Jeejee, asuttu kolme kuukautta uudessa kämpässä ja nyt tuli naapuri valittamaan
Asuttiin ennen pohjakerroksessa joten ollaan hyvin tietoisia siitä miten hyvin äänet kuuluu ylhäältä alas.
Nyt muutimme ylimpään kerrokseen.
Yllättäen lapset kolistelee jonkin verran (lapset ovat 5v, 3v. ja 1v.)
Varsinkn tuo nuorin saattaa hakata lattiaa helistimellään.
Lapsilta on sisällä juokseminen kielletty, ei tömistellä kun kävellään jne. ja tottakai koitetaan vältellä turhaa kolistamista mutta lapsilta nyt putoaa esineitä käsistä ja saattavat heitellä tavaraa suuttuessaan/innostuessaan vaikka kyseessä ihan normaalit lapsit.
Äsken ovikello soi, oven takana vanhempi mies joka kävi vihaisesti tiuskimassa että voisimmeko laittaa jotain muovia(?)lattioille kun hän ei tiedä mitä täällä kolistellaan mutta se häiritsee.
Huokaus.
Kommentit (60)
Mä laitoin vastaavassa tilanteessa mattoja asuntoon. Varsinkin niihin paikkoihin, jossa lapset istuskeli ja hakkasi sitä helistintä lattiaan. Ihan jo lattiaa säästääkseni sekä myös naapureita ajatellakseni. Tuo kolina on raivostuttavaa.
Silmät suurina katsoin kerran kaverini asunnossa, jossa antoi lapsen tuntikausia kolistella puuleluilla suoraan parkettiin. Äiti ei tehny asialle mitään
Vierailija kirjoitti:
Sano että normaaleja elämisen ääniä ja sulje ovi.
Se kolina, mikä lähtee, kun lapset heittelee ja pudottelee tavaroita ja leluja. Matotkin on keksitty
Onpa ikävää :(
Toki ymmärrettävää että vanhoja ihmisiä häiritsee. Itse pahoitan helposti mieleni, joten lohdutan nyt vain, että normaalia elämisen ääntä saa teistäkin lähteä. Jos naapuri alkaa oikein usein valittamaan, niin ilmoittakaa ajoissa isännöitsijälle tuosta, ennen kuin naapuri ehtii ensin. Voit vaikka isännöitsijältä kysyä tyyliin "mitähän voisimme tehdä, kun naapurin vanhus on alkanut häiritsemään meitä valituksillaan, vaikka elämme normaalisti ja nyt jo yritämme hillitä lasten tavallisia leikkejä.."
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin vastaavassa tilanteessa mattoja asuntoon. Varsinkin niihin paikkoihin, jossa lapset istuskeli ja hakkasi sitä helistintä lattiaan. Ihan jo lattiaa säästääkseni sekä myös naapureita ajatellakseni. Tuo kolina on raivostuttavaa.
Silmät suurina katsoin kerran kaverini asunnossa, jossa antoi lapsen tuntikausia kolistella puuleluilla suoraan parkettiin. Äiti ei tehny asialle mitään
Meillä on mattoja.
En itsekään halua että lapset hajottaa parketin.
Koittakaapa pitää hiljempää ääntä kun ei kukaan pidä penikoitten metelistä, päästäkää lapset pihalle leikkimään ja leikkikää te vanhemmatkin lasten kanssa jotta ei tarvitse sisällä riehua..
Kyllä te tavallista enemmän sitten meluattekin.
Niin no, se mitä laki sanoo on eri asia kuin se mikä on kohteliasta ja huomaavaista kanssaihmisiä kohtaan. Lain silmissä kyse on tietenkin vain tavallisista elämisen äänistä, se on aivan totta. Jos ei täysmulkku tahdo olla, niin voisi kuitenkin miettiä esimerkiksi mattojen ostamista ja sitä, missä määrin sallii kerrostalossa kopisteluleikkejä. Lapsia ei voi kieltää leikkimästä tietenkään ja tavaroiden tippuminen ynnä muu on aivan inhimillistä, mutta inhimillistä on sekin, että mahdollisesti sairaan ja väsyneen ihmisen, tai työhönsä keskittyvän, on äärimmäisen ärsyttävää kuunnella jatkuvaa metelöintiä, jota voisi kuitenkin pienin teoin (ne matot) torjua.
Se, että annetaan lasten leikkiä puuleluilla / kovilla leluilla / pikkuautoilla tuntikaupalla puuparkettia vasten, josta lähtee julmeton meteli, on mielestäni jo sellaista, että voisi ihan kohteliaisuussyistä ottaa naapuritkin huomioon.
