Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen asuinpaikka on Espoon Latokaski?

Vierailija
29.01.2016 |

Siellä asuvia paikalla? Hyviä ja huonoja puolia paikasta? Minkälaisia ihmisiä siellä asuu?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa epämiellyttävältä tuo kaupunginosa Espoossa. 

Todellisuudessa ei eroa muusta Espoosta tai muusta Suomesta mitenkään. Ihan sama millä pientaloalueella Suomessa asut, niin samanlaista on meno.

Ero Espoon ja muun Suomen välillä NIMBYilyssä ja muussa naapurikateudessa on kuin yö ja päivä. Espoon sisällä ei ole niin suuria eroja. 

Vierailija
122/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latokaskessa asuu paljon ns. Luokkahyppääjiä, kiipijöitä, "ensimmäisen polven akateemisia". Meno on sen mukaista, säälittävää.

Todella säälittäviä pyrkyreitä pikku kuplissaan. 

Akateemiset vitjat kauloissaan käyvät lähikaupoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras paikka. Mallaskaski kruunaa mestan

Niin alko on noissa "paremmissa" perheissä usein myös ongelma.

Alko ja mt ongelmat. Jotka johtuvat luokkahypyn tuomista "ongelmista", ei olla oikein varmoja siitä, että pärjätään tai kelvataan, vaikka kaikki olisi kunnossa. Sellaisia ne ensimmäisen polven akateemiset on. Itsekorostustarve on suuri ja herne vedetään nenään mitättömästä asioista. 

Vierailija
124/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Helsingin seutu, itse Stadi, Espoo, Kauniainen ja Vantaa lähiöineen  ovat kaikki hirveitä muurahaispesiä   !

Hirveetä melusaastetta, toki muutakin saastetta.

Liikaa ihmisiä ja jatkuvaa liikennettä ja härdelliä.

En asuisi minkäänlaisessa asunnossa Uudellamaalla. 

Vierailija
125/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärpäsiä on biojätteen keräysastioiden ympärillä kesäisin. Haisee pitkälle ne keräysastiat kun kävelee siellä.

Kerrotko yhden osoitteen, missä voisi käydä nyt nuuhkimassa? Vaikka oman taloyhtiön astia miten haisisi kun luukun avaa, niin roskakatoksen ulkopuolella ei haise yhtään. Saati muutaman metrin päässä olevalla kadulla.

Yksityisyyden suojan loukkaamis riskin takia, tänne ei voi laittaa osoitteita....tai katujen nimiä.

Miten kenenkään yksityisyyttä loukkaisi, jos kerrot että sinusta Kaskitie 14:sta biojäteastia haisee kadulle asti? Taidatkin vain selitellä omiasi. 

Tsori, latokaskessa käyneenä voin kertoa, kaskitien katunumerot loppuvat numero 12 sta. Ja toinen juttu, tänne ei todellakaan saa laittaa osoitteita.

Vierailija
126/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latokaski on viimeinen alue Espoossa, jonne kannattaa muuttaa. Ihan sairas paikka. Ilmapiiri on myrkyllinen.

Vierailija
127/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latokaskelaisilla on myös piilo- alemmuudentunnetta, koska he eivät asu Westendissä eivätkä Tapiolassa. Eivätkä merenrannalla. Ovat väliinputoajia.

Vierailija
128/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latokaskessa haisee kaduilla koiran paska ja virtsa ja biojäte.....

Vierailija
129/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latokaski on kivaa aluetta jos tykkää eksoottisesta värinästä ja yllätysseksistä. Talvisaikaan parkkipaikoilla palavat autot tuovat lämpöä ja valoa pimeyteen.

Vierailija
130/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latokaski on kivaa aluetta jos tykkää eksoottisesta värinästä ja yllätysseksistä. Talvisaikaan parkkipaikoilla palavat autot tuovat lämpöä ja valoa pimeyteen.

Täällä nyt joku trollaa täysillä. Pääkaupunkiseudulla ei ole monta aluetta, jolla olisi vähemmän eksoottista värinää kuin Latokaskessa.

