Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olla työtön työnhakija siten, ettei varmasti joudu töihin?

Vierailija
27.01.2016 |

Tai mihinkään kuntouttaviin työtmointapelleilyihin. Mutta siis kuitenkin siten, että kelasta ja sossusta kuitenkin juoksee koko ajan täydet tuet.

Onko kukaan palstalainen onnistunut tässä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mihinkään kuntouttaviin työtmointapelleilyihin. Mutta siis kuitenkin siten, että kelasta ja sossusta kuitenkin juoksee koko ajan täydet tuet.

Onko kukaan palstalainen onnistunut tässä?

No ei taida nykyisessä työtilanteessa olla pelkoa,että "joutuisi" töihin,kun ei töitä löydy edes niille,jotka oikeasti haluaisivat niitä.Eli olet vain hakematta yhtään työpaikkaa? Siitä en ole varma,saako asennevammainen työtön kuina hyvin tukia.Ei kannata ainakaan suoraan kieltäytyä TE-toimiston ehdotuksista.

Vierailija
22/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt ollut 3,5 vuottaputkeen työttömänä. Ei ainakaan vielä ole tullut pakotusta kursseille tai kuntouttavaan työtoimintaan. Työttömiä taitaa olla niin paljon, että TE-toimistoilla on kädet täynnä työtä, eikä niillä ole resursseja pistää jokaista pitkäaikaistyötöntä palkattomiin pakkotöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa veroja Suomeen vaikka maksettais. Kyse on ihan periaatteesta. Äänestin myös persuja viime vaaleissa niin, ettei ne minun verorahat kenellekkään varmaan kelpaisikaan.

Vierailija
24/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

FirmaVirossa kirjoitti:

En maksa veroja Suomeen vaikka maksettais. Kyse on ihan periaatteesta. Äänestin myös persuja viime vaaleissa niin, ettei ne minun verorahat kenellekkään varmaan kelpaisikaan.

En todellakaan äänestä mitään fasisteja. Mutta ei nyt tehdä käytännön tason topikista mitään poliittista jankkaamista.

Vierailija
25/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita realistinen palkkatoive. Takaan, ettet tule valituksi.

Vierailija
26/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin psykiatrille valittamaan masennusta. Ensin sain pitkiä sairaslomia, sitten puoli vuotta kuntoutustukea ja vihdoin työkyvyttömyyseläkkeen eikä kukaan enää ahdistele töihin. Olen kuullut joillakin olleen vaikeuksia eläkkeelle pääsyn kanssa, mutta minun kohdallani se kävi uskomattoman luistavasti. Tosin ei nuppini ihan kunnossakaan kyllä ole, mutta ei siinä kummoisia näyttelijänlahjoja tarvittaisi saadakseen eläkkeen terveenä.

Vierailija
27/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita realistinen palkkatoive. Takaan, ettet tule valituksi.

Siis jos joudut työhaastatteluun saakka.

Vierailija
28/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumankekka. Näiden ihmisten sosiaaliturva pitäisi olla todella huono! Tai ei pitäisi olla ollenkaan! MIKSI MIKSI heidän tililleen ilmestyisi kuin tyhjästä joka hemmetin kuukausi euron latinkiakaan? Siis terve ihminen ei HALUA töihin. Voi jeesus. Se on kuulkaa niin että tää valtion velkakello ei kestä tätä menoa - vuosi vuodelta se tulee polttelemaan yhä enemmän myös elämäntapatyöttömien persettä. Se on fakta! Meillä ei ole varaa ELÄTTÄÄ teitä. Eikä HALUA!

Vierailija
29/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään aika helppoa kun töihin ei pääse edes vaikka haluaisi...

Vierailija
30/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään aika helppoa kun töihin ei pääse edes vaikka haluaisi...

Kuntouttavaan taas "pääsee" ihan liian helposti.

Vierailija
31/31 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumankekka. Näiden ihmisten sosiaaliturva pitäisi olla todella huono! Tai ei pitäisi olla ollenkaan! MIKSI MIKSI heidän tililleen ilmestyisi kuin tyhjästä joka hemmetin kuukausi euron latinkiakaan? Siis terve ihminen ei HALUA töihin. Voi jeesus. Se on kuulkaa niin että tää valtion velkakello ei kestä tätä menoa - vuosi vuodelta se tulee polttelemaan yhä enemmän myös elämäntapatyöttömien persettä. Se on fakta! Meillä ei ole varaa ELÄTTÄÄ teitä. Eikä HALUA!

Mitä väliä jos muutama tai vaikka muutama tuhat on vapaaehtoisesti työtön? Siellä on silti satojatuhansia työhaluisia. Pelkästään 9 euron orjina on yli 100 000 joten on todella huutava työvoima pula.