Itseäni häiritsee se kolistelu lattiaan jo itse asunnon sisälläkin. Matto oikeasti lopettaa just noi kolinat, joista teilleki tultiin sanoo. Jos 1 v lapsi hakkaa helistintä lattiaan pitkään, niin laita se maton päälle jatkamaan sitä hommaa. Miten itse viitsit kuunnella sitä kolinaa ja pauketta?
Entäs jos naapurin pappa ostaisi korviinsa Peltorit? Kun te ette kuitenkaan metelöi yöaikaan klo 22-07, niin ihan normaaleita ääniä nuo kai ovat.
Opetelkaa elämään kerrostalossa tai muuttakaa omakotitaloon.
Mä en tajua miksi tungetaan laminaattia tai parkettia yläkertaan, jos alapuolella on jonkun toisen asunto. Ne äänet on ihan jäätäviä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että annetaan lasten leikkiä puuleluilla / kovilla leluilla / pikkuautoilla tuntikaupalla puuparkettia vasten, josta lähtee julmeton meteli, on mielestäni jo sellaista, että voisi ihan kohteliaisuussyistä ottaa naapuritkin huomioon.
Itseäni häiritsee se kolistelu lattiaan jo itse asunnon sisälläkin. Matto oikeasti lopettaa just noi kolinat, joista teilleki tultiin sanoo. Jos 1 v lapsi hakkaa helistintä lattiaan pitkään, niin laita se maton päälle jatkamaan sitä hommaa. Miten itse viitsit kuunnella sitä kolinaa ja pauketta?
Puhuinko paljaista lattioista aloitulsessa? Eikö se ole lattia jos siinä on matto?
Olette naapurit helvetistä. Toivottavasti alakerran asukaskin päättää pitää "elämisen ääniä" jatkossa niinkuin häntä huvittaa. "Harmi" jos ne osuu lasten nukkuma-aikoihin tai sisältävät esim. seksiääniä.
Haettiin pikkulasten takia nimenomaan pohjakerroksen asuntoa. Se saatiin!
Ei valituksia! Myös pidimme huolta lasten energian purkautumisesta nimenomaan ulkona.
Ymmärrän, että jatkuva lasten mekastaminen voi häiritä naapureita. Vaikka kuinka olisivat "elämään kuuluvia ääniä". Siksi omilla valinnoillaan voi vaikuttaa ympäristön hyvinvoinnin edistämiseksi.
Toisaalta voihan alakerran väki ryhtyä ikäväksi eli virittää hissin oven niin, että hissi ei kulje => siinäpä kannat lapsiasi yläkertaan. Toisaalta taloyhtiön leikkipaikalle unohtuneet lelut voidaan kantaa heti roskiin, pihaan unohtunut kolmipyöräinen voi saada saman kohtalon ja pyörävarastossa säilytettäviin vaunuihin tungetaan jotain roinaa. Kiva tapa on myös porailla lasten päiväuniaikaan seinää tai mennä omalle parvekkeelle metelöimään aina, kun lapsi laitetaan naapurissa ulos nukkumaan. Jo pelkästään satunnaisesti lujalla äänellä soiva puhelin herättää lapsen mukavasti tämän tästä.
Eli muiden tarvitse olla kivoja ja kohteliaita, jos joku perhe aiheuttaa normaalielämistä suurempaa meteliä
Meidän oli kerran pakko mennä sanomaan yläkertaan kun koko ajan hiljaisuusajan jälkeen pauketta! Valvoin tarpeeksi monta yötä ja olin aivan hermoraunio! Meni hermot siihen ääneen kun päivällä jatkoivat.
Lopettivat kun sanottiin, sain nukkua yöni ja enää ei päiväsaikaan haittaa yhtään, sillä silloin saakin kuulua. Sen myös kestää, jos saa yöt nukkua rauhassa.
Lapset tehdään sitten kun on varaa asua omakotitalossa.
Olet kakaralaumoinesi oikea naapuri helvetistä. Ei mulla muuta, jeejee.
Voisitko ostaa pienimmälle pehmohelistimen ja pehmoleluja hakattavaksi ja heiteltäväksi? Nuo vanhemmat ymmärtävät varmaan puhetta ja voit kieltää hakkaamasta leluja maahan? Onko käsissä vikaa kun jatkuvasti putoaa tavaraa vahingossa maahan?
Yritä ymmärtää, että pentujen riehuminen ja lattian hakkaaminen ei ole kivaa eikä naapurien tartte semmosta sietää kun voit asialle jotain itse tehdä. Älä viitti olla muista välinpitämätön vaan siksi, että sinäsinäsinä ja sun porsimat jälkeläiset. Jooko? Menkää ulos heittelemään kiviä. Tai vaikka niitä pikkuautoja ja kotona sitten rauhallisesti?
Sano että normaaleja elämisen ääniä ja sulje ovi.