Menin synnytyksestä seuraavana päivänä kauppaan vauvan kanssa.
Eilen illalla luin ketjun (en enää sitä löydä), jossa joku kysyi, voiko mennä juhliin 3kk -ikäisen vauvan kanssa. Ihmettelin kovasti.
Neuvotaanko jossain, että vauvoja pitäisi jotenkin varjella ihmisjoukoilta? Itse tosiaan heti laitokselta päästyäni vaihdoin vaatteet ja lähdin vaunuilla kauppaan. Sanoivat kyllä kassalla, että on heidän nuorin asiakkaansa.
Itse en varonut mitenkään, olinko jotenkin varomaton?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas joku useamman lapsen äiti mielenpiteenne tosta kaupassakäynnistä ja muusta. Jotenkin tuntuu että nää vauvaansa kuplassa pitävät on yhden lapsen äitejä...
Äitini, jolla on viisi lasta, paheksuu ihmisiä jotka liikkuvat pienen vauvan kanssa kauppakeskuksissa. Varoitteli muakin, kun esikoiseni 5 kk sitten sain. Ja silloin oli tosiaan elokuun loppu.
Mekin käytiin kaupassa samalla reissulla kun kotiuduttiin sairaalasta. Vauva oli 2pv vanha. Ei siellä kukaan tullut ketään päin pärskimään. Tämä oli kesällä. Ehkä pahimpaan influenssä/noro aikaan en veisi vastasyntynyttä kauppaan.
Niin. jokainen vanhempi sen tietty itse päättää haluaako leikkiä vauvansa hengellä. Sen yhden kerran kun yleisötapahtumassa/ruuhkaisessa kauppakeskuksessa influenssapotilas pärskäisee sylissäsi olevaa vastasyntynyttä päin, niin homma voikin sitten olla siinä.