmoitus?

ap

Vierailija
4/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, en tiedä, täytyykö olla. Mä olen oppinut, että hakemukseen laitetaan viite avoimesta paikasta ja siitä, miten olet saanut tietää tuosta paikasta.. onko se sitten pakollinen, en tiedä..

ap

Vierailija
5/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, haet duunia normaalisti ja ne sitten soittaa perään ja varmistaa että ainakaan sinua ei sinne valita. Näinhän tämä homma toimii. Sitten jos joku työtön valkataan niin työkkäri ottaa valinnasta kunnian koska he ovat lähettäneet jollekulle työtarjouksen ja joku (toinen) on siihen valittu.

Kuten eilen hesarissa yksi vanhempi virkamies selitti mielipidekirjoitusessa että työtarjoukset on hyödyllisiä koska usein hommaan valitaan joku työkkärissä työnhakijana ollut (jokseenkin jokainen työtön on siellä hakijana, doh). 

Vierailija
6/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri tarkoitan. Mutta kuinka olet sitten laittanut, ihan kirjaimellisesti? Jos et tiedä, missä muualla ja milloin työpaikasta on ollut ilmoitus?

ap

No en mä ole koskaan törmännyt työhakemukseen, jossa pitäisi laittaa joku viite missä maininta mistä paikan on löytänyt... yleensä se viite/otsikko tarkoittaa että täsmentää mitä paikkaa hakee esim. "kassamyyjä, osa-aikainen, K-Kepulikonsti". Miksi sulta tollasia edes kysellään? Joskus suurimmilla työnantajilla joilla hakemus on verkossa, voi olla alasvetovalikossa että mistä paikan olet löytänyt. Ja tätähän kysellään ihan markkinointitarkoituksessa että tiedetään mikä markkinointikanava on paras.

Vierailija
7/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en tiedä, täytyykö olla. Mä olen oppinut, että hakemukseen laitetaan viite avoimesta paikasta ja siitä, miten olet saanut tietää tuosta paikasta.. onko se sitten pakollinen, en tiedä..

ap

Ei ole mitenkään pakollinen. Mutta jos sen haluat laittaa, niin kaikki työtarjousten työpaikat ovat myös avoimina ihan mol:in ilmoituksissa. Ei siis tosiaan tarvitse (eikä kannata) viitata työtarjoukseen.

Vierailija
8/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei tarvitse eikä välttämättä edes kannata mainita että haet koska sait työvoimatoimistosta jonkun lapun jossa sanotaan että sinun on haettava sitä paikkaa.

Vierailija
9/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No en mä ole koskaan törmännyt työhakemukseen, jossa pitäisi laittaa joku viite missä maininta mistä paikan on löytänyt... yleensä se viite/otsikko tarkoittaa että täsmentää mitä paikkaa hakee esim. "kassamyyjä, osa-aikainen, K-Kepulikonsti". Miksi sulta tollasia edes kysellään? Joskus suurimmilla työnantajilla joilla hakemus on verkossa, voi olla alasvetovalikossa että mistä paikan olet löytänyt. Ja tätähän kysellään ihan markkinointitarkoituksessa että tiedetään mikä markkinointikanava on paras.

Okei. Joo kaupungilla ym. on nuo alasvetovalikot. Sähköpostilla lähetettyihin olen laittanut otsikkoon tai viitteeseen, mistä olen tiedon avoimesta paikasta löytänyt, mutta ehkä minäkin jätän pois vaan tuon, jos työtarjouksesta kyse. Vanhanaikaiset tiedot mulla varmaan, olen vaan tottunut tuon tiedon laittamaan viitteeseen..

Kiitti, ap.

Vierailija
10/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 ja 8 myös, kiitti! Jätänpä tuon tiedon pois. ap

Vierailija
11/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkkäristä tulee työtarjous, johon on ylikoulutettu, miten pääsisi siitä eroon? Kirjoittaa surkean hakemuksen? Mies sai ja on saamassa pian oikean kokoaikaisen työpaikan muualta, mutta se ei ala vielä. Kyseessä siis samanlainen tapaus kuin, että työkokemusta on sen verran, että voit toimia ihan työntekijänä, mutta paikka on apulainen, joka ei tee mitään muuta kuin auta näissä. Vähan niinkuin harjoittelija.