Vierailija
131/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Latokaskessa asuu paljon ns. Luokkahyppääjiä, kiipijöitä, "ensimmäisen polven akateemisia". Meno on sen mukaista, säälittävää.

Todella säälittäviä pyrkyreitä pikku kuplissaan. 

Akateemiset vitjat kauloissaan käyvät lähikaupoissaan.

Mitä ovat akateemiset vitjat? Olen onnistunut väittelemään tohtoriksi näkemättä niitä.

Vierailija
132/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on hyvää väkeä. 

Vierailija
133/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa on hyvää väkeä. 

On siellä sitäkin, vaikka vähemmistöä edustavatkin. 

Vierailija
134/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 32:n mielestä Latokasken koulut ovat huonoja, niin mitkä koulut pk-seudulla ovat sitten hyviä? Omien lasteni kouluajasta on jo yli 10 vuotta aikaa, mutta ainakin heidän kouluaikanaan alueen koulut olivat erinomaisia. Yläasteella menestystä tuli myös valtakunnallisissa kilpailuissa. Esim. samalta luokalta oli kaksi oppilasta Nordean valtakunnallisen Taloustietokilpailun loppukilpailussa.

Tapiola ja Westend ovat hyviä asuinpaikkoja Espoossa. Kauniainen myös. Paremmat koulut kuin tuolla.

Missä Westendissä muka on koulu?😂

Vierailija
135/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisten espoolaisten kakaroilla on samat elämänarvot kuin vanhemmillaan ja se näkyy kauas.

-eri

Kerrotko millaiset on tyypilliset espoolaiset arvot? 

Voin vastata, vaikka et minulta kysynytkään. Espoolaiset ovat kokoomuslaisia. Kokoomusta äänestää yli puolet asukkaista ja se näkyy. Konservatiiviset, kovat arvot, sisäänpäin lämpeneminen, näyttämisen halu (kulissit), materia, kaikki nämä liittyy espoolaisuuteen aika voimakkaasti. Ihmiset ovat hillittyjä, hallittuja, kylmiä. Toki aina on poikkeuksia, mutta isossa kuvassa ero on valtava jos vaikka vertaa vaikka Helsingin tiedostaviin punavihreisiin. Selkeä kulttuuriero. Siinä missä helsinkiläisperheet vievät lapsensa festareilla ja piknikeille ihmisten pariin, espoolaisperheet eristäytyvät pihoilleen tai mökeilleen jurnu

Höpö höpö. Vuonna 2023 kokoomusta äänesti 36,5% espoolaisista. Eli ei todellakaan yli puolet. Jos aiot keksiä mukahauskoja stereotypioita espoolaisista, ne kannattaa edes perustua jonkinlaisiin faktoihin.

Vierailija
136/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisten espoolaisten kakaroilla on samat elämänarvot kuin vanhemmillaan ja se näkyy kauas.

-eri

Kerrotko millaiset on tyypilliset espoolaiset arvot? 

Voin vastata, vaikka et minulta kysynytkään. Espoolaiset ovat kokoomuslaisia. Kokoomusta äänestää yli puolet asukkaista ja se näkyy. Konservatiiviset, kovat arvot, sisäänpäin lämpeneminen, näyttämisen halu (kulissit), materia, kaikki nämä liittyy espoolaisuuteen aika voimakkaasti. Ihmiset ovat hillittyjä, hallittuja, kylmiä. Toki aina on poikkeuksia, mutta isossa kuvassa ero on valtava jos vaikka vertaa vaikka Helsingin tiedostaviin punavihreisiin. Selkeä kulttuuriero. Siinä missä helsinkiläisperheet vievät lapsensa festareilla ja piknikeille ihmisten pariin, espoolaisper

Olen asunut Espoossa yli kymmenen vuotta ja uskon tietäväni millaisia espoolaiset ovat. Muistelin edellisiä presidentin vaaleja. Espoossa ei tainut olla montaakaan aluetta, jossa Haavisto olisi ollut ykkönen ja tietyillä alueilla Stubbin kannatus oli yli 60%. Kyllä Espoo on hyvin kokoomuslainen. 

