Mitä mahdollisuuksia toimistosihteerillä on
nk. uran etenemisen suhteen? Onko mitään mahdollisuuksia edetä mihinkään? Oon yo-merkonomi ja tradenomi. Saanko tyytyä olemaan toimistosihteeri loppuelämäni?
Kommentit (7)
Voisitko koittaa kääntää kelkkaa taloushallinnon puolelle?
Jos siirtyminen taloushallinnon tehtäviin ei nykyisessä työpaikassa onnistu niin voisit koittaa alkaa ettiin uutta duunia, positio voisi olla toimisto/johdon assistentti jonka tehtävissä jonkin verran kirjanpidon avustavia tehtäviä. Jos sulla sellasia on jo nykyisessä tehtävässä ollut niin voisit hakea ihan taloushallinnon assistentin paikkaa. Työkokemusta kun saat kartutettua ja ehkä työpaikka tarjoaa jotain lisäkoulutuksia/kursseja tai voit omalla aktiivisuudella vähän käydä jossain työn ohella niin voisit siitä tähdätä kirjanpitäjäksi tai osaksi isompaa taloushallinnon yksikköä jossain suuressa firmassa. Sitä mukaa niitä ovia avautuu kun aktiivisesti itse etsii reittejä :)
Toinen vaihtoehto ois suunnata henkilöstöhallintoon vähän saman kaavan mukaan :)
Kiitos vastauksesta! Oon hakenut muualta paikkaa kirjanpitäjäksi (tavallaan pääkirjanpitäjän apulainen) ja taloushallinnon asiantuntijaksi. Tuo asiantuntijan paikka taitaa ainakin jäädä haaveeksi vain, mutta ehkä on mahkuja kirjanpitoon. Siinä, kun oppisi tekemään tilinpäätöksen, niin edistyisi kenties johonkin suuntaan. :) ap
Joo niimpä ja tosiaan jos sulla ei ole jo relevanttia kokemusta kirjanpidossa työskentelystä että vaikka koulutustausta onkin kohdillaan, mutta muilla hakijoilla sitä kokemustakin jo usein on niin kannattaa pitää silmällä noita ns alemman tason positioitakin eli assistentin paikkoja tai sitten ihan osana esim laskutusosastoa tai muuta! :)
Yksi vaihtoehto kokemuksen kartuttamiseen voisi olla tietty etsiä osa-aikatyötä vaikka pienemmästä firmasta oman työn ohelle, siis ihan muutaman hengen yrityksestä jossa tarvitaan osaavaa kirjanpitäjää mutta kokopäivätyötä heillä ei ole tarjota. Tarkoitan nyt että esimerkiksi yhtenä iltana viikosta hoitaisit jotain heidän laskuasioita/palkanmaksua/palkanlaskentaa jne. Tai vaikka pistää oman toiminimen pystyyn ja hoitaa ulkoistettuna useamman pienen yrityksen taloushallintoa tähän tapaan, sillä saisi varmaan työllistettyä aika äkkiä itsensä ihan täyspäiväisestikin :)
Hoidan nykyisessä työssä laskutusta, ostoreskontraa ja palkanlaskennan avustavia tehtäviä. Ei mun oikein ole mahdollista tehdä kahta työtä, kun on neljä lasta ja miehellä epäsäännölliset työajat. Pienin lapsi on vasta 1-vuotias enkä halua päivähoidon jälkeen viedä taas johonkin hoitoon. ap
Ei tarvitse tyytyä, yt-potkut ovat niin yleisiä.
Lisään vielä että lisäkoulutus ei ainakaan tällä hetkellä kiinnosta. ap