Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miehet, millä tavalla tunnette itsenne arvostetuiksi vaimon taholta?

Vierailija
27.01.2016 |

Mahdollisimman konkreettisia esimerkkijä rakentavassa mielessä, kiitos!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään miehiä paikalla?

Vierailija
2/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

No vaimoa ei enää ole, mutta vastaan silti. Tunnen itseni arvostetuksi jos toinen kuuntelee ja huomioi. Keskustelu- ja kommunikointitaitoa ei voi tarpeeksi ylistää. Jos nainen ei ole yhtään kiinnostunut asioistani, kuulumisistani tai ajatuksistani, niin se tuntuu pahalta.

Se myös tuntuu hyvältä, kun näkee että toinen tosissaan panostaa parisuhteeseen, pienillä teoilla tai isommilla.

Itse en parisuhteessa vaadi kuuta taivaalta, riittää että perusasiat toimii ja kaikilla on hyvä olla.

- M88

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltäni ja vastasi heti, että tärkeintä on se, että minä ymmärrän häntä juuri sellaisena kuin hän on ja rakastan ehdoitta sellaisenaan. Mieheni on siis lievästi sanoen hankala persoona (adhd ja asperger) ja kieltämättä joku muu nainen olisi tullut jo hulluksi, että ymmärrän kyllä että tuo on hänestä jo jonkinlainen suoritus, en väitä vastaankaan. Kun kysyin jotain konkreettisempaa, jos tuo että hyväksyy sellaisena kuin on laskettaisiin kuitenkin ihan perusjutuksi parisuhteessa, niin vastasi, että koska jaksan tukea ja kannustaa vaikka hän tekisi mitä ihmeellistä tai pöhköä ja se kun jaksan aina paneutua hänen asioihinsa ja kuunnella ja auttaa. Lopulta tunnusti, että oikeasti tärkeintä on kuitenkin se, että rakastan suuseksin antamista ja se on kuulemma parasta koko maailmassa, etenkin kun saa sitä niin usein ja sen hän olisi halunnut sanoa ensimmäisenä, vaan yritti keksiä jotain fiksumpaa. Pöhkö<3 Ja rehellinen :D

Vierailija
4/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi, että arvostamista on, jos hän neuvoo jossain asiassa, ja noudatan neuvoa ja että arvostuksen puutetta on, jos en noudata neuvoa. Onko näin tosiaan muidenkin mielestä?

ap

Vierailija
5/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo osoittaa monella tavalla henkisellä puolella ja arjessa arvostustaan, ja ne ovat tietyssä mielessä itsestäänselvyyksiä ja niiden saamiseen on tottunut.

Mutta jos yksi puuttuu, niin....

Eli mennään negaation kautta. Jos joutuu lämpöä/rakkautta/seksiä odottamaan, maanittelemaan ja menemään täysin toisen ehdoilla ja tai jopa "kerjäämään", niin ei tunne itseänsä arvostetuksi.  Tunnetila on omista fiiliksista riippuen vähän alakuloisen ja todella nöyryytetyn välillä.

Vierailija
6/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä paljoa miesten mielipiteet tällä miesvihapalstalla kelpaa, se on nähty.

Vierailija
7/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voi konkreettisesti osoittaa? Millaiset asiat puuttuvat, jos arvostus puuttuu?

Meillä mies ei joudu tietääkseni mitään kerjäämään ja seksiä on joka päivä.

Konkreettisia esimerkkejä lisää!

Vierailija
8/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eipä paljoa miesten mielipiteet tällä miesvihapalstalla kelpaa, se on nähty.

Tässä ketjussa niitä varta vasten kysytään, eli alapa kirjoittaa.

Vierailija
9/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aloitus.

Minä olin naimisissa 20 vuotta. En nalkuttanut, en vaatinut, suostuin lähes aina seksiin, noudatin niitä neuvoja. En nyt maata palvonut hänen jalkojensa alla, ja tiedän olevani huono antamaan kiitosta.

Sitten mies vaihtoi minut nuorempaan ja erokeskusteluissa sanoi suurimmaksi syyksi sanoi, että minä en arvostanut häntä.

Olisi niiiiin kiva tietää, mitä arvostusta miehet sitten kaipaavat?

Vierailija
10/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi arjessa päivittäin. Ottaa suihin usein. Kertoo usein, miten paljon rakastaa ja arvostaa ja haluaa minua. Antaa omaa rauhaa ja tilaa silloin kun sitä tarvitsen. Ei nalkuta. Kuuntelee, ymmärtää ja paijaa. Järjestää viikottain pieniä yllätyksiä mulle, olipa se sitten toivomani cd, leffaliput meille ja lapsenhoito järjestetty, tai vaikkapa uusi seksy asuste mulle, ja kutsu "koeajolle". Ihana nainen, parempaa en voi toivoa. M38

Vierailija
11/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioi arjessa päivittäin. Ottaa suihin usein. Kertoo usein, miten paljon rakastaa ja arvostaa ja haluaa minua. Antaa omaa rauhaa ja tilaa silloin kun sitä tarvitsen. Ei nalkuta. Kuuntelee, ymmärtää ja paijaa. Järjestää viikottain pieniä yllätyksiä mulle, olipa se sitten toivomani cd, leffaliput meille ja lapsenhoito järjestetty, tai vaikkapa uusi seksy asuste mulle*, ja kutsu "koeajolle". Ihana nainen, parempaa en voi toivoa. M38

siis hänelle*

Vierailija
12/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen aloitus.