Vierailija
137/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen asunut Espoossa yli kymmenen vuotta ja uskon tietäväni millaisia espoolaiset ovat. Muistelin edellisiä presidentin vaaleja. Espoossa ei tainut olla montaakaan aluetta, jossa Haavisto olisi ollut ykkönen ja tietyillä alueilla Stubbin kannatus oli yli 60%. Kyllä Espoo on hyvin kokoomuslainen. "

Vai että ihan kymmenen vuotta! Itse olen asunut Espoossa jo 45 vuotta, sukuni paljon pitempään. Joten palataan asiaan sitten, kun olet oikeasti espoolaistunut. Pressanvaaleissa on turha puhua puoluekannatuksesta, jokainen vähänkin politiikkaa seuraava tietää, että presidentinvaaleissa ei äänestetä puoleen mukaan. Siksi Espoon kokoomuslaisuutta voi tarkistella vain 2023 vaaleista, jossa puoluekannalla oli oikeasti väliä. Pressanvaalit on pelkät henkilövaalit. Esimerkiksi itse äänestin Stubbia, koska koin hänet Haavistoa paremmaksi presidenttiehdokkaaksi. Muissa vaaleissa olen viimeiset 12 vuotta äänestänyt vihreitä.

Vierailija
138/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ollut viime aikoina paljon asuntoja myynnissä/vuokralla, pistänyt merkille.

Vierailija
139/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen asunut Espoossa yli kymmenen vuotta ja uskon tietäväni millaisia espoolaiset ovat. Muistelin edellisiä presidentin vaaleja. Espoossa ei tainut olla montaakaan aluetta, jossa Haavisto olisi ollut ykkönen ja tietyillä alueilla Stubbin kannatus oli yli 60%. Kyllä Espoo on hyvin kokoomuslainen. "

Vai että ihan kymmenen vuotta! Itse olen asunut Espoossa jo 45 vuotta, sukuni paljon pitempään. Joten palataan asiaan sitten, kun olet oikeasti espoolaistunut. Pressanvaaleissa on turha puhua puoluekannatuksesta, jokainen vähänkin politiikkaa seuraava tietää, että presidentinvaaleissa ei äänestetä puoleen mukaan. Siksi Espoon kokoomuslaisuutta voi tarkistella vain 2023 vaaleista, jossa puoluekannalla oli oikeasti väliä. Pressanvaalit on pelkät henkilövaalit. Esimerkiksi itse äänestin Stubbia, koska koin hänet Haavistoa paremmaksi presidenttiehdokkaaksi. Muissa vaaleissa olen viimeiset 12 vuotta äänestänyt vihreitä.

Väitätkö, että Espoo ei ole kokoomuslainen jos itse et äänestä kokoomusta? Kokoomuksella on Espoossa ylivoimaisesti suurin kannatus, se on ihan fakta. Helsingissä suurin kannatus taitaa olla vihreillä. 

Vierailija
140/141 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihan kymmenen vuotta! Itse olen asunut Espoossa jo 45 vuotta, sukuni paljon pitempään. Joten palataan asiaan sitten, kun olet oikeasti espoolaistunut. Pressanvaaleissa on turha puhua puoluekannatuksesta, jokainen vähänkin politiikkaa seuraava tietää, että presidentinvaaleissa ei äänestetä puoleen mukaan. Siksi Espoon kokoomuslaisuutta voi tarkistella vain 2023 vaaleista, jossa puoluekannalla oli oikeasti väliä. Pressanvaalit on pelkät henkilövaalit. Esimerkiksi itse äänestin Stubbia, koska koin hänet Haavistoa paremmaksi presidenttiehdokkaaksi. Muissa vaaleissa olen viimeiset 12

Edelleen, pressavaalit eivät ole puoluevaalit. Jäisi aika pieneksi äänestysprosentti, jos vain kokkarit ja vihreät "saisivat" äänestää toisella kierroksella. Ekalla kierroksella en äänestänyt Stubbia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä