työelämä on rakasta sinkulle
miksi aina kaikessa annetaan ymmärtää että työssä käyvä on vanhempi, aina puhutaan äitiyslomista ja perhevapaista ja paluusta töihin äitisloman jälkeen, en ole äiti enkä koskaan ollut millään pefhevapailla, koska niitä ei voi pitää kuin äiti hahmo .Sinkkuna työelämässä on melko raadollista, ei ole koskaan mahdollisuutta mihinkään noihin vapaisiin, sinkun oletaan käyvän jatkuvasti töissä ilman mitäään lomia.Missään ei ilmeisesti kenellekään tule mieleen , että työssä käyvä voi olla sinkku ja vaikka omaishoitaja. Ikäänkuin kaikki ongelmat koskisivat vain pikkulapiperheitä.
Kommentit (14)
Perheelliset pystyvät brändäämään itsensä paremmin.Samalla käytetään lapsia kylmästi hyväksi esimerkiksi poissaolojen ja ylitöistä kieltäytymisen saralla.
Kyllähän sinkulle vuosilomaa kertyy?
Samoin lapsettomalle parisuhteessa elävälle?
Kyllä se on aika yleinen oletus että kertyneet lomat pidetään.
Miksi olla katkera äitiyslomaa viettäville? Ei se kaikille ole mitään juhlaa, tulotkin tippuvat...
Johtuuko se siitä ettei heillä ole perhettä, jonka tuntisivat rakkaaksi? Tuntevat sitten työelämän rakkaaksi.
Monilla työpaikolla perheelliset käyttävät lapsikorttia aina kun lomien ajankohdista päätetään, tämä on todella ärsyttävää, onko perheelisen aika jotenkin arvokkaampaa kuin yksinäisen?
Vierailija kirjoitti:
Monilla työpaikolla perheelliset käyttävät lapsikorttia aina kun lomien ajankohdista päätetään, tämä on todella ärsyttävää, onko perheelisen aika jotenkin arvokkaampaa kuin yksinäisen?
Heidän mielestään on, mutta aina on sairaslomat keksitty.Ei minun lomia kukaan perheellinen jyrää.Voin kyllä joustaa, mutta minun vapaa-aikani on tasan saman arvoista, kun perheellisen piste.
Menkää sinkkufoorumeille ulisemaan.
En vaan voi tajuta miten nimenomaan täällä hengaa niin paljon jengiä joilla ei ole hajuakaan nimenomaan siitä millaista elämä on kun on lapsia.
Käyttekö läpi jotain oman lapsuuden ongelmia, sekö se on?
Ihan pikku vinkkinä ysille voin kertoa, että minulla on perhettä, silti mielestäni lomien ajankohdista pitää sopia täysin tasapuolisesti, ei se sinkku ole ketään pakottanut lisääntymään.
t:seiska
+ se että perheellinen ihminen pyytää lomansa koulujen ja päiväkotien loma-ajoille ei ole muiden toiveiden jyräämistä.
Varmasti muidenkin lomatoiveita kuunnellaan mutta voisin kuvitella että "muuten lapsi yksin kotona" on painavampi peruste kuin "mä nyt vaan satun haluamaan".
Vierailija kirjoitti:
+ se että perheellinen ihminen pyytää lomansa koulujen ja päiväkotien loma-ajoille ei ole muiden toiveiden jyräämistä.
Varmasti muidenkin lomatoiveita kuunnellaan mutta voisin kuvitella että "muuten lapsi yksin kotona" on painavampi peruste kuin "mä nyt vaan satun haluamaan".
Kummasti vaan nämä päiväkotien loma-ajat ovat aina niitä parhaita loma-aikoja. Joten on todellakin väärin että ne menevät aina perheellisille!
Vierailija kirjoitti:
Ja se sinkku on vastuussa lastesi hoito ongelmista?
Lapsikortti viuhuu koska päiväkodit ovat heinäkuussa kiinni, samoin joulun pyhinä jne. Muistakaa lapsuutenne lomia, mites, olitteko vanhempienne kanssa vai tarhassa/mummolla silloinkin? Olisko ollut jees viettää kesäloma ilman vanhempia? Sama tietysti vanhemmilla, rakkaimpien kanssa on tärkeä viettää vapaita.
Antakaa velat olla, olette tekin ollu niitä lapsikortteja, mikä oikein on.
Niinpä. Ei oikeastaan kannata tehdä hyvää työtä. Tai töitä ollenkaan. Antaa niiden tehdä, jotka siitä saavat vastinettakin.