Avioeronneet! Mitä teitte sormuksillenne?
Mitä muut ovat tehneet sormuksille (kihla/vihki) avioeron jälkeen? Itse teetätin niistä yhden uuden sormuksen ja lisäsin pari timattia siihen edellisten lisäksi. Nyt tämä sormus oikeassa nimettömässä. Erosimme tosin ystävinä, joten siksi tuntuu luontevalta pitää tuota sormusta edelleen (ja tuntui haaskaukselta laittaa sormukset vain jonnekin rasiaan laatikon perälle).
Hauska juttu kävi joskus 10 vuotta sitten. Olin töissä rakennustyömaalla ja löysin uudistettavalta alueelta vanhan vihkisormuksen. Kaiverruksen perusteella laitoin paikalliseen lehteen ilmoituksen, että tällainen on löytynyt, tunnistaako kukaan. Monen mutkan kautta sitten omistaja vihdoin löytyi. Tämä sormus oli päätetty avioeron (noin 4 vuotta ennen löytämistä) jälkeen heittää auton ikkunasta ulos. Miten se päätyi hiekkakasaan (noin 5km päähän heittopaikasta), sitä ei saatu selville. Tämä mies tarjosi minulle kahvit ja pullat ja otti sormuksen vastaan aika iloisena. Kuulemma olivat saaneet ex-vaimonsa kanssa asiat järjestykseen ja olivat tätä nykyä hyviä kavereita.
Kommentit (15)
Pyysin ostamani kihla- ja vihkisormuksen takaisin. Eksä ensin suostui, mutta ei sitten koskaan palauttanut niitä. En jaksanut rähjätä. Muut ostamani korut olisin antanut ja annoinkin hänen pitää.
Omasta sormusparistani ajatteli teettää kultaisen leijonariipuksen...tai jotain...yhtä järkevää. ;)
Myytiin kultakeräykseen tai mikä lie ukko olikaan. Saatiin muutama kymppi. Tällä rahalla ostettiin lapselle potta ja amme.
Itse olisin halunnut symbolisesti nakata sormukset jokeen tai järveen, vaan ratkaisu se tämäkin...
-M88
Mun äiti teetti vanhojen sormuksien timanteista korvikset minulle ja siskolleni.
Säästin tyttärille. Saivat timanttisormukset kun täyttivät 18v.
Exmies oli sitä mieltä, että haluaa sormuksen minulta takaisin. Sormus tippu vahingossa wc-pönttöön kun tuli hakemaan sitä multa. Vahingossa tuli myös saman tien vedettyä se pönttö.
Olen säilönyt lipaston ylälaatikkoon kuten muutkin exältä saadut korut. Säästän tyttärille.
Vierailija kirjoitti:
Exmies oli sitä mieltä, että haluaa sormuksen minulta takaisin. Sormus tippu vahingossa wc-pönttöön kun tuli hakemaan sitä multa. Vahingossa tuli myös saman tien vedettyä se pönttö.
Erokin tuli varmaan vahingossa.
Suutuspäissäni purin sormukset soikeiksi ja heitin koskeen.
Olen säästäny kihla- ja vihkisormukset, tyttäret saavat ne sitten aikanaan....samoin morsiushuntu on säästössä 😊 puku oli onneks vuokrattu!
Myin romukullaksi ja vietin saaduilla rahoilla helkkarin hauskan juhannuksen. Huvitti, kun kiikutin sormukset ostoliikkeeseen vasemmassa nimettömässä ja ostajanainen järkyttyi selvästi, kun ojensin ne suoraan sormestani. Hän rentoutui kuultuaan, että se oli minusta turvallisin keino tuoda ne perille ja erosta oli jo monta vuotta.
Mä en tiedä mitä mä tekisin mun kihlasormukselle.. Mulla on tallessa mun oma ja sit se exänki sormus, kun se sen mulle jostain syystä jätti, vaikka ite osti molemmat.
Nyt oon sinkku, kesäkuussa musta ois tulossa pienen pojan yh-äiti. Lapsen isää, mun ex-kihlattua, ei kiinnosta olla kuvioissa mukana.. Ehkä mä joskus annan pojalle isänsä sormuksen, vaikkei hän koskaan isäänsä tapaiskaan..
Näin meillä.
Ehkä oon sitten taikauskoinen tai jotain, mutten kyllä avioeroliiton häiden huntua haluaisi itselleni ainakaan omiin häihini. Mutta ehkä mökkiverhoiksi!
Mulla ei varmaan ole sellaista avioliittoon liittyvää tunnesidettä sormuksiin, että haluaisin niistä eroon eron jälkeen (en siis ole eronnut vaikka vastaankin) vaan rakastan sormuksiani koska ovat niin kauniit ja itseni valitsemat. Enkä antais takaisin vaikka mies pyytäisi, siirtäisin vain toiseen käteen.
Sileän sormuksen (oli vain yksi) myin romukullaksi. Sitähän se oli se liittokin silloin, romua. Enkä ole koko rinkulaa sen koommin ajatelut.