Sinkkunainen, miksi hengailet täällä?
Kysymys on suoraan otsikossa eli miksi sinkkunaiset hengailee ja kirjoittelee täällä? Löysit tiesi tänne jonkun kaverin innoittamana ja keskustelu vei mukanaan? Lasten hankinta mielessä? Lapset lentäneet jo pesästä? Haluat tietää mitä perheelliset ajattelevat asioista?
Kommentit (20)
Olen masentunut ikisinkku ja tietyllä tavalla piristää lukea täältä miten rankkaa voi olla parisuhteessakin ja lasten kanssa. Oppii paljon siitä miten elämä voi mennä.
Tää on suomen suurimman (vilkkaimman) keskustelupalstan alapalsta nimeltä "aihe vapa", joka tarkoittaa sitä, että kaikesta keskustellaan. Tällä hetkellä etusivulla keskustellaan vilkkaasti mm. susista ja parisuhteista ja siitä, mitä köyhät ostaa kaupasta. Jos jaksat lukea palstaa pidempään, niin huomaat että aihe on tosiaan vapaa, ei liity perheisiin suurin osa aloituksista.
Tervetuloa mukaan noob :)
Etsiskelin aikanaan vilkasta suomalaista keskustelufoorumia, löysin av-palstan. Av = aihe vapaa. Minulla ei ole minkäänlaista vauvakuumetta, en osallistu vauvakeskusteluihin, vaan ihan muihin aiheisiin. Näin yksin elävänä sinkkuna aikaakin on ihan perkeleen paljon tuhlattavaksi eikä kotona ole keskustelukumppania.
sinkkunainen 24v
Olen roskasakkia ja siksi viihdyn palstalla, jossa kaltaiseni pellet haaskaavat aikaansa.
Tee ap pieni testi, ja laske kuinka monta aloitusta etusivulla koskee lapsia. Ja vaikka koskisikin, onko ne sellaisia, että täytyy itse olla äiti pystyäkseen osallistumaan siihen keskusteluun. Ja mieti miksi tätä palstaa siteerataan milloin missäkin mediassa, ja mikä tässä mahtaisi kiinnostaa muitakin kuin äitejä. Kokeillaan, keksitkö ihan itse vastauksen.
On mukava lukea ajankohtaisista aiheista, harrastuksista ym. Seurata sellaista kevyttä keskustelua ihan huvin vuoksi ja osallistua itsekin. Aikanaan olin suomi24:llä, mutta siellä kielenkäyttö oli niin hirveää ja sinkkunainen sai osakseen niin raivokkaita hyökkäyksiä miesten taholta, että se paikka alkoi iljettää. Täällä keskustelu on suurimmaksi osaksi sivistynyttä, vaikka joukkoon toki mahtuu monenlaista.
Hävettää kyllä olla vauva-nimisellä palstalla. Paljon mukavampi olisi, jos palstan nimi ja ulkoasu muutettaisiin hiukan neutraalimmaksi.
Koska toivon löytäväni täältä unelmien miehen jonka kanssa ostamme omakotitalo Humppilasta ja teemme 1,84 lasta ja hommaamme kultaisennoutajan ja farmari-volvon ja sitten elämme onnellisesti elämämme loppuun asti. Sinkkuus ja lapsettomuushan on sairaus ja meillä ei ole mitään arvoa maailmassa. Tätähän sää haluaisit että vastataan
Harvoilla foorumeilla enää on mitään elämää, täällä on. No olisi tietysti suomi24, mutta siellä on enemmän provoja ja häiriköitä, ja ikävämpi sivun ulkoasu (saan siitä migreeniä).
Ja on se toki mielenkiintoista sivistävää lukea lapsiperheidenkin elämästä.
Eihän sinkkuus tarkoita, ettei ihmisellä lapsia voisi olla? Ihan jopa kotona vielä asumassa. Eikös sinkkuja ole ne, joilla ei ole parisuhdetta, ihan siitä riippumatta onko lapsia vai ei.
Olen sairauslomalla ja mulla on aika tylsää ja vähän sosiaalisia kontakteja.
Tännehän on tullut jo mukavasti asiallisia vastauksia. Tiedossa siis on ettei tämä ole pelkästään vauvoja käsittelevä keskustelupalsta, mutta kuten eräs jo kertoi niin ihmettelin eikö ketään esimerkiksi yhtään hävetä foorumia ylläpitävän lehden aihealue? Tyyliin tuttavien kanssa keskustellessa: minä reipas sinkkunainen/mies kävin tässä lueskelemassa ja kirjoittelemassa Vauva-lehden keskustelupalstalla.