Tekee huonon hakemuksen ja jos vielä soittaa, ei vastaa puhelimeen? Jos ei vastaa puhelimeen, jos työnantaja soittaa tarjotakseen työtä, saako karenssin?

Vierailija
12/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti missään ei opeteta, että pitää sähköpostin otsikkoon laittaa tietoa mistä paikan on löytänyt. Tai ylipäätänsä koko hakemukseen. Yksittäisen ilmoituksen kannalta sillä ei ole työnantajalle mitään merkitystä, vasta massa ratkaisee (eli onko 100 hakemusta tullut facebookin vai työkkärin avulla). Sähköpostin otsikko pitää olla lyhyt ja mahdollisimman selkeä.

Vierailija
13/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työkkäristä tulee työtarjous, johon on ylikoulutettu, miten pääsisi siitä eroon? Kirjoittaa surkean hakemuksen? Mies sai ja on saamassa pian oikean kokoaikaisen työpaikan muualta, mutta se ei ala vielä. Kyseessä siis samanlainen tapaus kuin, että työkokemusta on sen verran, että voit toimia ihan työntekijänä, mutta paikka on apulainen, joka ei tee mitään muuta kuin auta näissä. Vähan niinkuin harjoittelija.

Tekee huonon hakemuksen ja jos vielä soittaa, ei vastaa puhelimeen? Jos ei vastaa puhelimeen, jos työnantaja soittaa tarjotakseen työtä, saako karenssin?

Ei kannata alkaa temppuilla, siitäkin voi napsahtaa karenssia. Ja maailma on aika pieni, tämä kyseinen työnantaja voi tulla miehellesi vielä muissa ympyröissä vastaan, ja muistaa miehesi epämääräisen käytöksen. Miksei mies voi hakea työtä normaalisti? Jos kerran seuraava työ on varma, niin vaihtaa sinne sitten, kun se on ajankohtaista, tai vaikka kertoo asiasta haastattelussa. Tänä päivänä ei ole mitenkään itsestäänselvää, että pääsee haastatteluunkaan asti, ihan ilman mitään temppuiluakaan.

Vierailija
14/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata alkaa temppuilla, siitäkin voi napsahtaa karenssia. Ja maailma on aika pieni, tämä kyseinen työnantaja voi tulla miehellesi vielä muissa ympyröissä vastaan, ja muistaa miehesi epämääräisen käytöksen. Miksei mies voi hakea työtä normaalisti? Jos kerran seuraava työ on varma, niin vaihtaa sinne sitten, kun se on ajankohtaista, tai vaikka kertoo asiasta haastattelussa. Tänä päivänä ei ole mitenkään itsestäänselvää, että pääsee haastatteluunkaan asti, ihan ilman mitään temppuiluakaan.

No paikka on sellainen johon pääsee ilman koulutusta ja hakemuksessa luki, ettei vaadita koulutusta. Miehelläni on koulutus ja työkokemusta. Työ on vuokrafirma eli se työnantaja itse ei taida nähdä hakemusta.

Vierailija
15/15 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No paikka on sellainen johon pääsee ilman koulutusta ja hakemuksessa luki, ettei vaadita koulutusta. Miehelläni on koulutus ja työkokemusta. Työ on vuokrafirma eli se työnantaja itse ei taida nähdä hakemusta.

Koulutusta ja työkokemusta on kuule aika monella työttömällä. Jos ilmoituksessa lukee, ettei vaadita koulutusta, voi olla niin, että eivät edes halua koulutettua. Meneekö miehesi jotenkin rikki, jos joutuu tuohon työpaikkaan? :D

Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä työkkäriin, jos oikeasti tuntuu siltä, ettei voi hakea sitä työpaikkaa syystä x.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi