Tanskassa on asetettu Down-syndrooman esiintymiselle 0-taso tavoitteeksi vuodeksi 2020.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Sari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen odottava äiti saa itse päättää, pitääkö lapsensa. Itse pitäisin Down-lapsen.
Anteeks? Pitäisit vammaisen lapsen? Jos saisin tietää raskauden aikana, et mu lapsi on vammainen niin absolutely abort.
Uskon,että vammaiset lapset ovat Jumalan epäonnistunut luomus.Kyllä pitäisin. Toki jos tulisin tässä tilanteessa raskaaksi, joutuisin tekemään abortin koska minusta ei ole nyt äidiksi. Jos yrittäisin lasta ja selviäisi että sikiöllä on down, pitäisin hänet kyllä.
Jumalaa tähän ei tarvita, mutta ymmärrän jos joku ei halua vammaista lasta.Taasko näitä ateisteja täälä? Jumalaa tarvitaan aina. Tarvitaan henkilö, joka on aina oikeassa, johon voi turvautua. JUMALA on se henkilö.
Ps. Toivon että saat vammaisen lapsen, ja tajuat tekemäsi virheen :) !!!
Tiesitkö, että tutkimusten mukaan uskovaisten älykkyysosamäärä on alempi kuin ateistien.
hahhaha,nyt kyllä juksaat. Laitappa linkki asiaan, ei kyllä suhun oo luottamista. Ainii senhä 'tutkimuksen' on tehnyt juorulehti. Harmi en usko, mee muualle noitte 'tutkimuksien' kaa.
Sari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen odottava äiti saa itse päättää, pitääkö lapsensa. Itse pitäisin Down-lapsen.
Anteeks? Pitäisit vammaisen lapsen? Jos saisin tietää raskauden aikana, et mu lapsi on vammainen niin absolutely abort.
Uskon,että vammaiset lapset ovat Jumalan epäonnistunut luomus.Kyllä pitäisin. Toki jos tulisin tässä tilanteessa raskaaksi, joutuisin tekemään abortin koska minusta ei ole nyt äidiksi. Jos yrittäisin lasta ja selviäisi että sikiöllä on down, pitäisin hänet kyllä.
Jumalaa tähän ei tarvita, mutta ymmärrän jos joku ei halua vammaista lasta.Taasko näitä ateisteja täälä? Jumalaa tarvitaan aina. Tarvitaan henkilö, joka on aina oikeassa, johon voi turvautua. JUMALA on se henkilö.
En ole aiempi kommentoija, mutta pakko sanoa, että sinullapa onkin esimerkillisen kristillinen asenne, kun toivot toisille vammaisia lapsia :( Näinkös Jeesuskin mielestäsi toimisi?
Puuttumatta siihen, mikä itse kunkin suhde ja usko Jumalaa on, niin pieni semanttinen korjaus: Jumala ei ole "henkilö". Ihminen on henkilö, mutta jumaluudet yleensä ymmärretään ihmistä korkeampina voimina.
Oikein! Toisen linkin pikkutytön kuva alkoi ihan oksettamaan, downit on vastenmielisiä. Paitsi että eihän näin saisi sanoa, kaikki downithan on järjestäänkin pieniä ilopillerienkeleitä, jotka tuovat iloa kaikille ympärillään " =)=)=)"
Vierailija kirjoitti:
Tämä on syy, miksi homot ovat kahden tulen välissä: toisaalta he kokevat edukseen, että "homogeeni" löydettäisiin, toisaalta, jos "homogeeni" löydettäisiin, moni haluaisi screenata lapsiveden etukäteen sen varalta ja tehdä abortin. Sen takia tilanne on aina vain se, että "homogeenin" väitetään olevan olemassa, mutta sen löytämiseksi ei pidetä kiirettä.
USAssa on yksityinen klinikka, joka tekee lapsivesitutkimuksia ja abortoi sikiöitä sen perusteella, onko sillä homoseksuaalisuuden todennäköistäviä biomarkkereita. Osa vanhemmista ottaa sen riskin, että positiivinen tulos tarkoittaa tulevaa homoseksuaalia ja abortoi :(
"Homogeeni"?! En ole ikinä kuullut mitään noin älytöntä! Pöyristyttävää, jos jotkut ilmeisesti uskovat tuollaiseen roskaan ja vielä abortoivat lapsiaan moisen taikauskon perusteella! Ihan sama, että väitettäisiin olevan vaikka joku "pleikkarigeeni", jonka perusteella urheilulliset vanhemmat päättäisivät päästä eroon epätoivotuista sohvaperunajälkeläisistään.
En usko että mitään homogeeniä on olemassakaan. Homoseksuaalisuus on valinta. Synti on valinta, ei ominaisuus. Aborttikin on syntivalinta, oli sikiö sitten down tai homoseksuaali tai ihan vaan normi.
T. uskovainen
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi lailla määrätä abortti pakolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs hurskasteleva ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Toisen linkin pikkutytön kuva alkoi ihan oksettamaan, downit on vastenmielisiä. Paitsi että eihän näin saisi sanoa, kaikki downithan on järjestäänkin pieniä ilopillerienkeleitä, jotka tuovat iloa kaikille ympärillään " =)=)=)"
On ihan normaalia pitää vammaisia vastenmielisen näköisinä. Tälle on ihan biologinen peruste. Suurimman osan ihmiskunnan historiasta downit eivät nimittäin ole olleet elinkelpoisia vaan rasite ja uhka yhteisölle.