Minä olin naimisissa 20 vuotta. En nalkuttanut, en vaatinut, suostuin lähes aina seksiin, noudatin niitä neuvoja. En nyt maata palvonut hänen jalkojensa alla, ja tiedän olevani huono antamaan kiitosta.

Sitten mies vaihtoi minut nuorempaan ja erokeskusteluissa sanoi suurimmaksi syyksi sanoi, että minä en arvostanut häntä.

Olisi niiiiin kiva tietää, mitä arvostusta miehet sitten kaipaavat?

Minä annan kiitostakin, jos vaikka tekee ruokaa, kehun sitä. Mies itse nosti esiin tuon arvostusasian ja kun yritin häneltä kysyä tarkennusta, ei osannut sanoa muuta kuin tuon "noudata neuvojani"-kohdan. Se kuitenkin kuulostaa vähän siltä, että ihan kuin suhteessa olisi "arvostusta" vasta, jos teen aina niin kuin mies haluaa. Ei kuulosta oikealta sekään.

Siksi haluaisin kuulla lisää aiheesta, että mistä se arvostuksen tunne miehelle muuten syntyy?

En ole koskaan nalkuttanut ja mies tekee kotityöt omalla tavallaan jne. Tämä on vähän mysteeri mulle, mutta haluaisi oppia lisää ja ymmärtää paremmin.

ap

Vierailija
13/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi joskus positiivistakin palautetta. Myös omien vaikutusmahdollisuuksien olemassaolosta voisi olla tietoinen. Nii, ja seksissä aloitteiden tekeminen ois mukavaa ja muutenkin, että nainen osoittaa haluavansa minua.

Vierailija
14/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioi arjessa päivittäin. Ottaa suihin usein. Kertoo usein, miten paljon rakastaa ja arvostaa ja haluaa minua. Antaa omaa rauhaa ja tilaa silloin kun sitä tarvitsen. Ei nalkuta. Kuuntelee, ymmärtää ja paijaa. Järjestää viikottain pieniä yllätyksiä mulle, olipa se sitten toivomani cd, leffaliput meille ja lapsenhoito järjestetty, tai vaikkapa uusi seksy asuste hänelle, ja kutsu "koeajolle". Ihana nainen, parempaa en voi toivoa. M38

Otan suihin joka päivä. Käytän joka päivä miehen valitsemia seksiasuja. En nalkuta. Annan omaa rauhaa aina kun haluaa, mies menee milloin haluaa työ- harrastusmenoihinsa. Käytän sellaisia vaatteita kuin hän toivoo. Kuuntelen ja ymmärrän, paijaan kun hän haluaa.

En ole kyllä noita yllätyksiä järjestänyt, koska mieskään ei ole koskaan sellaista järjestänyt minulle. Ei ole tarjonnut ikinä edes ruokaa ravintolassa tms edes treffeillä aikoinaan.

Oikeasti olin vähän puulla päähän lyöty, kun mies valitti, etten arvosta tarpeeksi.

Vierailija
15/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, millaisia neuvoja miehesi sinulle antaa tai toivoisi sinun noudattavan? 

Vierailija
16/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ruokalistaa ja kysyn, tulisikohan hyvää jos laittaisin... Vaimo vastaa: tulisi. Se on luottamusta ja arvostusta.

Vierailija
17/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, millaisia neuvoja miehesi sinulle antaa tai toivoisi sinun noudattavan? 

Viimeksi neuvoi, mitenmmikun kannattaisi käyttää aikaani tehokkaammin päivisin ja laati esimerkkiaikataulua. Muita neuvoja en nyt muista, pitää kysyä tarkemmin. Tai no on ollut ulkonäköön liittyviä neuvoja. Ehkä en ole kaikkia rekisteröinytkään. Häntä puolestaan ei saisi neuvoa missään asiassa.

Mies ei myöskään esim elätä minua vaan ehkä jooa päinvastoin, asuu edullisesti minun ostamassani asunnossa ja kaikki muut kulut jaetaan puoliksi.

Ap

Vierailija
18/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ruokalistaa ja kysyn, tulisikohan hyvää jos laittaisin... Vaimo vastaa: tulisi. Se on luottamusta ja arvostusta.

Meillä mies ei kysy lupaa ruokavalintoihin, en ole äitinsä. Jos hänen vuoro käydä kaupassa niin saa aivan itse miettiä, mitä olisi hyvä idea ostaa/tehdä ruuaksi.

Vierailija
19/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi neuvoi, mitenmmikun kannattaisi käyttää aikaani tehokkaammin päivisin ja laati esimerkkiaikataulua. Muita neuvoja en nyt muista, pitää kysyä tarkemmin. Tai no on ollut ulkonäköön liittyviä neuvoja. Ehkä en ole kaikkia rekisteröinytkään. Häntä puolestaan ei saisi neuvoa missään asiassa.

Mies ei myöskään esim elätä minua vaan ehkä jooa päinvastoin, asuu edullisesti minun ostamassani asunnossa ja kaikki muut kulut jaetaan puoliksi.

Ap

Vähän vaikea tietenkin sanoa kun en tiedä koko tilannetta ja tulisivatko neuvot oikeasti tarpeeseen. Oletko yrittänyt sanoa jotain ''kiitti vinkistä, mutta teen tämän omalla tavallani'' -tyyppistä? 

Vierailija
20/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehillä ei ole tämän enempää vinkkejä arvostuksen osoittamiseen, niin heidän pitää lopettaa valtuksensa siitä, kuinka naiset eivät heitä arvosta.