T. Ap.
Tai jätättekö vaan kertomatta? Sanotte vaan osallistuvanne nettikeskusteluihin ilman sen kummempia tarkentamisia?
Paljon mielenkiintoisia keskusteluja täällä kyllä on. Roskaa mahtuu tietysti myös sekaan, mutta niinhän se on kaikissa suosituissa paikoissa.
T. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Tännehän on tullut jo mukavasti asiallisia vastauksia. Tiedossa siis on ettei tämä ole pelkästään vauvoja käsittelevä keskustelupalsta, mutta kuten eräs jo kertoi niin ihmettelin eikö ketään esimerkiksi yhtään hävetä foorumia ylläpitävän lehden aihealue? Tyyliin tuttavien kanssa keskustellessa: minä reipas sinkkunainen/mies kävin tässä lueskelemassa ja kirjoittelemassa Vauva-lehden keskustelupalstalla.
T. Ap.
Monesti tekisi mieli aloittaa keskustelu jonkun kanssa palstalla olleesta aiheesta, mutta en kehtaa kun hän olisi voinut itse sattumalta lukea saman. Sitten joutuisin myöntämään että käyn täällä.
Onko sitten muita edes jokseenkin asiallisia keskustelupalstoja, joissa voi keskustella monenlaisista aiheista nimettömästi? Suomi24:ssa monessa aiheessa menee fuck you -linjalle, esimerkiksi ihan jonkun paikkakunnan asioita käsittelevissä ketjuissa. Turhautuvat sitten ne asialliset keskustelijatkin. Aikoihin en ole siellä käynyt ja varmaan on aiheita, joissa on asiallisempaakin keskustelua. Kyllähän se täällä lorviminen sinkkuna kummastuttaa monia, mutta olen sanonut että täältä olen kyllä saanut neuvoja jopa vaikeampaankin tietotekniikkaongelmaan. Ja monet naurut olen saanut nauraa.
En kerro kenellekään, että käyn täällä. Ekan kerran sattumalta ystävän jakaman facelinkin kautta monta vuotta sitten, oli joku hulvaton ketju ja siitä pitäen täällä olen käynyt hengaamassa.
Miksipä ei. Keskustelupalsta joka ei ole ihan täysin kuollut niin kuin monet muut. T. 34-v. velanainen
Vierailija kirjoitti:
T. Ap.
No mulla ei ole tapana häpeillä mitään tekemisiäni. Voin ihan hyvin sanoa tuttavilleni, että heitän läppää joskus vauva.fi:ssä, enkä suinkaan ole ainoa. Ja jos häpeilisin, ei sitä tietenkään tarvitsisi kertoa.
Vierailija kirjoitti:
eikö ketään esimerkiksi yhtään hävetä foorumia ylläpitävän lehden aihealue? Tyyliin tuttavien kanssa keskustellessa: minä reipas sinkkunainen/mies kävin tässä lueskelemassa ja kirjoittelemassa Vauva-lehden keskustelupalstalla.
Miksi se hävettäisi? Itse en ole lapsia koskaan halunnut ja nyt olen jo liian vanhakin siihen, mutta ei vauvoissa minusta mitään hävettävää silti ole. Häpeän takia en lapsia hankkimatta jättänyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö ketään esimerkiksi yhtään hävetä foorumia ylläpitävän lehden aihealue? Tyyliin tuttavien kanssa keskustellessa: minä reipas sinkkunainen/mies kävin tässä lueskelemassa ja kirjoittelemassa Vauva-lehden keskustelupalstalla.
Miksi se hävettäisi? Itse en ole lapsia koskaan halunnut ja nyt olen jo liian vanhakin siihen, mutta ei vauvoissa minusta mitään hävettävää silti ole. Häpeän takia en lapsia hankkimatta jättänyt!
Siksi että tuntee olevansa väärässä paikassa, kun lapsiperheasiat eivät kiinnosta. Ei se varsinaisesti häpeän aihe ole, enemmän yleistä epämukavuuden tunnetta.
tämä ei ole vain perheellisten ihmisten keskustelupalsta, vaan yksi suomen suosituimmista. Hyvin harvat keskustelut aihe vapaa-palstalla koskee lopulta lapsia sillä tavalla, että keskusteluun osallistuakseen täytyisi olla itse synnyttänyt.