Sari kirjoitti:
Taasko näitä ateisteja täälä? Jumalaa tarvitaan aina. Tarvitaan henkilö, joka on aina oikeassa, johon voi turvautua. JUMALA on se henkilö.
Tämä oli kyllä ilmiselvä false flag!
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/02/05/miksi-joistakin-tulee-homoja
Tämä antaa ymmärtää että homogeeni on mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Sari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aiempi kommentoija, mutta pakko sanoa, että sinullapa onkin esimerkillisen kristillinen asenne, kun toivot toisille vammaisia lapsia :( Näinkös Jeesuskin mielestäsi toimisi?
Puuttumatta siihen, mikä itse kunkin suhde ja usko Jumalaa on, niin pieni semanttinen korjaus: Jumala ei ole "henkilö". Ihminen on henkilö, mutta jumaluudet yleensä ymmärretään ihmistä korkeampina voimina.
Jumala on henkilö -,-sinäkin ateisti varmasti
Sari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon,että vammaiset lapset ovat Jumalan epäonnistunut luomus.
No sinullahan on monimutkainen uskomusjärjestelmä. Ihanko Raamatusta tuon idean sait vai itse päättelemällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä vaihtoehto olisi oltava, mutta siten että tämä downi olisi kokonaan yhteiskunnan palveluiden ulkopuolella ja vanhemmat maksaisivat 100% ylläpidon ja kulut.
Käytännössä voisi olla vaikeaa, kun niitä yllätysdownejakin tulee, eli heitä varten pitäisi kuitenkin olla jokin julkinen palvelujärjestelmä (koska esim jos köyhille vanhemmille syntyy yllätyksenä down niin häntä ei varmaan kuitenkaan voi jättää täysin vaille kuntoutusta ja tukea, jos vanhemmilla ei ole varaa). Niin olisi melko omituista, jos osa downeista pääsisi tähän järjestelmään ja osa ei.
Miten voidaan olla varmoja onko lapsi vammainen vai ei. Joskus Suomessa sanotaan että lapsella on vamma tutkimusten perusteella, mutta syntyessään lapsi onkin normaali? Toisekseen entä sitten muut tilanteet, joissa lapsi vammautuu synnytyksen aikana? Pitääkö vanhempien sittenkin maksaa kulut?! Ihmettelen tätä lainmuutosta tms. koska vammaiset nyt varmaankaan eivät ole se yhteiskunnan suurin kuluerä. Kaikkeen muuhun vielä turhempaan sitten kyllä hassataan rahaa kuten terveiden ihmisten paapomiseen ja kaikenmaailman maailmantuskaan.
Kenelläkään ei taida olla yksityisen tai edes maksullisen julkisen terveydenhuollon kustannuksilla hoidattaa vammaista lastaan jos hoidon hintoja ei mitenkään subventoida yhteiskunnan puolesta. Nythän hoito on vammaisten perheille suht. edullista kun yhteiskunta tulee vastaan kustannuksissa.
Vammaisen lapsen saaminen on perheille tavallisesti aina tahatonta ja hirveä tradegia. Kuitenkin päihdekäytön tms. seuraksena vammautuminen on suhteellisen harvinaista. En tajua miten ihmisiä voidaan vielä yhteiskunnan puolesta rangaista vammaisen lapsen synnyttämisestä tällä tavalla. Vammaisten lasten perheet tarvitsevat apua eivätkä keppiä.
Vaikka nainen kantaisikin vammaista lasta, niin ei se kuulkaa ole se raskauden keskeyttäminen kaikille ollenkaan mikään pikkujuttu vaan erittäin traumaattinen tapahtuma pahimmillaan.
Down-lapsi on yhtä paljon ihminen kuin terveenä syntynytkin. Jotkut "asiantuntijat" kuulemma ehdottavat jo, että tiettyyn ikään asti myös syntynyt lapsi voitaisiin surmata, koska hän ei ole ihan niin ihminen vielä. Näin se "homma" etenee. :(
En varmaan itsekään pitäisi Downia, mutta kyllähän tuo tuo natsi-Saksan mieleen, ei voi mitään. Ja tietenkin tuollainen systeemi asettaa ihmiset eri arvoiseen asemaan. Toisilla on erilainen ihmisarvo kuin toisilla. Slippery slope. Odottaakaa vain, ehket sinäkään joskus ole enää arvokas yhteiskunnalle. Toivottavasti systeemi pitää sinua silloin ihmisarvon ansaitsevana. Mielipiteeni perustui vain tässä ketjussa esille tuotuihin juttuihin, en käynyt alkulähteillä varmistelemassa täällä esitettyjä väitteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno tavoite. Kenenkään ei pitäisi joutua syntymään vammaisena.
Meinaatko että se vammainen päättäisi itse mielummin kuolla kuin syntyä?
Ei tuossa vaiheessa ole ketään, joka voisi kuolla tai edes teoriassa päättää syntymisestään.
Mitenkähän down deletoidaan kohdusta niin ettei hän kuole?
Sari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että tutkimusten mukaan uskovaisten älykkyysosamäärä on alempi kuin ateistien.
hahhaha,nyt kyllä juksaat. Laitappa linkki asiaan, ei kyllä suhun oo luottamista. Ainii senhä 'tutkimuksen' on tehnyt juorulehti. Harmi en usko, mee muualle noitte 'tutkimuksien' kaa.
Kato vaikka tuolta ekaksi : http://www.medicaldaily.com/proved-atheists-more-intelligent-religious-…
Mielenkiintosta